Strona 1 z 1

Po odpaleniu gasnie -?????

: 15 kwie 2012, 18:50
autor: Mazarin
Witajcie mam od 3 dni taki problem. Po nocy rano odpale zafire 20dti i po 4-5sekundach zadlawi sie i gasnie. Nastepnie muszę ją kręcić dobre 10sekund żeby odpaliła. Po drugim odpaleniu jest już wszystko ok tyle że z rury kopci pare sekund na bialo, dodam ze wcześniej po odpaleniu zawsze przez chwile zakopciła bialym dymem. Czy to może byc filtr paliwa? Mam auto od 3 miesiecy i zawsze tak było dodam ze nie wiem kiedy filtr byl wymieniony. pozdrawiam

: 15 kwie 2012, 18:58
autor: Bodek
Czy to nie jest podobne do tego tematu: Po odpaleniu..

: 15 kwie 2012, 19:42
autor: Mazarin
Podobny ale tam jest benzyna , a tu diesel

: 15 kwie 2012, 20:12
autor: olo018
Objawy podobne do zapowietrzenia ,sprawdź filtr paliwa,jak czarny to uszczelniacze wtrysków,i możesz zajechać pompę wtryskową ,lepiej będzie jak się zgłosisz do dobrego mechanika co zna problem zafir ,bo jak masz pompę PSG16 to drogi element.

: 16 kwie 2012, 20:41
autor: Mazarin
Na szczęście to tylko filtr paliwa. Auto pali jak nówka :)

: 16 kwie 2012, 22:13
autor: olo018
Wymiana filtrów na początku to podstawa,zwłaszcza jak nie wiadomo kiedy były wymieniane,wkład był czysty czy cały czarny,jakie było paliwo w puszce filtra,i dokręca się pokrywe z wyczuciem ,bo za mocno dokręcona będzie przepuszczać.

pomózcie nie pali rano

: 29 maja 2012, 19:54
autor: bancyk1982
witam mam problem z Zafirką rano jak jest zimna to ciezko pali jakby paliwo sie cofało czy wystarczy tylko wstawic zawór zwrotny czy moze jest inny powód tego . Jak jest ciepła to pali od razu pomózcie

: 03 cze 2012, 13:35
autor: Jaymzarf
bancyk1982, a świeczki sprawdzone???
Jeśli cofa paliwo to nie montuj zaworka tylko wyeliminuj przyczynę cofania (trawersy wtrysków, zawór w pompie, obudowa filtra, przelewy i trójniki...)

Takie montowanie zaworków zwrotnych to półśrodek nie eliminujący przyczyny. I tak w trakcie pracy silnika będzie zasysane powietrze w niewielkich ilościach, które powoli zabije pompę wtryskową, a to niestety bardzo droga usterka (nowa około 10.000zł, regenerowana około 6.000zł, chyba że masz PSG5 jednowtyczkową to ciut taniej)