Strona 1 z 6

nierówna praca silnika (szarpanie) w przedziale 2- 3 tys obr

: 03 sty 2010, 11:37
autor: xmati
Witam,
jaka może być przyczyna szarpania silnikiem w przedziale 2-3 tys obrotów. Na jałowym biegu, jeżeli przytrzymam obroty np. na 2,5 tysiącach, następuje szarpanie i "falowanie" obrotów tak o 500 obr. Poniżej 2000 obr i powyżej 3000 obr wszystko jest ok. Badanie na kompie nie wykazało żadnych błędów... Co to może być, zauważyłem też wzrost zużycia paliwa tak ok 1.2 l.
silnik Y20DTH pompa wtryskowa PSG16
pzdr

: 03 sty 2010, 19:06
autor: rzadki
a jak z uruchamianiem silnika? długo musisz kręcić?

: 03 sty 2010, 20:04
autor: xmati
odpala od razu, nie ma problemu. Dopiero jak przytrzymam na obrotach to są takie objawy. Czort wie o co chodzi...

: 08 sty 2010, 14:48
autor: slawix
xmati pisze:jaka może być przyczyna szarpania silnikiem w przedziale 2-3 tys obrotów. Na jałowym biegu, jeżeli przytrzymam obroty np. na 2,5 tysiącach, następuje szarpanie i "falowanie" obrotów tak o 500 obr. Poniżej 2000 obr i powyżej 3000 obr wszystko jest ok. Badanie na kompie nie wykazało żadnych błędów... Co to może być, zauważyłem też wzrost zużycia paliwa tak ok 1.2 l.
Mam silnik 2,2 DTI i mam ten sam objaw. Oddałem swój EGR do Firmy w brzegu (z Allegro). Po włożeniu poprawiało się pojeździłem i niestety znowu mi szarpie. Po przebadaniu komputerem wykazuje mi "nieprawidłową recylkulację spalin".

Poza tym miałem jeszcze błąd "nastawnika obwodu wyprzedzenia konta wtrysku" Ale nie wiem czym to jest spowodowane.

: 14 sty 2010, 09:16
autor: slawix
Wczoraj rozmawiałem ze słynnym na Mazowszu specem od diesli P. Podkowińskim z Nadarzyna. Wszystkie objawy wskazują na zawór EGR. Dzisiaj wysyłam go reklamacyjnie do ponownej regeneracji do Brzegu.

Po wątku widzę, że na całym forum są tylko dwie takie przypadłości :/

: 14 sty 2010, 09:39
autor: xmati
Ja wyczyściłem zawór, "naoliwiłem". Może i jest poprawa, ale nie do końca...
Ktoś wspominał, .że może to być awaria czujnika położenia wału korbowego, ...

: 16 sty 2010, 16:27
autor: slawix
Tez tak robiłem na początku.....niestety nie chcę Cię martwić ale na długo Ci chyba nie pomoże. A na zimnym silniku (jak tylko go odpalisz) to też nierówno pracuje ? U mnie np. na zimnym silniku jest ok. Dopiero jak temp sie podniesie to zaczynają sie problemy......Ale wszystko wyjaśni się w poniedziałek jak mi zawór wróci z regeneracji.....

: 15 lut 2010, 09:31
autor: slawix
Niestety regeneracja zaworu nie na wiele pomogła i całość zakończyła się wymianą pompy wtryskowej.
Jeżeli kogoś interesują szczegóły służę pomocą.

: 15 lut 2010, 16:34
autor: boogoo
Dlaczego musiałeś wymienic pompę?Co ze starą było nie tak?

: 15 lut 2010, 16:59
autor: xmati
U mnie ustała nierówna praca. Wszystko jest ok. nic nie robiłem... Błędów nie ma.
Zobaczymy jak długo tak będzie, he he.

: 15 lut 2010, 18:38
autor: rzadki
slawix, jak będziesz miał czas to spokojnie opisz co po kolei, nawet w tym temacie, i zamieść (o ile pamiętasz) koszty. problem pomp jest niestety popularny i na pewno jak dobrze opiszesz to komuś to pomoże.

: 17 lut 2010, 14:12
autor: slawix
OK. Postaram się spełnić tą prośbę.....
Po jakimś czasie od zakupu auta (miało przejechane 90 tys) pojawiły się błędy z recylkulatorem spalin. Po tym jak auto podczas wyprzedzania kolumny tirów odmówiło mi mocy - CHECK (o mało nie zgasł) postanowiłem wyczyścić zawór. Jakieś efekty to przyniosło na ok 10-15 tys, ale przy dodawaniu gazu ok 2 tys obr troszkę jakby się przyduszał.
Poźniej objawy się nasiliły myślałem że to dalej zawór i oddałem go do regeneracji (firma z Brzegu - kontakt z allegro) Niestety przy dodawaniu gazu dalej szarpał (ok 2 - 2,5 tys obr) i objaw ten się nasilał coraz bardziej. Czasami ruszałem ze skrzyżowania jak młody kierowca :) skokami :) .
Komputer w międzyczasie wyświetlił mi błąd pompy wtryskowej (pompa dwuwrtyczkowa :shock: ). No ale jeżdziłem...jakoś bo sam był potrzebny a terminy u pompiarzy długie.
Następnie podczas wycieczki w Zafa odmówiła posłuszeństwa i mogła tylko pracować na wolnych obrotach przy dodaniu choćby troszkę gazu gasła.....by w późniejszym czasie nie zapalić w ogóle....
A później standartowo....załatwianie na biegu mechanika, pompy itp. po prostu jak zawsze..... :lol: :lol: :lol:
A jakie koszty? hmmmm holowanie pomijam
Przekładka pompy - 300 zł
Uruchomienie pompy w serwisie 200 zł
Pompa (nowa 1 rok gw. bez limitu kilometrów) 4000 zł - sprowadzona z Czech (gość b. uczciwy!!!!)
Części (paski, filtry, uszczelka pod dekiel rozrządu) - 200 zł - jak silnik był na wierzchu to kazałem wymienić.
Tak więc koszt całkowity w granicach +- 4700 - 4900 zł.

Po wymianie pompy po odpaleniu MUŁ. Sprawa pewnie dotyczyła wtrysków (nie otwierały się jak trzeba przy słabej pompie) i się troszkę zapiekły. Ale pomału wszystko wraca do normy. (Liqui Molly do paliwa). Może będzie potrzebna regeneracja wtryskiwaczy??? Nie wiem. Jak się coś wydarzy napiszę. Na razie jeżdżę. ;)

: 17 lut 2010, 14:22
autor: xmati
czyli wniosek taki, pompa ok, niepotrzebne wydatki :(
pzdr

: 17 lut 2010, 18:30
autor: boogoo
Ja pierdzielę,fakt,że pewnie wtryski.

: 18 lut 2010, 08:08
autor: slawix
xmati pisze:czyli wniosek taki, pompa ok, niepotrzebne wydatki :(
pzdr
Xmati...No niestety nie.... Zapieczenie wtrysków jest sprawą pochodną. Pompa była słaba i wtryski nie otwierały się jak potrzeba i się zapiekały....to z kolei dalej niszczyło pompę....To tak jak z chorobą wieńcową i cholesterolem...Rozumiesz ???

Inaczej mówiąc sprawę trzeba rozwiązać kompleksowo... A poza tym to też nie mam pewności czy ten regenerowany EGR to faktycznie został zregenerowany..... Rozmawiałem z różnymi ludźmi, którzy stwierdzili że regeneracja polega na gruntownym czyszczeniu....więc ogólnie nie polecam tych czyścicieli ogłaszających się na allegro.......wydasz 400 zł z przesyłką i pewności nie masz :(

W każdym razie jak dodaję zdecydowanie gazu to jeszcze mi się dławi od czasu do czasu....moc też jeszcze pozostawia dużo do życzenia......Spróbuję przepłukać wtryski preparatem Liqui Molly i wtedy zobaczymy.....
Może ktoś ma inne pomysły ????

Pozdrawiam