Nieszczelny kolektor dolotowy a utrata mocy
: 01 paź 2012, 19:38
Witam serdecznie
Zauważyłem ostatnio że w środkowej części kolektora dolotowego - pod zaworem egr mam wyciek - chyba uszczelka poszła... Czy w związku tym mógł wystąpić spadek mocy ??
Pytam, bo akurat w tym samym czasie kiedy zauważyłem wyciek, samochód stracił kopa. Tzn. Turbo dmucha ale nie tak jak wcześniej - podczas przyspieszania słychać jakby dźwięk upuszczanego powietrza. Błędów brak oczywiście - przewody podciśnieniowe wydają się być okej, w okolicy turbiny żadnych wycieków. Po prostu samochód jedzie ale nie przyspiesza - ostatnio na drodze ekspresowej sprawdzałem ( żeby się upewnić że to żaden zawór podciśnienia nie jest winny) - rozpędziłem Zośkę w sumie do 150 km/h i żaden check się nie pojawił - ale to nie to co wcześniej... Pewnie podczas wymiany uszczelki wyczyszczę kolektor , egr i czujnik doładowania ale czy coś mogło się jeszcze do tego przyczynić.
Jak na postoju przegazuję to ta rura od turbo puchnie - czyli wydaje się być okej..
Pozdrawiam i proszę o sugestię.
Zauważyłem ostatnio że w środkowej części kolektora dolotowego - pod zaworem egr mam wyciek - chyba uszczelka poszła... Czy w związku tym mógł wystąpić spadek mocy ??
Pytam, bo akurat w tym samym czasie kiedy zauważyłem wyciek, samochód stracił kopa. Tzn. Turbo dmucha ale nie tak jak wcześniej - podczas przyspieszania słychać jakby dźwięk upuszczanego powietrza. Błędów brak oczywiście - przewody podciśnieniowe wydają się być okej, w okolicy turbiny żadnych wycieków. Po prostu samochód jedzie ale nie przyspiesza - ostatnio na drodze ekspresowej sprawdzałem ( żeby się upewnić że to żaden zawór podciśnienia nie jest winny) - rozpędziłem Zośkę w sumie do 150 km/h i żaden check się nie pojawił - ale to nie to co wcześniej... Pewnie podczas wymiany uszczelki wyczyszczę kolektor , egr i czujnik doładowania ale czy coś mogło się jeszcze do tego przyczynić.
Jak na postoju przegazuję to ta rura od turbo puchnie - czyli wydaje się być okej..
Pozdrawiam i proszę o sugestię.