problem z wrzuceniem biegów przy włączonym silniku

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
patrijoszka

problem z wrzuceniem biegów przy włączonym silniku

#1 Post autor: patrijoszka »

Witam,
zwracam się z prośbą o jakąś wskazówkę, podpowiedź, pomoc.
Problem jest tego typu iż po uruchomieniu samochodu i przejechaniu niedużej odległości nagle przestały wchodzić biegi. Nic nie zgrzytnęło, żaden niepokojący odgłos, ani problem ze sprzęgłem ( opadający, ślizgający się). Po zatrzymaniu samochodu, nagle próba wrzucenia na jedynkę była niemożliwa( z resztą wsteczny też nie, ani innny) Po zgaszeniu silnika bieg wszedł bez problemu. Przeszukałam wiele stron w necie i przyczyn może być wiele. Mam mętlik w głowie. Może istotną wskazówką może okazać się fakt iż po kilku godzinach nagle zaczęły biegi wchodzić be zarzutu podczas jazdy, ale znajomy ostrzegł iż to pewnie dlatego że samochód ostygł i żebyśmy się nie cieszyli bo i tak trzeba coś z tym zrobić.
Jedni piszą w necie że to zdecydowanie całe sprzęgło do wymiany, komuś kto miał podobnie zaradziło wymiana pękniętej śruby w kole zamachowym( co się ponoć zdarza bardzo rzadko), dociski sprzęgła, siłownik sprzęgła, wytarte tarcze sprzęgła etc. Znajomy mechanik postraszył nas dodatkowo że może się okazać iż w naszym modelu z 2003 roku jest koło dwu masowe i jakby coś było nie halo to znaczy wysokie koszty.

Pytanie 1.Zakładając najgorszą wersję wymiany sprzęgła z całym tym osprzętem i tym kołem nieszczęsnym jakie są to koszty???( wymiana + części, ceny chociaż trochę przybliżone nie z zamierzchłej przeszłości i raczej w dużym mieście)
Pytanie 2. Natknęłam się na reklamę w necie która mówi o zestawie sprzęgła i sztywnego koła zamachowego i rzekomo wypada korzystniej, taniej jeśli chodzi o takie naprawy. Czy to jest jakaś sensowna alternatywa? Czy może ktoś jakoś odpowiedzieć? będę wdzięczna za każdą sugestię. Sorry za długie rozpisanie...

Bartez
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 sty 2012, 17:13
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#2 Post autor: Bartez »

Dwumasu to tam chyba niema( niech mnie ktoś poprawi), wina ewidentnie sprzęgła mogła się skleić tarcza albo jakiś element podparł sprzęgło( np. pęknięta sprężyna tłumika drgań z tarczy). Podstawa to dobra diagnoza u mechanika on zobaczy i usłyszy więcej niż my przez internet.

gwizdenson

#3 Post autor: gwizdenson »

Patrioszka,w tym roczniku raczej na pewno jest dwumasa(mam ten sam rocznik,chociaż można sprawdzić jeszcze po numerze VIN).Wymiana całości -tarcza+docisk+wysprzęglik+
dwumasa to koszt z robocizną w granicach 3400-4500. Sztywne sprzęgło w tych wozach ma swoje plusy i minusy(możesz dużo poczytać o tym w necie lub na naszym forum).Ja osobiście pozostałbym przy dwumasie(ta wymiana też mnie czeka).Ale z tego co opisujesz to przyczyna może być inna,na razie się nie denerwuj tylko obserwuj czy dalej będzie się to powtarzać. Przyczyną i to chyba najbardziej prawdopodobną takiego zachowania może być wyrobiony plastik pod dźwignią zmiany biegów.Wtedy najgorzej wchodzi jedynka i wsteczny a dalej wszystkie inne biegi.

patrijoszka

#4 Post autor: patrijoszka »

dzięki, suma mnie trochę powaliła, ale zobaczymy. Dziękuję za sugestie, bardzo cenne.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#5 Post autor: twardypt91 »

Jaki przebieg auta? Być może TO jest problemem.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

danio
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 15 sie 2011, 08:48
Imię: Daniel
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: danio »

patrijoszka Z pewnością to będzie siłownik z łożyskiem oporowym bo jest hydrauliczny. Ponaciskaj kilka razy sprzęgło i zobacz czy na łączeniu skrzyni wycieka płyn hydrauliczny, lub czy z pojemnika na płyn hamulcowy znika.
Jeżeli uchodzi to masz do wymiany łożysko oporowe, i komplet sprzęgła, dwumasówke niech zobaczy mechanior. Będzie wiedział czy jest nędza.
Ja wymieniłem tylko kmpl. sprzęgła w VIKI i jeździłem.
Jeżeli będziesz to sam robił to OK ale gdy dasz na warsztat do roboty z swoimi częściami to pamiętej że będziesz miał gwarancje na robote za którą zapłacisz.
Gdy przyjdzie do reklamowania wadliwych części mechanik znowu się narobi żeby je wyciągnąć i że byś TY je mógł zareklamować. Podwójnie zapłacona robota.
Dasz trochę więcej i mechanik bierze na siebie pełną gwarancję.

patrijoszka

#7 Post autor: patrijoszka »

Witam ponownie, dziękuję za odpowiedzi. Samochód wylądował u mechanika. Po oględzinach potwierdziła się najczarniejsza wersja. Do wymiany tarcza, docisk,, dwumasa, wysprzęglik. Dwumasa latała luźno w płaszczyźnie, nity zdarte, śruby zapieczone, kolory tęczy. Obraz nędzy i rozpaczy. Ponieważ mamy bardzo fajnego mechanika z tzw. "inicjatywą" podzwonił tam i ówdzie i udało mu się znaleźć komplet częsci za 2600( nowe). W ASO chcieli 4500 zł!!!! Sam wysprzęglik za 750zł(oczywiście nie w ASO). Nie wiedziałam czy płakać czy się śmiać. Tak więc jedna uwaga tu się okazała chyba najbardziej trafna. Przebieg. Auto kupione w tamtym roku przy przebiegu ok 189000km, teraz ma zrobione 214000km. Poprzedni właściciel odstawiał do swojego mechanika, kompletnie nie zdając sobie sprawy co jest nie tak, tamten go kasował i tak do następnego razu. A więc nic chyba z tym nie było robione od nowości.Całość wyniesie nas 3200( w tym robocizna 600zł). W stosunku do tego jak ktoś sugerował że od 3400-4500 to i tak nieźle, ale boli. Może się komuś przyda informacja. Jakby ktoś miał taki dylemat, to mogę dać namiary na naszego mechanika. Nam trochę taniej wyszło. ale nie będę nikomu na siłę...Dzięki za zaangażowanie, życzę Wam wszystkim szerokich dróg, zdrowych samochodów i mało kosztownych napraw.
Aha jeszcze sanki do wymiany ale na razie się nie pali...

[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 14:52 ]
zapomniałam że naprawiany jest w Warszawie

gwizdenson

#8 Post autor: gwizdenson »

Patrioszka ,sanki możesz wymienić za darmo w ASO ,akcja serwisowa chyba jeszcze się nie skończyła.Poszukaj o tym na forum i sprawdź w ASO.

patrijoszka

#9 Post autor: patrijoszka »

o kurczę byłoby super!!! Dzięki

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: Bodek »

gwizdenson pisze:Patrioszka ,sanki możesz wymienić za darmo w ASO ,akcja serwisowa chyba jeszcze się nie skończyła.Poszukaj o tym na forum i sprawdź w ASO.
chinek pisze:Nie znalazłem podobnego wątku a myślę że wielu osobom będzie bardzo pomocny.

Dziś znalazłem na forum informacje o akcji serwisowej dla ZA A o której nie miałem pojęcia - co prawda okazało się że moja Zofia przeszła już ta akcję w Belgii ale dobrze takie rzeczy sprawdzać
więcej tu
osłona silnika

Proponuję, żeby w tym watku wrzucać inne akcje serwisowe jakie miały miejsce oraz różne promocje jak np. darmowe sprawdzanie wersji kompa. Bez rozkminek - tylko informacje ważne i aktualne

Akcje serwisowe ZA A
kampania ramy pomocniczej (zerwanie wygłuszenia osłony silnika i zabezpieczenie sanek) - kwalifikuja się auta na podstawie kodu VIN

znalazłem też taki wątek dla posiadaczy ZA CNG - akcja serwisowa
http://cng.auto.pl/...l-cng-vt116.htm

co Wy na to - przyda się taki wątek?
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

daro1

#11 Post autor: daro1 »

witam powiem ze jestem w szoku bo mi facio w sklepie muwil ze koszt kompletu kosztuje jakies 1000

patrijoszka

#12 Post autor: patrijoszka »

to daro : prawdopodobne ale pod warunkiem że używane.......

daro1

#13 Post autor: daro1 »

patrijoszka moze uzywane nie ale pewnie zamienniki :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”