Strona 1 z 1

Pompa wtryskowa jedno czy dwupinowa?

: 12 paź 2012, 17:33
autor: Todek
Mam takie pytanie. Czym rózni się z zewnątrz pompa paliowa jedno od dwupinowej? Rozumiem, że do jednopinowej dochodzi jedna wiązka przewodów zakończona prostokatną wyczką, a do dwupinowej dwie wiązki przewodów. Czy dobrze myślę?

: 12 paź 2012, 19:17
autor: Skasowany użytkownik 6483
Dobrze myślisz, w Zośkach po lifcie montowano pompy dwuwtykowe PSG 16 VP 44 zatem jeśli masz autko z roku 2002 to najprawdopodobniej masz takową pompę. Dbaj o nią bo to chyba najdroższy element naszych aut :piwo:

: 13 paź 2012, 09:57
autor: Todek
No właśnie chyba mam jednak jednopinową.

: 13 paź 2012, 10:02
autor: Bodek
1(9193454) (8 19 075) POMPA WTRYSKU PALIWA, ZESP.

(KOD SPALIN NT5) (JUŻ NIE JEST DOSTARCZANE- UŻYĆ 9196993 5819035 OPEL R1590041 VAUXHALL)

(CZĘŚĆ ZAMIENNA 9196993 5819035 OPEL, R1590041 VAUXHALL)

Cena w ASO:

Numer katalogowy: 5819035
Nazwa części: POMPA
Cena netto*: 6 819,00
Cena brutto*: 8 387,37

: 13 paź 2012, 17:54
autor: krzysztof 1975
Aj to ja chyba mam dwupinową bo są dwie wtyczki z przodu i z tyłu pompy dam zdjęcie jak zrobię to mogę się bać ... :oops: zośka 2003 rok http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e73 ... 34c5c.html

: 07 maja 2013, 21:40
autor: dbialek
Panowie i Panie ! :kawa:
Straszą mnie w warsztacie, że jak mam pompę dwu wtykową, czyli ze sterownikiem PSG 16 na pompie (mam Zafirę 2,0 DTI rocznik 2002) i mi wywala błąd P1222 - to nigdzie nie naprawię tej pompy na Dolnym Śląsku i okolicach. I że jedyne wyjście to serwis autoryzowany Opla i wymiana całej pompy, nawet za 9k. zł.
Nie znam się na tym i nie wiem czy faktycznie nie ma wyjścia ??? :shock: :shock:

: 07 maja 2013, 22:49
autor: gorbi24
Mam ten sam błąd P1222.U mnie coś stuka przy kręceniu rozrusznikiem a u Ciebie? Dzwoniłem do mechanika i mówił że jeżeli mam tylne kierunkowskazy pomarańczowe to pompa nadaje się do regeneracji a jeżeli białe to jest nienaprawialna.

: 08 maja 2013, 20:59
autor: Skasowany użytkownik 6483
:lol: kurcze, dobre...uzależniają naprawę pompy od kolory kierunkowskazów. A sprawa jest dość prosta, po 2001roku dokonano małego liftu i roczniki od 2002r. mają pompę PSG 16 VP44 i EGR ze sterownikiem elektronicznym. Wystarczy zajrzeć pod maskę i wszystko będzie wiadomo. Nie wystarczy popatrzeć na kierunkowskazy. Dla przykładu, ja mam Zośke z 2002r. , mam pomarańczowe kierunki i mam pompę dwustykową tak samo jak i mój kumpel , który ma Zośkę z 2005r. , ma białe kierunki i też ma ta samą pompę i co, w jego przypadku nie da się naprawić pompy? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 15:30 ]
Odnosnie regeneracji pompy wtryskowej VP 44 podaje namiar na firmę , która sie tym zajmuje. Miesci sie ona w Krotoszynie , szczegóły odnosnie kosztów to dopytaj się sam , wrzuce link http://www.wachowiak.pl/

: 11 maja 2013, 21:11
autor: marcinnmo
A ja niedawno wymenialem pompe PSG 16 na dwie wtyczki i wynioslo mnie to 1500zl.z robota.Na razie zrobilem 1500 km.i wszystko gra.A jak pytalem u tych niby wyrafinowanych pompiarzy to koszt nowej 8000 a regeneracja zaczynala sie od 5000,wyzej wymieniony Krotoszyn 6000 tak ze warto szukac.Pompe mam zalozona od samochodu co mial przejechane 35000.Tak ze nie ma tragedi z ta pompa :D przynajmniej w moim przypadku.

: 11 maja 2013, 21:33
autor: Skasowany użytkownik 6483
szczęściarz z Ciebie ale nie każdy tak musi mieć , moga sie trafic pompy wcale nie lepszy od tych padniętych. Wiesz, obawy zawsze są , szkoda by było stracic te 1500 zł :/

: 11 maja 2013, 22:19
autor: marcinnmo
Z jednej strony masz racje ale z drugiej jezeli auto jest wart 10000 a za pompe masz zaplacic 5000 czy 6000 dla mnie absurd.I nawet jak masz pompe po regeneracji tez nie wiesz jak dlugo pojezdzisz.