Strona 1 z 2
Migająca kontrolka oleju, pomiar kompresji
: 20 mar 2012, 10:42
autor: Kuniarz
Witajcie !
Zrobiło się ciepło i pojawił się u mnie niepokojący objaw - na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach miga mi kontrolka oleju. Poziom oleju prawie pod kreskę, więc OK.
Wyczytałem na forum, że trzeba pomierzyć kompresję na cylindrach i zmierzyć ciśnienie oleju.
Byłem u jednego majstra w pobliżu mojej pracy, ale zaśpiewał mi 250 zł ZA SAM POMIAR !!! Przesadził, czy to tak normalnie kasują ?
Ktoś może polecić zaufany warsztat w Poznaniu ?
: 20 mar 2012, 12:43
autor: adasko
Sporo bo ja swego czasu płacilem jakos niecale 100 zl nie w zafirze ale tez w 4ro cylindrowym silniku. W zafirce chyba trzeba wtryskiwacze odkręcic to moze wiecej jest roboty i stad ta cena..
: 20 mar 2012, 19:13
autor: KOPERNIK
Kuniarz pisze:na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach miga mi kontrolka oleju
A może po prostu czujnik powiedział dość??? i trzeba go wymienić miałem tak u siebie ....
Kuniarz pisze: zaśpiewał mi 250 zł ZA SAM POMIAR !!!
to już lekka przesada jak za sam pomiar
: 20 mar 2012, 23:11
autor: cieniassss
Kuniarz pisze:Wyczytałem na forum, że trzeba pomierzyć kompresję na cylindrach i zmierzyć ciśnienie oleju.
zacznij od sprawdzenia czujnika i pomiaru ciśnienia oleju, kompresję zostaw w spokoju
: 22 mar 2012, 09:00
autor: Harry200
adasko pisze: W zafirce chyba trzeba wtryskiwacze odkręcic
W Zafirze pomiar jest wykonywany po wykręceniuświec żarowych.Ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z ciśnieniem w cylindrach.Wedlug mnie albo masz uwalony czujnik ciśnienia oleju albo rozrzedzony ropą olej..
: 22 mar 2012, 20:23
autor: Kuniarz
Umówiłem się na sobotę na pomiar u znajomego mechanika. Chciałbym za jednym zamachem sprawdzić kompresję na cylindrach i ciśnienie oleju, żeby wiedzieć czy coś z tego silnika będzie.
: 23 mar 2012, 10:09
autor: rufio
Objaw mrugającej kontrolki ciśnienia oleju na gorącym silniku wystąpił u mnie 2 lata temu .wymiana czujnika ciśnienia,pomiar cisnienia(w normie 1,5bar)a kontrolka mruga. zmieniłem olej na syntetyczny trochę się bałem ,ale od tego czasu (2wymiany jest ok oleju nie łyka).Wymieniam olej co 25kkm.
: 24 mar 2012, 19:44
autor: Kuniarz
Wizyta u znajomego majstra napełniła mnie optymizmem :-) Rzut oka pod auto i okazało się, że przez czujnik ciśnienia olej leciał sobie robiąc syf wszędzie, z tłumikiem włącznie. Wymiana czujnika, oleju, filtrów - póki co jest OK. Jutro mam wyprawę do Poznania, wiec zobaczę jak w warunkach bojowych autko się spisze.
Mam nadzieje, że moje czarne wizje z kapitalnym remontem silnika to był tylko zły sen ;-)
: 24 gru 2015, 07:51
autor: Pablo84K
Witam, podłączę się pod temat żeby nie zakładać nowe. Otóż mi też mrygała kontrolka oleju, raczej na wybojach bez względu na temperaturę silnika. Mechanik wymienił czujnik i dalej to samo. Wkręcił manometr a tu na wolnych obrotach 5 atmosfer, a z tego co czytałam powinno być 1.5, albo 1.8! Powiedział że tak jeździć nie mogę bo uszczelniacze na zaworach puszczą. Pompa do wymiany(200 plus 400 robocizna)
Tej pompy nie da się naprawić, od razu trza wymieniać?
: 24 gru 2015, 07:58
autor: janekW67
Nie słyszałem,żeby ktoś naprawiał pompę oleju.
: 24 gru 2015, 09:59
autor: Pablo84K
Ok czyli tylko wymiana, a czy mój przypadek jest odosobniony, czy to się zdarza też innym
Auto ma przebieg 217 000km
: 24 gru 2015, 10:10
autor: Mariusz 79
Witam,tak się zastanawiam ale co się mogło uszkodzić w pompie że podaje ciśnienie 5 atmosfer zamiast 1.8 czyli prawie 3 razy większe, Jak by była zużyta mechanicznie to powinna podawać ciśnienie nisze od 1.8. Nie znam budowy pompy ale może jest tam jakiś zaworek regulujący ciśnienie ,który mógł się np zawiesić.
Czy ktoś mógłby potwierdzić prawidłowe ciśnienie smarowania bo wydaje mi się że 1.8 to troszkę mało?.
Właśnie wyczytałem u wujka Google że w pompach jest jakiś zaworek który upuszcza nadmiar ciśnienia z powrotem do miski olejowej.
Na jakich obrotach i przy jakiej temperaturze silnika (oleju ) był robiony pomiar ciśnienia.?
: 24 gru 2015, 11:46
autor: Pablo84K
Na chłodnym.A z tego co mówił mechanik to właśnie jest tam zawór i szlak go trafił.
: 24 gru 2015, 12:23
autor: Mariusz 79
Wiesz co tak przeglądam Google i tam niektórzy piszą że 5 atm to na zimnym jest dobrze a na gorącym 2 atm . Zanim zaczniesz cokolwiek robić z pompą musisz być na 100% pewny jak jest w przypadku twojego silnika żeby się w niepotrzebne koszty ładować. Może ktoś na forum o takim samym silniku by sprawdził jakie ma ciśnienie podczas różnych obrotów i na zimnym i gorącym silniku. 217.000 to nie jest przebieg gdzie powinna się kończyć pompa ale wiadomo wszystko zależy jak poprzedni właściciel o nią dbał.
Napisałeś że zaświeca się kontrolka na dziurach to bardziej obstawiałbym niski poziom oleju, niewłaściwy olej lub za małą wydajność pompy, przy wysokim ciśnieniu to raczej nie powinna się zapalać.
Niech mechanik sprawdzi na gorącym silniku( temperatury roboczej) to najważniejsza rzecz na różnych obrotach jakie jest ciśnienie jasne że im większe obroty tym większe ciśnienie.
Jeszcze jedno jak gasisz silnik to po jakim czasie zapala się kontrolka oleju, jeśli praktycznie od razu się zapala to moim zdaniem nie masz za wysokiego ciśnienia, a kontrolka może się zaświecać od przetartego przewodu który na dołach dotyka do np silnika.
: 24 gru 2015, 14:04
autor: Pablo84K
Przewód nie ma o co się przetrzeć. Jest ok, a czujnik wymieniony. Stan oleju pełen. Wymiana w trakcie, więc auto uziemnione. Jedno jest pewne, jak to nie pompa to mnie ....