Strona 1 z 2
Katalizator Zośka Z18XE
: 21 gru 2009, 14:33
autor: davsongo2
Witam
Miałem zapalona kontrolkę check, komputer pokazał słabą wydajność katalizatora, oraz ubogą mieszankę. Mam LPG wtrysk gazu założony od 90000km przebiegu.
Na razie po wykasowaniu ok 50km i jest ok. Dodam że moja zośka ma przejechane dopiero 118000km więc trochę mało aby katalizator poleciał (tak mi się wydaje) Czy jest jakiś sposób na przeróbkę katalizatora i oszukanie drugiej sondy lambda aby nie wyskakiwał błąd?
Re: Katalizator Zośka Z18XE
: 21 gru 2009, 17:30
autor: Anony Mous
davsongo2 pisze:Witam
Miałem zapalona kontrolkę check, komputer pokazał słabą wydajność katalizatora, oraz ubogą mieszankę. Mam LPG wtrysk gazu założony od 90000km przebiegu.
Na razie po wykasowaniu ok 50km i jest ok. Dodam że moja zośka ma przejechane dopiero 118000km więc trochę mało aby katalizator poleciał (tak mi się wydaje) Czy jest jakiś sposób na przeróbkę katalizatora i oszukanie drugiej sondy lambda aby nie wyskakiwał błąd?
Typowy ******** oszukać,ominąć,aby tylko nie robić jak Pan Bóg przykazał
Jak wykasowałeś błędy i piszesz że jest ok to w czym rzecz?Moim zdaniem czym więcej kombinacji tym więcej po kieszeni trzepie.
Zdecydowanie popieram MieHor'a, proszę bez osobistych wycieczek. Maciek
: 22 gru 2009, 18:37
autor: davsongo2
Kurcze i pusta dyskusja a zero informacji czy ktoś wie jak poradzić sobie z tym problemem.
Na razie kontrolka nie wróciła.
: 03 mar 2010, 09:37
autor: wojtkas
davsongo2,
Witam - mam ten sam problem - jak poradziłeś sobie z nim?? (Zafira 1.8, 116000km, LPG)
: 22 paź 2010, 07:43
autor: Skasowany użytkownik 2369
Panowie... bardzo możliwe, że i mnie dotknął ten sam problem... tzn co jakiś czas wyskakuje błąd słabej wydajności katalizatora... nie chcę czekać aż gdzieś utknę... napiszcie prosze jak sobie z tym poradziliście. Kupno nowego katalizatora to za droga inwestycja - pozostaje więc używka. Czy jest to z samego założenia kupno kota w worku? Jak go sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Lepiej szukać po aucie które miało zaintalowany gaz czy nie? Czy jest opcja "wypalenia" go?
Pozdrawiam
Mat
Zafira A 1.8 125km
: 26 paź 2010, 16:11
autor: spiotrowski
W mojej Vectrze Katalizator poszedł do wycięcia a zastąpiła go puszka. Jedź do najprostszego zakładu z tłumikami i oni ocenią stan katalizatora. Auto stało się ciut głośniejsze po wycięciu bo jednak katalizator zdecydowanie tłumi wydech.
: 27 paź 2010, 20:55
autor: kobra
spiotrowski pisze:W mojej Vectrze Katalizator poszedł do wycięcia a zastąpiła go puszka. Jedź do najprostszego zakładu z tłumikami i oni ocenią stan katalizatora. Auto stało się ciut głośniejsze po wycięciu bo jednak katalizator zdecydowanie tłumi wydech.
aleś doradził
silnik xe ma 2 sondy i wycięcie kata spowoduje nowe problemy z silnikiem , wydech sie projektuje do silnika i wycięcie kata tylko pogorszy sprawe w wolnossącym silniku
: 29 paź 2010, 12:15
autor: spiotrowski
uppsss.... my mistake (mój błąd) o tym nie wiedziałem i faktycznie chyba źle doradziłem
: 29 paź 2010, 12:30
autor: Hector
ja bym sprawdził drugą sonde która jest odpowiedzialna za pracę katalizatora. Jeśliu będzie OK to pozostaje zdjąć kata i spr. czy jest drożny (niepozapychane kanaliki). Jego sprawność bardziej jest zmniejszona przez LPG który spala się w wyższej temperaturze.
Na razie dobrze, że skasowałeś błąd. Jeśli był sporadyczny to na razie jeździj.
: 29 paź 2010, 14:52
autor: Skasowany użytkownik 2369
Dzięki za odpowiedzi... Sondy już sprawdzałem i są OK (o ile sie nie mylę na gazie druga sonda jest wyłączana). Natomiast moje obawy podyktowane są tym, że uruchamiając zimny silnik - coś tam od wydechu "rzęzi" do czasu aż złapie temperaturę (jakaś minutka). Łącząc te dwie rzeczy tj. błąd komputera i te chałasy powodują ze zaczynam sie rozglądać za kataluizatorem...
: 29 paź 2010, 19:55
autor: Hector
to może faktycznie zdejmij kata i zobacz czy jest w porządku. Na gazie sondy się nie wyłącza, jeśli instalka jest w miare nowa to tylko podłączasz się do obd i tyle- wszystkie elementy pracują bez znaczenia czy PB czy LPG.
Wyjątkiem jest instalacja drugiej generacji ale montaż do naszych zafirek to porażka.
: 10 mar 2013, 21:06
autor: mariusz_technik
Też mam podobny problem, kontrolka się zapaliła - wskazuje ona na problem ze składem spalin, błąd P0420, więc albo uwalona druga sonda,źle pokazuje, albo rzeczywiście problem z klatalizatorem. Ja jutro jadę na stację sprawdzić analizatorem skład spalin, i będzie wiadomo czy kat sprawny. Łatwiejsze to niż zaglądanie do niego fizycznie na początek...
Zastanawiam się, czy jest możliwe dość wczesne uszkodzenie katalizatora spowodowane np dość dużym w tych silnikach spalaniem oleju
: 10 mar 2013, 21:33
autor: bykmark
Koledzy czcy męczy Was problem kodu :
P0420 - Przekroczony próg wydajnosci katalizatora
Po kolei:
1. Błąd dotyczy danych z 2 sondy.
2. Odłaczyć złącze 2 sondy.
3. Sprawdzić wizualnie czy nie jest uszkodzony kabel do sondy.
4. Oczyścić piny złącza ( ja papierem lub pilniczkiem proponuję, przedmuchać powietrzem, po czym WD40 zastosować)
4. Złączyć sondę.
Wykasować błędy.
Ww. spoób pomógł - błąd P0420 niepokazał się.
[ Dodano: Nie Mar 10, 2013 21:35 ]
mariusz_technik pisze:błąd P0420, więc albo uwalona druga sonda,źle pokazuje, albo rzeczywiście problem z klatalizatorem.
P0420 jest to informacja o błedzie w obwodzie prądowym do sondy lambda 2 - nie przesądza o uszkodzeniu sondy czy też katalizatora.
: 12 mar 2013, 15:45
autor: mariusz_technik
No i u mnie chyba skończył się katalizator, i teraz mam problem bo w zafirach z mojego rocznika były 2 rodzaje katalizatora, i ten jeden jest w miarę dostępny, a drugi nie.
Wg katalogu bosal mój ma nr 090-016, ale jest to trochę pomieszane bo wychodzi że opel stosował dosyć zamiennie katalizatory z numerem 099-653. O co chodzi? Czym się różnią? Oba są z kolektorami.
A może taki oszukiwacz drugiej sondy by rozwiązał sprawę:
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 11906.html
miał ktoś z tym coś do czynienia?
: 12 mar 2013, 17:40
autor: Bodek
mariusz_technik pisze:No i u mnie chyba skończył się katalizator, i teraz mam problem bo w zafirach z mojego rocznika były 2 rodzaje katalizatora, i ten jeden jest w miarę dostępny, a drugi nie.
Wg katalogu bosal mój ma nr 090-016, ale jest to trochę pomieszane bo wychodzi że opel stosował dosyć zamiennie katalizatory z numerem 099-653. O co chodzi? Czym się różnią? Oba są z kolektorami.
A może taki oszukiwacz drugiej sondy by rozwiązał sprawę:
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 11906.html
miał ktoś z tym coś do czynienia?
855356 - nr katalogowy
CZUJNIK TLENU, KATALIZATOR
Numer katalogowy:
855356
Nazwa części: CZUJNIK
Cena netto*: 584,50
Cena brutto*: 718,94
dla silnika Z18XE z 2004 i 2002
Przykładowy sklep:
http://e-autoparts.pl/advanced_search_r ... 6&numer=oe
Temat z nr części pod konkretny VIN:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=105