Strona 1 z 1
wymiana wężyka podciśnienia - Zafira 2.0 DTI
: 25 cze 2012, 20:50
autor: ekmir
W jaki sposób dokonać wymiany wężyka podciśnienia "idącego" od pompy VAKU do serwa?. Na co zwrócić uwagę?.
Od strony pompy VAKU jest dogodny dostęp, a jak sie do niego dostać od strony serwa?
Zafira 2.0 DTI (2003)
: 25 cze 2012, 22:08
autor: Maciek
Pewnie trzeba będzie coś zdemontować, niestety nie pamiętam tego silnika więc dokładniej nie pomogę.
No i uważaj na wężyk, aby go nie uszkodzić przy wkładaniu...
: 25 cze 2012, 22:13
autor: ekmir
Maciek pisze:Pewnie trzeba będzie coś zdemontować ...
Ale co?
: 26 cze 2012, 10:47
autor: Skasowany użytkownik 6483
Ekmir, no otwórz że tą maskę , zajrzyj pod nią i sprawdź jak się sprawy mają . Ta wymiana wężyka to żadna filozofia , wystarczą chęci. O ile pamiętam to tam niczego nie będzie trzeba demontować a jeśli chociaż to i tak zajmie Ci to mało czasu więc do roboty i pochwal się później jak było
: 26 cze 2012, 10:51
autor: ekmir
Chęci są
Nie chciałbym tylko "narozrabiać" przy tym serwie - bo kiepskie dojście i widoczność słaba.
Przy pompie wszystko ładnie widać i dojście jest dobre.
Nie wiem czy ten wężyk przy serwie to jest tylko wciśnięty, czy może na jakieś zaczepy?
[ Dodano: Pią Cze 29, 2012 22:07 ]
jarecki69 pisze:Ta wymiana wężyka to żadna filozofia , wystarczą chęci. O ile pamiętam to tam niczego nie będzie trzeba demontować
Dzisiaj się przyjrzałem bliżej temu tematowi.
Bez demontażu raczej się nie obejdzie
Wygląda na to, że trzeba zdemontować wycieraczki i podszybie, a wtredy może uzyska sie lepszy dostęp do serwa i wężyka.
[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 15:17 ]
Udało mi się do tego dobrać.
Nie trzeba rozbierać całego podszybia z wycieraczkami. Ten plastik pomiędzy komorą silnika, a szybą składa się z dwóch elementów. Widać łączenia. Po zdjęciu gumy od strony komory silnika trzeba delikatnie podważyć plastik (mniejszy element). Po jego zdemontowaniu mamy dostęp do czterech śrub, po prawej dwie i po lewej dwie, które trzymają element - osłonę znajdujący się bezpośrednio nad serwo Odkręcamy je kluczykiem "10" najlepiej oczkowym lub nasadowym.
Wyjmujemy osłonę i mamy nieco lepszy dostęp do serwo i łatwiej jest wymienić ten wężyk podciśnienia łączący serwo i pompę vaku.
: 09 paź 2012, 09:45
autor: marcio_bubu
A ja mam takie pytanie ostatnio kupilem zafire2,0 dti 101km 2001r a problem mianowicie taki ze pozrobieniu 10 tyś km musiałem dolac prawie litr oleju i zaczolem sie zastanawiac gdzie on ucieka to znalazłem miejsce z pod zaworu egr
: 09 paź 2012, 20:23
autor: Skasowany użytkownik 6483
Wydaje mi się ,że gdyby Ci uciekł litr oleju przez EGR to raczej czułbys smród w kabinie a zatem może lepiej sprawdzić czy turbinka Ci nie bierze oleju lub czy przypadkiem sam silnik go nie spala.
: 10 paź 2012, 19:38
autor: marcio_bubu
No nie wiem ale dzisiaj zaglądałem pod silnik to zobaczyłem - cała misa olejowa mokra może gdzie uszczelka pod misą albo uszczelniacze już sam nie wiem co zrobić, może umyć silnik i wtedy patrzeć gdzie ucieka olej