Strona 1 z 10

[A] Brak mocy w Zafirze

: 06 lis 2012, 15:59
autor: GOTI
Wiem ze tematy sie troche powtarzaja ale mam ten sam problem co prawie wszyscy(a napewno wiekszosc).
Mam Zafire 2.0 DTI 16V 101KM i 230 momentu - wgl mnie przy takich parametrach ona powinna latac a nie jest tak, praktycznie moge wcisnac gaz w podłoge czy to przy kazdej zmianie biegow albo przy stalej jezdzie a auto zbiera sie tak jak by tych koni miala z 10.
Jak zakupilem auto to mialem problemy z EGR wyswietlala mi sie ciagle kotrolka od EGR, przeczyścilem EGR(fakt byl ostro zasmolony), przeplywomierz i czujnik EGR(tj chyba od sterowania podcisnieniem ale nie wiem dokladnie). Dalo to tylko taki efekt ze kontrolka juz sie nie wyswietla ale auto jak bylo przymulone tak dalej jest.
Z tego co czytalem po forach to winny jest temu EGR(a czyszczenie nic w tym przypadku nie daje) albo katalizator ktory moze byc niedrozny.
Mozecie opisac czy spotkaliscie sie z tym przypadkiem w swojej zafirze jak tak to w jaki sposob sb z tym poradziliscie bo nie sztuka jest cos wymienic tylko wymienic i zeby to bylo akurat to co powoduje taki stan auta.

: 06 lis 2012, 19:18
autor: Skasowany użytkownik 6483
Wiesz co, być może jest to Twoje subiektywne odczucie. Ja na Twoim miejscu podskoczyłbym do kogoś kto ma Zośkę z takim samym silnikiem i sprawdził jak sie takim autkiem jedzie. Wtedy będziesz miał pewność czy Twoje auto to muł czy też po prostu taka ma charakterystykę momentu obr. i nic z tym nie poradzisz :/

: 07 lis 2012, 07:09
autor: GOTI
no raczej to nie jest tylko moje odczucie, jezdze tez czasami Vw Touranem 1.9TDI 105KM i 230 momentu to on poprostu ma te przyspieszenie (oczywiscie nie ma co porownywac bo to jest calkowicie inne auto) a zafirka niestety gaz w podloge i zbiera sie tak jakby sie jej nie chcialo :/

: 07 lis 2012, 08:14
autor: pablo2374
według mnie niestety ten typ ma :/ sam się na to krzywię, gdyż faktycznie w mojej zośce też tak jest że pedał w podłogę a ona jak muł

: 07 lis 2012, 08:16
autor: momek01093
kolego po
1 sprawdz filtr paliwa ja miałem z tym problem
2 przepływomierz
3 ja u siebie wymyłem IC i EGR egr moczył sie z 2 godz w OO i teraz to jest całkiem inne auto
4 wątpie rzebyś miał kata zapchanego no ale wszystko możliwe
a i najważniejsze miałem tak w oplu VECTRA (ten sam silnik) była walnienta uszczelka pod kolektorem ssącym

: 07 lis 2012, 14:27
autor: GOTI
Filtr niedawno wymienialem - byl w nawet dobrym stanie, zobaczymy moze wymiana uszczelki cos pomoze jak nie to trzeba bedzie wymieniac drozsze elementy.
A ty mniej wiecej ile placiles za EGR i uszczelke, bo watpie zeby to byla wina intercoolera.
Byles u mechanika i ci tak doradzil czy wymieniales na wlasna reke?

Zna ktos moze jeszcze taki przypadek

: 10 lis 2012, 22:52
autor: robert629
Witam. Od 4 dni mam ten sam problem. Moja Zośka przestała mieć kopa. Jak chcę przyśpieszyć to muli. Zauważyłem, że pomimo wciskania gazu do dechy spalanie chwilowe nie przekracza 11 litrów (kiedyś potrafiło wyświetlić nawet pod 30 l/h). Przez pierwsze dwa dni zapalał mi się check, teraz już się nie zapala ale dalej muli. Może ktoś pomoże mam 2.0 DTH z 2000 roku.

: 11 lis 2012, 10:27
autor: Harry200
Czy odczytałeś numer błędu który spowodował zapalenie się checka. :?:

: 11 lis 2012, 17:08
autor: GOTI
wlasnie o to chodzi ze check sie nie zapala, w sobote calkowicie sie jej padło. przyspieszenie do setki to jakies 1,5 min. Bylem u mechanika i stwierdzil ze to wina turbiny (elektronika odpada - tj np. czujnik od turbiny) jutro jade do nastepnego mechanika zeby sie potwierdzilo ze to wina turbiny

: 11 lis 2012, 18:26
autor: Harry200
Czy jak dodajesz gazu to gumowa rura od turbiny robi się twarda.. :?:

: 12 lis 2012, 16:39
autor: GOTI
Szczerze powiem ze nie sprawdzalem, bylem dzisiaj u mechanika (szpeca ;P) i powiedzial ze turbina odpada , jest to poprostu ktorys z czujnikow (turbiny lub EGR) a wywnioskowal to sluchowo - kazal mi przegazowac auto, a po wszystkim wszystko juz wiedzial, jestem umowiony na srode jak podmiana/wymiana cos da to napisze

: 12 lis 2012, 19:02
autor: robert629
Witam. Ja również nie sprawdzałem błędu. Ale zauważyłem, że podczas nagłego dodawania gazu do dechy nawet dymka mi nie puści (wcześniej trochę zakopcił). Gdy przyspiesza to spalanie chwilowe zamiast wzrastać to spada (wiem, że powinienem być zadowolony, bo mniej pali ale brak mocy = powolna jazda). nawet na tempomacie jadąc pod górkę nie trzyma zadanej prędkości tylko zwalnia (wcześniej tak nie było). Wygląda mi na to, że dostaje za mało paliwa. Co to może być? Help me.

[ Dodano: Wto Lis 13, 2012 21:36 ]
Już doszedłem co to jest :)

Podmieniłem dziś od kolegi przepływkę i jak ręką odjął :)

: 14 lis 2012, 16:49
autor: GOTI
robert629 pisze:Podmieniłem dziś od kolegi przepływkę i jak ręką odjął
Bylem dzisiaj u mechanika i podmienil mi regulator cisnienia doladowania(czy tam czujnik cisnienia doladowania) i jak reka odjal = i co sie okazalo obudowa tego regulatora byla pokiereszowana i poklejona czyli ktos go juz rozbieral i zepsul tylko co jest dziwne bylo wszystko ok i tu nagle calkowity spadek.

Co do tej przeplywki to sprawdzales czy masz moze na niej czujnik temperatury - gdzies czytalem ze ktos mial podobny problem, podmienil przeplywke od "kogos" i co sie okazalo zafira ozyla a na swojej przeplywce nie mial tez wlasnie czujnika

: 14 lis 2012, 21:28
autor: robert629
Co do tej przeplywki to sprawdzales czy masz moze na niej czujnik temperatury - gdzies czytalem ze ktos mial podobny problem, podmienil przeplywke od "kogos" i co sie okazalo zafira ozyla a na swojej przeplywce nie mial tez wlasnie czujnika
Nie nie sprawdzałem, gdyż do tej pory Zośka śmigała jak trzeba. Nagle straciła moc. Po podmianie przepływki odzyskała ją. Gdy znów włożyłem swoją przepływkę to znowu muł.

: 15 lis 2012, 07:02
autor: GOTI
No mi pomogla wymiana tego regulator cisnienia doladowania, nie wiem czy mozna z niej cos jeszcze wycisnac (oczywiscie chodzi mi tu o wymiane czesci a nie tuning) - musial bym sie przejechac zafira z takim samym silinikiem dla porownania a niestety takiej mozliwosci nie mam.