Pompa wtryskowa jedno czy dwupinowa?
Moderator: Sebu$
Pompa wtryskowa jedno czy dwupinowa?
Mam takie pytanie. Czym rózni się z zewnątrz pompa paliowa jedno od dwupinowej? Rozumiem, że do jednopinowej dochodzi jedna wiązka przewodów zakończona prostokatną wyczką, a do dwupinowej dwie wiązki przewodów. Czy dobrze myślę?
Ostatnio zmieniony 13 paź 2012, 10:18 przez Todek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
1(9193454) (8 19 075) POMPA WTRYSKU PALIWA, ZESP.
(KOD SPALIN NT5) (JUŻ NIE JEST DOSTARCZANE- UŻYĆ 9196993 5819035 OPEL R1590041 VAUXHALL)
(CZĘŚĆ ZAMIENNA 9196993 5819035 OPEL, R1590041 VAUXHALL)
Cena w ASO:
Numer katalogowy: 5819035
Nazwa części: POMPA
Cena netto*: 6 819,00
Cena brutto*: 8 387,37
(KOD SPALIN NT5) (JUŻ NIE JEST DOSTARCZANE- UŻYĆ 9196993 5819035 OPEL R1590041 VAUXHALL)
(CZĘŚĆ ZAMIENNA 9196993 5819035 OPEL, R1590041 VAUXHALL)
Cena w ASO:
Numer katalogowy: 5819035
Nazwa części: POMPA
Cena netto*: 6 819,00
Cena brutto*: 8 387,37
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Aj to ja chyba mam dwupinową bo są dwie wtyczki z przodu i z tyłu pompy dam zdjęcie jak zrobię to mogę się bać ... zośka 2003 rok http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e73 ... 34c5c.html
Panowie i Panie !
Straszą mnie w warsztacie, że jak mam pompę dwu wtykową, czyli ze sterownikiem PSG 16 na pompie (mam Zafirę 2,0 DTI rocznik 2002) i mi wywala błąd P1222 - to nigdzie nie naprawię tej pompy na Dolnym Śląsku i okolicach. I że jedyne wyjście to serwis autoryzowany Opla i wymiana całej pompy, nawet za 9k. zł.
Nie znam się na tym i nie wiem czy faktycznie nie ma wyjścia ???
Straszą mnie w warsztacie, że jak mam pompę dwu wtykową, czyli ze sterownikiem PSG 16 na pompie (mam Zafirę 2,0 DTI rocznik 2002) i mi wywala błąd P1222 - to nigdzie nie naprawię tej pompy na Dolnym Śląsku i okolicach. I że jedyne wyjście to serwis autoryzowany Opla i wymiana całej pompy, nawet za 9k. zł.
Nie znam się na tym i nie wiem czy faktycznie nie ma wyjścia ???
kurcze, dobre...uzależniają naprawę pompy od kolory kierunkowskazów. A sprawa jest dość prosta, po 2001roku dokonano małego liftu i roczniki od 2002r. mają pompę PSG 16 VP44 i EGR ze sterownikiem elektronicznym. Wystarczy zajrzeć pod maskę i wszystko będzie wiadomo. Nie wystarczy popatrzeć na kierunkowskazy. Dla przykładu, ja mam Zośke z 2002r. , mam pomarańczowe kierunki i mam pompę dwustykową tak samo jak i mój kumpel , który ma Zośkę z 2005r. , ma białe kierunki i też ma ta samą pompę i co, w jego przypadku nie da się naprawić pompy?
[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 15:30 ]
Odnosnie regeneracji pompy wtryskowej VP 44 podaje namiar na firmę , która sie tym zajmuje. Miesci sie ona w Krotoszynie , szczegóły odnosnie kosztów to dopytaj się sam , wrzuce link http://www.wachowiak.pl/
[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 15:30 ]
Odnosnie regeneracji pompy wtryskowej VP 44 podaje namiar na firmę , która sie tym zajmuje. Miesci sie ona w Krotoszynie , szczegóły odnosnie kosztów to dopytaj się sam , wrzuce link http://www.wachowiak.pl/
A ja niedawno wymenialem pompe PSG 16 na dwie wtyczki i wynioslo mnie to 1500zl.z robota.Na razie zrobilem 1500 km.i wszystko gra.A jak pytalem u tych niby wyrafinowanych pompiarzy to koszt nowej 8000 a regeneracja zaczynala sie od 5000,wyzej wymieniony Krotoszyn 6000 tak ze warto szukac.Pompe mam zalozona od samochodu co mial przejechane 35000.Tak ze nie ma tragedi z ta pompa przynajmniej w moim przypadku.