Strona 1 z 2

nierówna praca silnika

: 10 lut 2012, 18:35
autor: milosz219
zauwazylem ze zaraz po odpaleniu zimnego silnika i na wolnych obrotach silnik ma nierowne obroty, skacze co jakis czas, czy to moze byc cos z wtryskami, brak blędów.

: 10 lut 2012, 21:49
autor: Skasowany użytkownik 6483
To może być związane z uszkodzoną którąś świecą . Czy Ogólnie masz trudności z odpaleniem auta z rana jak jest zimne? Jeśli musisz troszkę kręcić i jeśli zaraz po adpaleniu nierówno pracuje silnik a gdy się :? nagrzeje , problem znika, to oznaka niedomagania świec.

: 11 lut 2012, 08:58
autor: Harry200
Czy kontolka świeci Ci się jeszcze przez parę minuto po odpaleniu.. :?:

: 11 lut 2012, 09:36
autor: milosz219
mam niegrzejacą jedną swiecę bo jest ukręcona,problem skakania nierownego silnika zachodzi rowniez na cieplym silniku na biegu jalowym.Jak jest zimny silnik to jest kluczyk ktory sygnalizuje wlasnie niegrzejącą swiece.Z czasem ten błąd znika.Nie wiem od czego moze byc taka nierowna praca.

: 15 lut 2012, 20:07
autor: Doom
Od świecy... Wymień a zacznie chodzić normalnie... Zastanów się jak jedna nie grzeje to silnik może nie chodzić na jeden cylinder i wtedy będzie nim rzucać... W silniku o zapłonie samoczynnym (diesel) podstawa to odpowiednia temperatura + ciśnienie+ wtrysk paliwa jak temperatury na jednym cylindrze niema to samo nie wybuchnie... Będzie się sprężać rozprężać ale ze spalania nici...

: 21 lut 2012, 18:30
autor: milosz219
podejrzewają ze to wtryskiwacz leje, nierowna praca zdaza się tez na rozgrzanym silniku

: 25 lut 2012, 15:59
autor: blueseja
tez mam podobny problem ale mi wyskakuja bledy 301 i 302 i nie wiem co bym musial wymienic moze ktos mnie naprowadzi chodzi o zafire 1.8 16 v

Zafira 2.2i 16v

: 03 mar 2012, 15:29
autor: tuner_xr3
mam problem z moim autem.

na zagrzanym silniku silnik pracuje nie rowno.

Wyczyscilem przepustnice i wymienilem swiece ale problem pozostal.

co ciekawe jak zaczyna sie to dziac to pedal hamulca robi sie twardy.

moze ktos spotkal sie z takim problemem.


Ps sorry za brak polskich znakow ale nie mieszkam w kraju.

: 03 mar 2012, 21:47
autor: Skasowany użytkownik 6483
No skoro robi Ci się twardy pedał hamulca to znaczy ,że układ gubi podciśnienie , które pobierane jest z silnika. Musisz zatem posprawdzać te przewody i zaworki , które doprowadzają podciśnienie. Prawdopodobnie łapie fałszywe powietrze i obroty Ci falują. Znajdź nieszczelność układu to powinno załatwić problem., :piwo:

: 03 mar 2012, 21:53
autor: tuner_xr3
tylko gdzie?

podcisnienie przychodzi do kolektote ssacego

wyczytalem na niemeickim forum ze moze byc jeszcze EGR winny

: 04 mar 2012, 08:05
autor: Harry200
Jak dodasz gazu tak do około 2,5 tys to czy wspomaganie hamulców zaczyna reagować prawidłowo..?

: 04 mar 2012, 10:48
autor: tuner_xr3
hmm tego to nie zauważyłem ale jak zgaszę auto i odpalę to jest ok, ale może być bo nie sprawdzałem tego bo jak hamuje to prawą nogą

: 04 mar 2012, 12:45
autor: Harry200
Spróbuj na postoju dodać gazu a drugą nogą nacisnąć na hamulec...

: 04 mar 2012, 12:56
autor: tuner_xr3
jesli tak jest co to moze byc


to jest benzynka i ponoc lubi sie zawieszac?

: 04 mar 2012, 13:06
autor: Harry200
Jeżeli po dodaniu gazu wspomaganie hamulców będzie powracać to możesz na próbę odłączyć rurkę od serwa i zobaczyć czy Ci się obroty ustabilizują..Jeżeli nie to zostaje Ci przeczyszczenie EGR,może Ci się nie domyka...