Strona 1 z 1

Panewka, sworzeń czy popychacz?

: 14 lut 2012, 22:01
autor: bagat
http://www.youtube.com/watch?v=4depJpd7 ... re=mh_lolz

Z22SE 140kkm. Było tak. Rano, -15*C, odpalam i jadę a po kilku metrach stuku puku. Wtedy waliło dość głośno jak schodził z obrotów ale jak przyśpieszał była cisza. Silnik się rozgrzał i cały czas pukało. Odstawiłem do garażu i wieczorek odpaliłem i ku mojemu zaskoczeniu stuknęło z 5 razy a potem zupełnie ucichło. Pomyślałem sobie, że to popychacz hydrauliczny w głowicy i chyba stamtąd dochodzi odgłos, ale ciężko wyczuć.
Na zimno teraz jest cisza na jałowym i w większości zakresu obr. ale jak się rozgrzeje bez obciążenia stuka - jednak nie zawsze. Najgorzej jak schodzi z obrotów i na jałowym. To może być panewka lub sworzeń?

: 14 lut 2012, 22:07
autor: Skasowany użytkownik 6483
Wiesz, ja miałem podobny problem z silnikiem X20LET w Vectrze . Wtedy to miałem padnięty sworzeń na tłoku. Nie bawiłem się w jego naprawę , kupiłem nowy (używany ) silnik a swój rozebrałem na części i sprzedałem co się dało :lol:

: 15 lut 2012, 01:55
autor: bagat
A nei wiesz czy można dokupić sam sworzeń w ASO?

W katalogu i na opeloem nie moge go znaleźć.

: 15 lut 2012, 06:14
autor: janekW67
miałem podobną historię z silnikiem X20XEV w omedze. tam tajemnicze stuki w silniku były podobne,a uszkodzona była panewka,dostała takiego luzu,że tłok uderzał w głowicę.

: 15 lut 2012, 06:29
autor: Skasowany użytkownik 3135
ja bym się jeszcze przyglądnął łańcuchowi rozrządu, który też może stukać, a w tych silnikach do pewnego okresu były one wadliwe!

: 16 lut 2012, 21:05
autor: bagat
Jednak panewka sie obróciła. Jak sprawdzić czy wał jest do szlifu? wizualnie nie ma rys i jest gładki.

to jest przytarta
Obrazek Obrazek


Czy ktoś ma mozliwość załatwić te panewki? nr 8, druga pozycja (622763) http://opeloem.com/opel/astra_g__zafira ... rings.html

Mahle nr 599 PS 19786 000

: 17 lut 2012, 05:40
autor: janekW67
jeśli nie ma rys i jest gładki,to prawdopodobnie jest OK. pomierz wał suwmiarką, albo mikrometrem, czy przepadkiem się nie zrobił owal i sprawdź jeszcze jak wygląda korbowód. a o panewki możesz zapytać na www.opel-shop.pl(solidna firma).

: 17 lut 2012, 22:17
autor: smsylwester
najlepiej zawieź do szlifierni i niech sprawdzą ci korbowód i wał, najlepiej ja bym zawiózł komplet tłoki z korbami i wał. Po tych pomiarach będziesz miał pewność, że wszystko masz ok. Koszta podejrzewam to dobry literek :lol: Ps. pozostaje jeszcze jedna sprawa dlaczego ona się obróciła? czy wał, słabe ciśnienie oleju (pompa do wymiany), czy po prostu lipny olej.