Obroty po odpaleniu silnika DI/DTI
Moderator: Sebu$
Obroty po odpaleniu silnika DI/DTI
Witam serdecznie
Jakie macie obroty po odpaleniu w swoich DI/DTI ??
U mnie niezależnie od tego czy odpalę w garażu czy na mrozie to od razu wchodzi tak na około 800/min - jak jadę przez chwilę na luzie to 1000/min
Czy na zimnym silniku (stojącym 8 godz. na mrozie) nie powinien mieć wyższych obrotów??
Żadnych błędów na kompie nie pokazuje , żadna kontrolka się nie świeci... termostat wymieniony z obudową...
Sam nie wiem... Jak jest u Was >?
Pozdrawiam
Jakie macie obroty po odpaleniu w swoich DI/DTI ??
U mnie niezależnie od tego czy odpalę w garażu czy na mrozie to od razu wchodzi tak na około 800/min - jak jadę przez chwilę na luzie to 1000/min
Czy na zimnym silniku (stojącym 8 godz. na mrozie) nie powinien mieć wyższych obrotów??
Żadnych błędów na kompie nie pokazuje , żadna kontrolka się nie świeci... termostat wymieniony z obudową...
Sam nie wiem... Jak jest u Was >?
Pozdrawiam
Ja ci powiem ,że u mnie również po całej nocce na mrozie ok -17st auto odpala bez większego problemu i wskakuje na 800 obr. ale czy to powód do obaw? Wiesz, wydaje mi sie ,że tak ma być skoro auto nie przejawia żadnych niepokojących objawów to po co się tym przejmować. Auto pali to sie ciesz bo te mrozy to istna selekcja dla diesli. ja sie nie przejmuje , wsiadam i jadę..a obroty sa takie jakie są i kropka.
Obroty wg dokumentacji powinny być na poziomie 850 obr./min.
Podczas jazdy na biegu jałowym rzeczywiście obroty lekko wzrastają. Po zatrzymaniu samochodu powinny ustabilizować się na żądanym poziomie 850.
Jeśli obroty utrzymują się na wyższym poziomie, powodem może być np. uszkodzenie czujnika temp. oleju. Jest on wkręcony do miski olejowej od przedniej strony samochodu. Różnicę w obrotach można sprawdzić wyjmując wtyk z czujnika.
Podczas jazdy na biegu jałowym rzeczywiście obroty lekko wzrastają. Po zatrzymaniu samochodu powinny ustabilizować się na żądanym poziomie 850.
Jeśli obroty utrzymują się na wyższym poziomie, powodem może być np. uszkodzenie czujnika temp. oleju. Jest on wkręcony do miski olejowej od przedniej strony samochodu. Różnicę w obrotach można sprawdzić wyjmując wtyk z czujnika.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
U mnie po odpaleniu mam 950/min. Później na jałowym wraca do fabrycznych 850/min.
Spadać raczej nie powinno bo to znaczy ze coś z ECU , jak za wysoko się utrzymuje to tak jak kolega mówi , coś z czujnikami.
Ja tam na szybko zwróciłbym uwagę na czujniki temp. Ewentualnie problem z zapchanym/zapychającym się dolotem.
W golfie miałem taki efekt jak siadał akumulator, zanim poczuł ze jest doładowany przy mrozach.
Spadać raczej nie powinno bo to znaczy ze coś z ECU , jak za wysoko się utrzymuje to tak jak kolega mówi , coś z czujnikami.
Ja tam na szybko zwróciłbym uwagę na czujniki temp. Ewentualnie problem z zapchanym/zapychającym się dolotem.
W golfie miałem taki efekt jak siadał akumulator, zanim poczuł ze jest doładowany przy mrozach.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)