Temperatura silnika w 1.8
Moderator: Sebu$
Temperatura silnika w 1.8
Podczas jazdy (w trasie powyżej 100 km) temperatura cieczy na wskaźniku nie przekraczała, a jeżeli już, to niewiele, drugą kreskę (tą od lewej), czyli tak na oko ok. 70°C. I wcale nie było dużego mrozu (zaledwie -4 / -6 °C). Podczas sterczenia w korku przekracza te 80°C, ale do 90°C nie dobija. Zapytka - czyżby przyszedł czas na wymianę termostatu, czy może jednak to normalka w silniku benzynowym? Jak to jest u Was? Fakt, że nawiew ciepłego powietrza był włączony, ale do temperatur osiąganych w Astrze, to było jeszcze daleko...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
W trasie macie pęd powietrza który chłodzi wiec raczej norma, wczoraj stałem sporo w korkach Astrą 1.4, termostat wymieniany w kwietniu i przeciwieństwie do lat poprzednich max było 95*C, poprzednio aż się wentylator załączał bez większych oporów. W zimie Astrą przy ciśnięciu ostrym na trasie max było 90*, no ale tam mniejszy silnik wiec musiał się bardziej napracować .
Brak wskaźnika normalnego temperatury to najbardziej dotkliwa dla mnie rzecz w ZB , więc poki co wychodzę z założenia że na trasie zaczynam go bardziej cisnąć dopiero po jakichś 10km, kiedy już wiem że jest w miare rozgrzany i olej tak samo .
Brak wskaźnika normalnego temperatury to najbardziej dotkliwa dla mnie rzecz w ZB , więc poki co wychodzę z założenia że na trasie zaczynam go bardziej cisnąć dopiero po jakichś 10km, kiedy już wiem że jest w miare rozgrzany i olej tak samo .
to norma, silnik najlepiej nagrzewa się pod obciążeniem w czasie jazdy, nawet z predkosciami typu 50km/h gazowanie w korku nie ma zbytnio sensu, bardzo wolno się nagrzewa wtedySpec pisze:Jeżeli stoję w korku lub gazuję na postoju to dochodzi do połowy.
15-17 km to na pewno za długo. Tak samo jak nie dobija do 80 to też źle. Podobnie miałem do wymiany termostatu. Teraz powiedzmy - dziś -8st. nagrzanie po około 4km. Wskazówka podczas jazdy na trasie trzyma non stop około 87st (dokładnie to do 90 brakuje tyle co szerokość strzałki) Dopiero w mieście w korku dobija do 90 a około 92 st odpala wentylator. Także jak na trasie nie osiągacie 80st to zainwestujcie we wkład termostatu (ok. 40zł) i wszystko wróci do normy.
Witam Kolegów
To mój pierwszy post, jestem właśnie po wymianie kompletnego termostatu a nie wkładu, wcześniej w czasie jazdy miałem ok 70stC teraz trzyma mi cały czas 85 do 88stC. Do środka podziałki czyli na 90stC jeszcze nigdy mi nie wszedł.
Termostat był walnięty ponieważ szło ciepło na chłodnicę jak tylko zaczynał pokazywać temp. teraz jest ok.
Davson
Opel Zafira A 2003r.
1.8 LPG
To mój pierwszy post, jestem właśnie po wymianie kompletnego termostatu a nie wkładu, wcześniej w czasie jazdy miałem ok 70stC teraz trzyma mi cały czas 85 do 88stC. Do środka podziałki czyli na 90stC jeszcze nigdy mi nie wszedł.
Termostat był walnięty ponieważ szło ciepło na chłodnicę jak tylko zaczynał pokazywać temp. teraz jest ok.
Davson
Opel Zafira A 2003r.
1.8 LPG
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
ja przed wymianą termostatu miałem podobne problemy z tepmeratura silnika jak koledzy, ale po wymianie całego kompletnego(około 200 firmy Vernet) autko szybciej sie nagrzewa i trzyma na wskażniku temperaturkę niecałe 90 stopni brakuje grubośc wskazówki. Więc wszystkim którzy maja niedogrzane silnikczki polecam wymianę termostaciku:)
sam wymieniałem wkład i nie wiem czy wszystko jest ok. wiele osób poleca kompletną wymianę. wiadomo że 150 zł nie leży na ziemi, ale chyba jak już coś nowego wkładać to na dłuższy czas
Ja też wymieniałem termostat na nowy na początku listopada. Zakupiłem oryginalny oplowski GM i grzeje aż miło. Co prawda koszt zakupu to 260 złoty + robocizna.qrzol pisze:Jaki kolega poniósł koszt tej inwestycji ? Jeżeli można wiedzieć , może się skuszę też na małą wymiankę...
Auto było na ogólnej wymianie płynów i przeglądzie przed zimą to zakupiłem raz a dobrze i mam nadzieję że na długi czas