Katalizator Zośka Z18XE

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
davsongo2

Katalizator Zośka Z18XE

#1 Post autor: davsongo2 »

Witam
Miałem zapalona kontrolkę check, komputer pokazał słabą wydajność katalizatora, oraz ubogą mieszankę. Mam LPG wtrysk gazu założony od 90000km przebiegu.
Na razie po wykasowaniu ok 50km i jest ok. Dodam że moja zośka ma przejechane dopiero 118000km więc trochę mało aby katalizator poleciał (tak mi się wydaje) Czy jest jakiś sposób na przeróbkę katalizatora i oszukanie drugiej sondy lambda aby nie wyskakiwał błąd?

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

davsongo2 pisze:Witam
Miałem zapalona kontrolkę check, komputer pokazał słabą wydajność katalizatora, oraz ubogą mieszankę. Mam LPG wtrysk gazu założony od 90000km przebiegu.
Na razie po wykasowaniu ok 50km i jest ok. Dodam że moja zośka ma przejechane dopiero 118000km więc trochę mało aby katalizator poleciał (tak mi się wydaje) Czy jest jakiś sposób na przeróbkę katalizatora i oszukanie drugiej sondy lambda aby nie wyskakiwał błąd?
Typowy ******** oszukać,ominąć,aby tylko nie robić jak Pan Bóg przykazał :) Jak wykasowałeś błędy i piszesz że jest ok to w czym rzecz?Moim zdaniem czym więcej kombinacji tym więcej po kieszeni trzepie.



Zdecydowanie popieram MieHor'a, proszę bez osobistych wycieczek. Maciek
Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, 18:27 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.

davsongo2

#3 Post autor: davsongo2 »

Kurcze i pusta dyskusja a zero informacji czy ktoś wie jak poradzić sobie z tym problemem.
Na razie kontrolka nie wróciła.

wojtkas

#4 Post autor: wojtkas »

davsongo2,
Witam - mam ten sam problem - jak poradziłeś sobie z nim?? (Zafira 1.8, 116000km, LPG)

Skasowany użytkownik 2369

#5 Post autor: Skasowany użytkownik 2369 »

Panowie... bardzo możliwe, że i mnie dotknął ten sam problem... tzn co jakiś czas wyskakuje błąd słabej wydajności katalizatora... nie chcę czekać aż gdzieś utknę... napiszcie prosze jak sobie z tym poradziliście. Kupno nowego katalizatora to za droga inwestycja - pozostaje więc używka. Czy jest to z samego założenia kupno kota w worku? Jak go sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Lepiej szukać po aucie które miało zaintalowany gaz czy nie? Czy jest opcja "wypalenia" go?

Pozdrawiam
Mat
Zafira A 1.8 125km

spiotrowski

#6 Post autor: spiotrowski »

W mojej Vectrze Katalizator poszedł do wycięcia a zastąpiła go puszka. Jedź do najprostszego zakładu z tłumikami i oni ocenią stan katalizatora. Auto stało się ciut głośniejsze po wycięciu bo jednak katalizator zdecydowanie tłumi wydech.

kobra

#7 Post autor: kobra »

spiotrowski pisze:W mojej Vectrze Katalizator poszedł do wycięcia a zastąpiła go puszka. Jedź do najprostszego zakładu z tłumikami i oni ocenią stan katalizatora. Auto stało się ciut głośniejsze po wycięciu bo jednak katalizator zdecydowanie tłumi wydech.
aleś doradził :shock: silnik xe ma 2 sondy i wycięcie kata spowoduje nowe problemy z silnikiem , wydech sie projektuje do silnika i wycięcie kata tylko pogorszy sprawe w wolnossącym silniku 8)

spiotrowski

#8 Post autor: spiotrowski »

uppsss.... my mistake (mój błąd) o tym nie wiedziałem i faktycznie chyba źle doradziłem :oops:

Hector

#9 Post autor: Hector »

ja bym sprawdził drugą sonde która jest odpowiedzialna za pracę katalizatora. Jeśliu będzie OK to pozostaje zdjąć kata i spr. czy jest drożny (niepozapychane kanaliki). Jego sprawność bardziej jest zmniejszona przez LPG który spala się w wyższej temperaturze.
Na razie dobrze, że skasowałeś błąd. Jeśli był sporadyczny to na razie jeździj.

Skasowany użytkownik 2369

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 2369 »

Dzięki za odpowiedzi... Sondy już sprawdzałem i są OK (o ile sie nie mylę na gazie druga sonda jest wyłączana). Natomiast moje obawy podyktowane są tym, że uruchamiając zimny silnik - coś tam od wydechu "rzęzi" do czasu aż złapie temperaturę (jakaś minutka). Łącząc te dwie rzeczy tj. błąd komputera i te chałasy powodują ze zaczynam sie rozglądać za kataluizatorem...

Hector

#11 Post autor: Hector »

to może faktycznie zdejmij kata i zobacz czy jest w porządku. Na gazie sondy się nie wyłącza, jeśli instalka jest w miare nowa to tylko podłączasz się do obd i tyle- wszystkie elementy pracują bez znaczenia czy PB czy LPG.
Wyjątkiem jest instalacja drugiej generacji ale montaż do naszych zafirek to porażka.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#12 Post autor: mariusz_technik »

Też mam podobny problem, kontrolka się zapaliła - wskazuje ona na problem ze składem spalin, błąd P0420, więc albo uwalona druga sonda,źle pokazuje, albo rzeczywiście problem z klatalizatorem. Ja jutro jadę na stację sprawdzić analizatorem skład spalin, i będzie wiadomo czy kat sprawny. Łatwiejsze to niż zaglądanie do niego fizycznie na początek... :roll: Zastanawiam się, czy jest możliwe dość wczesne uszkodzenie katalizatora spowodowane np dość dużym w tych silnikach spalaniem oleju

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#13 Post autor: bykmark »

Koledzy czcy męczy Was problem kodu :

P0420 - Przekroczony próg wydajnosci katalizatora

Po kolei:
1. Błąd dotyczy danych z 2 sondy.
2. Odłaczyć złącze 2 sondy.
3. Sprawdzić wizualnie czy nie jest uszkodzony kabel do sondy.
4. Oczyścić piny złącza ( ja papierem lub pilniczkiem proponuję, przedmuchać powietrzem, po czym WD40 zastosować)
4. Złączyć sondę.

Wykasować błędy.

Ww. spoób pomógł - błąd P0420 niepokazał się.

[ Dodano: Nie Mar 10, 2013 21:35 ]
mariusz_technik pisze:błąd P0420, więc albo uwalona druga sonda,źle pokazuje, albo rzeczywiście problem z klatalizatorem.

P0420 jest to informacja o błedzie w obwodzie prądowym do sondy lambda 2 - nie przesądza o uszkodzeniu sondy czy też katalizatora.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#14 Post autor: mariusz_technik »

No i u mnie chyba skończył się katalizator, i teraz mam problem bo w zafirach z mojego rocznika były 2 rodzaje katalizatora, i ten jeden jest w miarę dostępny, a drugi nie.

Wg katalogu bosal mój ma nr 090-016, ale jest to trochę pomieszane bo wychodzi że opel stosował dosyć zamiennie katalizatory z numerem 099-653. O co chodzi? Czym się różnią? Oba są z kolektorami. :/


A może taki oszukiwacz drugiej sondy by rozwiązał sprawę:

http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 11906.html

miał ktoś z tym coś do czynienia?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: Bodek »

mariusz_technik pisze:No i u mnie chyba skończył się katalizator, i teraz mam problem bo w zafirach z mojego rocznika były 2 rodzaje katalizatora, i ten jeden jest w miarę dostępny, a drugi nie.

Wg katalogu bosal mój ma nr 090-016, ale jest to trochę pomieszane bo wychodzi że opel stosował dosyć zamiennie katalizatory z numerem 099-653. O co chodzi? Czym się różnią? Oba są z kolektorami. :/


A może taki oszukiwacz drugiej sondy by rozwiązał sprawę:

http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 11906.html

miał ktoś z tym coś do czynienia?
855356 - nr katalogowy

CZUJNIK TLENU, KATALIZATOR

Numer katalogowy: 855356
Nazwa części: CZUJNIK
Cena netto*: 584,50
Cena brutto*: 718,94

dla silnika Z18XE z 2004 i 2002

Przykładowy sklep: http://e-autoparts.pl/advanced_search_r ... 6&numer=oe

Temat z nr części pod konkretny VIN: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=105
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”