Strona 1 z 2

Pompa sprzęgła 2.0 DTI

: 01 mar 2012, 17:51
autor: Mattai
Koledzy kto wymieniał pompę sprzęgła? Która jest dość renomowana żeby mieć mniejsze prawdopodobieństwo reklamacji? Jaki przebieg po wymianie? Oczywiście bezproblemowy...
Jaki producent robi na fabryczny montaż?
na tapetę trafiły Brembo, TRW , Delphi ..reszta wydaje mi się tandetą, inne za drogie...

: 01 mar 2012, 20:04
autor: airbus
Witam
Mattai podepne Ci sie pod temat bo w mojej Zosce ostatnio cos dziwnego zaczyna dziac sie ze sprzeglem.
Otoz czasami sprzeglo "bierze" mi prawie w samej podlodze a czasami normalnie. Pare razy zdarzylo sie tak ze majac sprzeglo w podlodze i wlaczony bieg ayto zaczynalo samo jechac... Zauwazylem ze wiecej razy zdarza mi sie to na zimnym silniku chociaz wczoraj mialem tak po przejechaniu sporego odcinka drogi....
A i jeszzce jedno na zimnym silniku puszczajac sprzeglo telepie mi calym autem.
Na cieplym nie mam takiego objawu.
Ki diabel moze byc... bo w mechanice jestem sporym laikiem....
Z gory dzieki za odpowiedz ...
Pozdrawiam.

: 01 mar 2012, 20:09
autor: cieniassss
mattai pisze: Która jest dość renomowana żeby mieć mniejsze prawdopodobieństwo reklamacji?
mattai pisze:na tapetę trafiły Brembo, TRW , Delphi ..
TRW

: 01 mar 2012, 20:55
autor: Skasowany użytkownik 6483
ja wymieniałem pompę sprzęgła jakis czas temu w Vectrze B i kosztowała ona wtedy ok 150zł (silnik 1,8 16V). Nie znałem producenta , kupiłem taka jaka mi kumpel polecił w sklepie , tak szczerze to nie przywiązuje większej wagi do producenta o ile to nie ma strategicznego znaczenia dla auta :piwo:

: 01 mar 2012, 20:57
autor: Mattai
No dla kogoś kto robi długie trasy, sprawne sprzęgło to chyba dość istotna kwestia :-)

: 01 mar 2012, 21:38
autor: Skasowany użytkownik 6483
Zgadzam się z Tobą ale czy uważasz ,że część nie sygnowana znaną firmą z góry musi być tandetna i niezdatna do użytku? Nie kupiłem pompy sprzęgła z dykty ale normalna , metalową , była to w zasadzie ejdyna usterka mojej Viki . Przejechałem pare tys km zanim ja sprzedałem i nie sądzę aby obecny właściciel mnie przez to przeklinał :lol:

: 01 mar 2012, 21:47
autor: Mattai
I właśnie dlatego w moim poście było zawarte pytanie o przebieg...
Większość firm sygnujących własną marka sprzedaje śmieci, które rozlatują się znacznie szybciej niż ich odpowiedniki.

Nie kupuję niesprawdzonych firm, stąd wytypowałem pewną grupę.
I liczyłem na rzeczową opinię osób które mają coś do powiedzenia, nie widzę podstaw do oceny bo nie wymieniłeś marki.

: 02 mar 2012, 07:45
autor: Harry200
airbus wygląda na to że Ci się układ zapowietrza,a płynu Ci nie ubywa.. :?:

: 02 mar 2012, 12:14
autor: airbus
Harry200 pisze:airbus wygląda na to że Ci się układ zapowietrza,a płynu Ci nie ubywa.. :?:
no wlasnie ubywa...
bylem dzis u mechanika i stwierdzil ze to moze byc wina wysprzeglika...czy czegos w tym rodzaju...

: 02 mar 2012, 19:02
autor: Harry200
Jeżeli nie cieknie Ci z pompy sprzęgła to niestety pewnie będziesz miał ,tak jak mówił Ci mechanik ,wysprzęglik do wymiany.Jest z tym trochę zabawy ,gdyż trzeba wyciągnąć skrzynię biegów..

: 02 mar 2012, 23:38
autor: Mattai
Najlepiej przy okazji uszczelniacz wymienić, ja już zużyte - to sprzęgło, jak już tak daleko rozbierają, dodatkowo będę zmieniał pompkę..

: 29 sty 2015, 18:07
autor: Korn
Witam.
Mam pytanie na temat pompki sprzęgła, a dokładnie na temat zasady jej działania i odpowietrzania.
Krótko opiszę co mnie spotkało. Zaczęło się tak, że podczas wrzucania jedynki zdarzyło się parę razy, że nie chciała wejść. Wchodziła po puszczeniu pedału sprzęgła i ponownym jego wciśnięciu. Pewnego dnia rano okazało się, że w ogóle nie mam sprzęgła-pedał lata bardzo luźno (choć odbija). Mechanik wziął rurkę, strzykawkę, odkręcił odpowietrznik i próbował wcisnąć płyn do układu. Nie weszła nawet jedna kropla. Stwierdził zatem, że padnięta jest pompka. Wymienił. Auto jeździ, ale po kilku tygodniach znowu zaczęło się zdarzać, że nie mogę wbić jedynki za pierwszym razem.
I teraz do sedna. Rozumiem, że w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła pompka zaciąga jakąś tam ilość płynu przez ten nazwijmy mniejszy otwór i przepycha to do większego robiąc ciśnienie w układzie sprzęgła. Ale jak powinien się zachowywać ten układ gdy pedał nie jest wciśnięty czyli np. podczas odpowietrzania? Czy takie odpowietrzanie w ogóle ma szanse się udać? Pytam, bo w tej wyjętej pompce ni cholery nie da się przepchnąć nawet powietrza ani w jedną ani w drugą stronę. I teraz nie wiem czy ta pompa jest sprawna i tak się nie odpowietrza, czy faktycznie jest uwalona i ten brak przepływu płynu to właśnie pokazuje.

PS Co to jest i do czego służy ten srebrny bęben za pompką ?
http://ifotos.pl/zobacz/Pompajpg_wxrrxhp.jpg

: 29 sty 2015, 22:05
autor: Skasowany użytkownik 6483
Co to idiota w ten sposób chciał uzupełnić ilość płynu? Przecież przez odpowietrznik , jak sama nazwa sugeruje , odpowietrza sie cały układ a pompka wysprzęglika zasysa płyn ze zbiorniczka układu wspomagania hamulców bodajże . Jak można uzupełniać płyn poprzez odpowietrznik??? :lol: . Postarajcie sie dokładnie odpowietrzyć układ wysprzęglika . Od tego trzeba zacząć . A odpowietrza sie tak samo jak hamulce, we dwóch , jeden pompuje pedał a drugi popuszcza odpowietrznik by wyszło powietrze i tak do skutku ale to chyba każdy mechanik już dobrze wie...

: 30 sty 2015, 16:31
autor: Korn
Nie próbował uzupełnić płynu tylko właśnie odpowietrzyć układ - czyli wypchnąć ewentualne powietrze poprzez pompkę i otwarty zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego. Pytanie właśnie czy tak się robi i pompka powinna przepuścić - bo moja nie puszcza ani jak jest zamknięta, ani jak otwarta. A może to kwestia odpowiedniego ciśnienia.

: 30 sty 2015, 20:18
autor: Rybka
W taki sposób jak robił to mechanik to tego nie odpowietrzy.
Odpowietrza się w sposób podany przez Jarka.
Ewentualnie odsysarką przez odpowietrznik.
Moja rada to zmień mechanika, bo wymiana pompy chyba była zbyteczna. ;) O ile była zmieniana.