Strona 1 z 1
kod 0130 0131
: 19 gru 2009, 22:29
autor: maanelo
Witam
Panowie od wczoraj mam problem z moją zosią .
Od rozpoczęcia się mrozów wywala błędy jak w tamacie i co ciekawe pojawiają się nie regularnie , co do pracy silnika nie ma problemów poza tym że nie przełącza na gaz jak w butli jest mniej niż połowa.
Kłopoty zaczeły się na autostradzie Kraków - Legnica
Może ktoś z Was miał podobne problemy.
Silnik to X18XE1 gaz sekwęcja BRC od września 2009 , 8 tyś na gazie.
Pozdrawiam
: 19 gru 2009, 23:00
autor: MieHor
Kolego maanelo, znalazłem takie opisy wymienionych błędów:
P0130 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1
lub
P0130 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1)
P0131 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Low Voltage Bank 1 Sensor 1
lub
P0131 02 Sensor Circuit Low Voltage (Bank I Sensor I)
: 20 gru 2009, 10:51
autor: maanelo
MieHor pisze:Kolego maanelo, znalazłem takie opisy wymienionych błędów:
P0130 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1
lub
P0130 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1)
P0131 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Low Voltage Bank 1 Sensor 1
lub
P0131 02 Sensor Circuit Low Voltage (Bank I Sensor I)
Witam
Kolego jak rozpoznać że to 0130 02 : 0131 02 bez podłączenia do kompa, co do 0131:0130 to coś z sondą a te dwa pozostałe to nie wiem o co chodzi
Dzięki za odpowiedź.
: 20 gru 2009, 11:09
autor: MieHor
nie 02 tylko O2 - to jest skrót od Oxygen
drugie ich znaczenie (po lub) jest równoważne z pierwszym - i rzeczywiście dotyczą sondy
: 20 gru 2009, 11:55
autor: maanelo
MieHor pisze:nie 02 tylko O2 - to jest skrót od Oxygen
drugie ich znaczenie (po lub) jest równoważne z pierwszym - i rzeczywiście dotyczą sondy
Witam
Dzięki jutro biorę się za pomiary sondy i przegląd połączeń.
(nie mogłem załapać bo napisałeś 02 )
Poadrawiam i życzę wesołych świąt!!!
: 20 gru 2009, 13:35
autor: firek
Jak sądzę błędy zdażają sie na gazie?? Jeśli tak to jedz do zakładu w którym zakładałeś instalacje i niech chłopaki regulują bo zapalajacy sie "check" świadczy o tym, że w jakimś tam zakresie skład miesznki jest poprostu nieprawidłowy (
P 0131 to chyba za ubogo).
A co do tego, że autko przełącza się tylko do poziomu połowy zbiornika, to znaczy że najprawdopodobniej z jakichs powodów poniżej połowy zbiornika ciśnienie gazu w instalacji spada poniżej dopuszczalnego poziomu - powinna wystarczyc regulacja ciśnienia na reduktorze. Pozdrawiam i szerokosci
: 20 gru 2009, 14:04
autor: maanelo
firek pisze:Jak sądzę błędy zdażają sie na gazie?? Jeśli tak to jedz do zakładu w którym zakładałeś instalacje i niech chłopaki regulują bo zapalajacy sie "check" świadczy o tym, że w jakimś tam zakresie skład miesznki jest poprostu nieprawidłowy( za ubogi lub bogaty).
A co do tego, że autko przełącza się tylko do poziomu połowy zbiornika, to znaczy że najprawdopodobniej z jakichs powodów poniżej połowy zbiornika ciśnienie gazu w instalacji spada poniżej dopuszczalnego poziomu - powinna wystarczyc regulacja ciśnienia na reduktorze. Pozdrawiam i szerokosci
Witam
Dzięki kolego mam ten kłopot na pb i lpg ale dopiero w czasie mrozów , wcześniej spoko
a co do gazowników to mam z nimi problemy mam instalkę brc "seqend fly" (chyba tak się to pisze) zaraz po zainstalowaniu problemy z jazdą i autko oklejone ich reklamami (szyba) na co chyba powinienem wyrazić zgodę poza tym przerabiali od razu listwę z cewkami (na pion co zaznaczyłem przed montażem) nie wspominając o przewodzie z gazem z butli który ordynarnie przykręcili do podłogi blachowkrętami, a matoły mieli miejsce obok rurek z paliwem.Podczas pierwszej regulacji "gość" zaczoł wpinać się w kompa auta ,myślałem że go zabiję . Komp od gazu zamontowali przy akumlatorze i to w dodatku przy odpowietrzniku z którego wali prosto na złącze kompa. Oczywiście kompa musiałem sam porządnie przykręcić,wskaźnik zamontowali koło lewarka także w czasie jazdy nic nie widać.
Panowie polecam być w czasie montażu przy autku i walić matołów po głowie .
Autko mam w fajnym stanie i było bardzo przykro jak zobaczyłe te dodatkowe dziury w podłodze, nie wspominając przejścia kabli z komory silnika do kabiny.
Firma to CZAKRAM Tarnów ul.Tuchowska.
Pozdrawiam WESOŁYCH ŚWIĄT!!!
: 20 gru 2009, 14:04
autor: darek_s
Witam stawiam na zle wyregulowana instalke gazowa dlatego sonda wywala blad mieszanki ubogiej lub bogatej.Mialem to samo wymienilem nawet lambde na nowa i nic,okazalo sie ze tak mi gaz ustawili za rozregulowalo sterownik benzyny.U mnie to nawet na benzynie sonda pokazywala caly czas ubogo,dlatego stwierdzono padnieta sonde co bylo bledna diagnoza.Pomoglo przejechanie 300 km na beni i ustawienie od nowa instalki przez osobe ktora sie na tym zna i wszystko wrocilo do normy.pzdr.
: 20 gru 2009, 14:23
autor: maanelo
darek_s pisze:Witam stawiam na zle wyregulowana instalke gazowa dlatego sonda wywala blad mieszanki ubogiej lub bogatej.Mialem to samo wymienilem nawet lambde na nowa i nic,okazalo sie ze tak mi gaz ustawili za rozregulowalo sterownik benzyny.U mnie to nawet na benzynie sonda pokazywala caly czas ubogo,dlatego stwierdzono padnieta sonde co bylo bledna diagnoza.Pomoglo przejechanie 300 km na beni i ustawienie od nowa instalki przez osobe ktora sie na tym zna i wszystko wrocilo do normy.pzdr.
Witam
Kolego wczoraj przejechałem z Legnicy do Tarnowa około 400 km na pb i na wolnych obrotach (bramki) wywalał te błędy potem check gasł.
Dzieki za podpowiedź.
Serdecznie pozdrawiam
: 20 gru 2009, 16:48
autor: darek_s
Gdyby sonda byla skopana to check swiecil by sie pewnie w calym zakresie obrotow.Sterownik Simtec 70 ma bardzo waski zakres korekcji i dlatego latwo o zmiane adaptacji,najprosciej pojechac na techa i bedzie wiadomo czy adaptacja na wolnych jest przekroczona i ewentualnie o ile procent jesli jest to wykasowac i po klopocie,jesli nie jest to pewnie sonda.pzdr.Mozna sprobowac zostawic auto na wolnych na benzynie na pol godziny jesli sonda jest sprawna powinna zaczac pracowac.
: 06 kwie 2016, 09:49
autor: pp
70m45 pisze:Witam,
posiadam Zafire z silnikiem Z18xe.
Jakiś czas temu miałem spawany kolektor wydechowy. Po tym zabiegu miałem błędy P0130 oraz P0135. Kupiłem nową sonde firmy VDO. Niestety błąd P0130 mam nadal.
Na starej sondzie i na nowej mam stałe napięcie sondy wysokości 0.41V lub 0.45V. Zafira jest troszkę słabsza.
Sprawdzałem przepływomierz i ma takie wartości na rozgrzanym silniku:
bieg jałowy - ok. 2.9 g/s
obroty ok. 2000 - ok. 5.5 g/s
obroty ok. 3000 - ok. 9 g/s
Kupiłem jeszcze używaną oryginalną sonde ale pokazuje takie same wartości jak dwie pozostałe
Gdzie szukać przyczyny?
Sam się z tym grzebiesz? czy byłeś gdzieś u jakiegoś fachury?...
Niestety jestem po wymianie sondy.
Błąd P0130 - Układ napędowy. O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1). Na forum poczytałem trochę i wyszło, że Zośki są kapryśne (jak to kobiety) i byle czym się nie zadowolą i z tymi sondami uniwersalnymi jest różnie.
Mechanik mi to potwierdził
(trafił mi się koleś co sporo wie o oplach bo kiedyś w serwisie opla robił i z tego co zasięgnąłem języka u kumpli co mi go polecili to nie tylko dobre wrażenie robił) i zasugerował, żebym nie bawił się w uniwersalne tylko zamontował dedykowaną - w sumie to wyszło ok 130,- drożej i prawda jest taka, że efekt jak ręką odjął...
Pozdro!