Maaaaało mocy, bardzo mało...

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
tomciodol

Maaaaało mocy, bardzo mało...

#1 Post autor: tomciodol »

A więc problemy z małą mocą zaczęły się po tym jak padł czujnik ciśnienia doładowania, sygnalizowane było to żółtym autkiem z kluczykiem --> wymiana na oryginał BOSCH [ok. 300zł]
Było dobrze przez pewien czas, no ale z racji tego, że zaczęły się upały, głupotą byłoby nie włączyć klimy. No i po włączeniu takowej, moc spada diametralnie. Buks z miejsca nie wchodzi w grę, pierwsze dwa biegi idzie średnio, ale na 3, 4 i 5 biegu przyspieszenie jest takie, jakby turbiny nie było...
Z klimą czy bez, jak ją cisnę powyżej 3000obr/min, ok 3500obr zapala się autko z kluczykiem i tryb serwisowy. O dziwo po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie jest ok. Mechanior po podpięciu kompa powiedział, że turbina daje za silne ciśnienie i włącza się jakiś ogranicznik czy coś tam, dlatego tak się dzieje, dlatego odpala się tryb serwisowy. No ale nawet jak autko z kluczykiem się nie pali, z odpaloną klimą to można jechać, ale na prawym pasie max 100km/h, bo znowu jak odpalimy 5-ty bieg i gaz do oporu to przy 130km/h zapala się owa wspomniana wyżej kontrolka i autko nie chce dalej jechać.

Panowie co jest? :) Proszę o pomoc i oczywiście ocenienie czy mechanior miał rację :)

P.S. Już umówiłem się z nim na wtorek po weekendzie, zobaczymy co zmajstruje.

Pozdrawiam,
Tomasz ;)

podbiel

#2 Post autor: podbiel »

Powiedział ci to z głowy czy diagnozował kompem?

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#3 Post autor: JARO »

tomciodol, szwagier tak miał co prawda w VW B5 ale też diagnozował auto i co innego było w diagnozie a co innego w rzeczywistości. On miał pęknięty przewód od podciśnienia i jak dawał gaz w deche poszło większe ciśnienie i dziurą uciekło automatycznie brak mocy i kontrolka. Niech mechanior sprawdzi podciśnienie zwłaszcza to które dochodzi do kompa.

tomciodol

#4 Post autor: tomciodol »

tomciodol pisze:Mechanior po podpięciu kompa powiedział, że turbina daje za silne ciśnienie i włącza się jakiś ogranicznik czy coś tam, dlatego tak się dzieje
Czyli zdiagnozował :)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

Jeżeli nie działa Ci regulacja ciśnienia doładowania to tak będzie się działo,ograniczana jest moc silnika żeby go nie uszkodzić na skutek przeładowania ciśnienia..

tomciodol

#6 Post autor: tomciodol »

Harry200 pisze:Jeżeli nie działa Ci regulacja ciśnienia doładowania to tak będzie się działo,ograniczana jest moc silnika żeby go nie uszkodzić na skutek przeładowania ciśnienia..
Tak tak tyle to i się dowiedziałem od mechanika, ale co może być tego przyczyną, oprócz prawdopodobnie tego o czym wspomniał wyżej JARO ? :oops:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#7 Post autor: Harry200 »

Po pierwsze sprawdź przewody podciśnieniowe,następnie zobacz czy możesz ręką przesuwać siłownik od sterowania w turbinie ,jeżeli możesz go przesuwać na wyłączonym silniku to odpal go i zobacz czy wtedy go ruszysz..

tomciodol

#8 Post autor: tomciodol »

Witam ponownie. Dziś Zosia została odebrana od mechanika, i jakby dostała 'nowe życie' :) Dokładnie 100% nie wiem jak nazywa się wymieniona część, ale znajduje się ona niedaleko filtra powietrza, pod maską. Prawdopodobnie był to rzeczywiście przewód podciśnieniowy :)

Wrzucam kilka zdjęć, pokażcie mi gdzie to dokładnie się znajduje :)
Obrazek Obrazek Obrazek

Prawdopodobnie również zostało przeczyszczone coś koło turbiny, dlatego też dzięki temu wreszcie czuje się te 230nm momentu obrotowego, albo nawet i więcej ;) Jutro dowiem się wszystkiego dokładnie i oczywiście dam tutaj znać :)

Dziękuję JARO i Harry200 za sugestie. Postaram się kiedyś jeszcze odwdzięczyć, leci do Was 'pomógł'. :piwo:

Pozdrawiam, Tomek :)

daro_n

#9 Post autor: daro_n »

tomciodol, Witam mam podobny problem z moja zafirka wpradzie mam silnik dtl ale ciekaw jestem co mechanicy robili dokładniej przy twojej zafirce jesli możesz to daj znac będe wdzięczny
Pozdrowionka

tomciodol

#10 Post autor: tomciodol »

daro_n wybacz, że odpisuję dopiero teraz, ale nijak nie miałem dostępu do kompa. A więc dokładnie nie wiem co było kombinowane, gdyż tato odbierał samochód, aczkolwiek na 99% został wymieniony przewód podciśnieniowy i mechanior podobno przeczyścił troszkę Turbinę - 150zł nas to kosztowało. Mniemam, że u Ciebie będzie podobnie i mniej więcej w tej kwocie się zamknie ;)
Pozdrawiam, Tomek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”