Panewka, sworzeń czy popychacz?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
bagat

Panewka, sworzeń czy popychacz?

#1 Post autor: bagat »

http://www.youtube.com/watch?v=4depJpd7 ... re=mh_lolz

Z22SE 140kkm. Było tak. Rano, -15*C, odpalam i jadę a po kilku metrach stuku puku. Wtedy waliło dość głośno jak schodził z obrotów ale jak przyśpieszał była cisza. Silnik się rozgrzał i cały czas pukało. Odstawiłem do garażu i wieczorek odpaliłem i ku mojemu zaskoczeniu stuknęło z 5 razy a potem zupełnie ucichło. Pomyślałem sobie, że to popychacz hydrauliczny w głowicy i chyba stamtąd dochodzi odgłos, ale ciężko wyczuć.
Na zimno teraz jest cisza na jałowym i w większości zakresu obr. ale jak się rozgrzeje bez obciążenia stuka - jednak nie zawsze. Najgorzej jak schodzi z obrotów i na jałowym. To może być panewka lub sworzeń?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 22:04 przez bagat, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Wiesz, ja miałem podobny problem z silnikiem X20LET w Vectrze . Wtedy to miałem padnięty sworzeń na tłoku. Nie bawiłem się w jego naprawę , kupiłem nowy (używany ) silnik a swój rozebrałem na części i sprzedałem co się dało :lol:
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 22:08 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 1 raz.

bagat

#3 Post autor: bagat »

A nei wiesz czy można dokupić sam sworzeń w ASO?

W katalogu i na opeloem nie moge go znaleźć.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: janekW67 »

miałem podobną historię z silnikiem X20XEV w omedze. tam tajemnicze stuki w silniku były podobne,a uszkodzona była panewka,dostała takiego luzu,że tłok uderzał w głowicę.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 3135

#5 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

ja bym się jeszcze przyglądnął łańcuchowi rozrządu, który też może stukać, a w tych silnikach do pewnego okresu były one wadliwe!

bagat

#6 Post autor: bagat »

Jednak panewka sie obróciła. Jak sprawdzić czy wał jest do szlifu? wizualnie nie ma rys i jest gładki.

to jest przytarta
Obrazek Obrazek


Czy ktoś ma mozliwość załatwić te panewki? nr 8, druga pozycja (622763) http://opeloem.com/opel/astra_g__zafira ... rings.html

Mahle nr 599 PS 19786 000

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: janekW67 »

jeśli nie ma rys i jest gładki,to prawdopodobnie jest OK. pomierz wał suwmiarką, albo mikrometrem, czy przepadkiem się nie zrobił owal i sprawdź jeszcze jak wygląda korbowód. a o panewki możesz zapytać na www.opel-shop.pl(solidna firma).
Oczywiście!

smsylwester

#8 Post autor: smsylwester »

najlepiej zawieź do szlifierni i niech sprawdzą ci korbowód i wał, najlepiej ja bym zawiózł komplet tłoki z korbami i wał. Po tych pomiarach będziesz miał pewność, że wszystko masz ok. Koszta podejrzewam to dobry literek :lol: Ps. pozostaje jeszcze jedna sprawa dlaczego ona się obróciła? czy wał, słabe ciśnienie oleju (pompa do wymiany), czy po prostu lipny olej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”