Strona 1 z 2

Problemy z utratą mocy

: 28 gru 2012, 19:56
autor: marcin123
Witam mam ostatnio duży problem z trybem awaryjnym mojej zosi po przekroczeniu 2,5 tyś obrotów na czwartym i piątym biegu . Wężyki od podciśnienia całe układ szczelny , egr czysty , co może być przyczyną błędów P 0190 , P 0400 i P 1125 . porobiłem zdjęcia możne kiepskie ale coś tam widać jedno mnie zastanawia pozycja 8 i 9 czy na pozycji 9 parametry nie powinny się zmieniać gdy dodaje gazu .
Co oznaczają te błędy i gdzie jeszcze szukać przyczyny . Przepływomierz podmieniałem nie wiem co z tym czujnikiem ciśnienia w kolektorze - czyszczony,cięgno od turbo zaciąga się ze go nie mogę ruszyć po odpaleniu. Jest ktoś kto m pomoże.



http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/502 ... 2a944.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/417 ... f2f0b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a13 ... 03b22.html

: 30 gru 2012, 10:28
autor: Maciek
P0400 - EGR, prawdopodobnie do wymiany, jak czyszczenie nie pomaga.
P1125 - czujnik ciśnienia doładowania, pewnie do wymiany skoro czyszczenie nie pomaga.

Kasowałeś te błędy? Wracają przy ponownym odpaleniu?

: 30 gru 2012, 10:36
autor: chabretti
ja miałem pęknięty gumowy łącznik od czujnika doładowania. Wymieniłem i Zośka odżyła. Objawy podobne jak u Ciebie były.

: 30 gru 2012, 12:54
autor: marcin123
Czujnik chcę zamówić po nowym roku , błędy powracają te same . Wymieniałem wszystkie gumowe łączniki wężyków od podciśnienia . Chcę kupić używany czujnik nie wiem czy to dobry pomysł. A co oznacza błąd P 0190.

: 30 gru 2012, 14:28
autor: chabretti
marcin123 pisze:A co oznacza błąd P 0190.
Tu kolego masz wszystko http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0

: 30 gru 2012, 18:15
autor: marcin123
Ale o jakiej listwie wtryskiwaczy tu mowa , przecież to jest diesel .

problemy z moca silnika

: 30 gru 2012, 21:25
autor: tomek16123
po wymianie turbosprezarki stracil moc, po prostu nie ciagnie, turbosprezarka wlacza sie raz przy mniejszych a raz przy wiekszych obrotach silnika, przy tym jest duze zuzycie paliwa, z czym moze byc problem????

: 02 sty 2013, 15:44
autor: marcin123
Cześć w nowym roku . Dzisiaj podszedłem do swojego tematu i wykonałem następującą czynność złączyłem przewody od podciśnienia na elektrozaworu od klapek zawirowań .Po jeździe próbnej po przekroczeniu 2,5 tys obrotów na 4 biegu auto przeszło w tryb awaryjny . Tym razem pojawił się tylko błąd P 01125 czyli pewnie czujnik do wymiany.Co wy na to

[ Dodano: Czw Sty 10, 2013 10:40 ]
Czujnik wymieniony, błąd p 1125 już opanowany pozostał tylko p 0190 tutaj muszę popracować nad elektrozaworkiem od klapek zawirowań .

: 31 paź 2016, 16:57
autor: marcin123
https://megawrzuta.pl/download/e0c2ede1 ... bebf6.html
Coraz częściej auto wchodzi mi w tryb awaryjny pojawiają się te P 0190 i p 0400 błędy . Czy jest ktoś może kto na podstawie tego filmu może powiedzieć gdzie szukać przyczyny . Interesują mnie punkty 22 i 23 widać ze ten parametr nie utrzymuje się w zadanych normach co o tym sądzicie .

: 31 paź 2016, 19:13
autor: Dziadek13
Zacznij od P0400 uszczelnij, sprawdź układ podciśnienia,egr i sprawność ez oraz wydajność pompy wakum.
Teraz podmień od znajomego czujnik doładowania (map sensor).P0190

: 31 paź 2016, 20:42
autor: marcin123
Sprawdzałem układ podciśnienia i tak ,mierzyłem od razu za pompą pompa daje -0.8 ale jest jedno ale jak nacisnę pedał hamulca to ciśnienie spada do -0,5 i trochę mija czasu po zdjęciu nogi z hamulca zanim wróci do -0,8 . To samo jest gdy dodam gazu i zaczyna działać egr i tez po chwili ciśnienie wraca do -0,8 . Nie pamiętam kiedy ale czujnik doładowania wymieniałem ale na używkę .

: 31 paź 2016, 20:59
autor: Dziadek13
marcin123 pisze:mierzyłem od razu za pompą pompa daje -0.8 ale jest jedno ale jak nacisnę pedał hamulca to ciśnienie spada do -0,5 i trochę mija czasu po zdjęciu nogi z hamulca zanim wróci do -0,8 .
No właśnie pompa nie może zdążyć wytworzyć podciśnienia słaba wydajność, alllle jest jedno ale przy niesprawnych ez też może być problem z podciśnieniem. zrób pomiar między ez od turbo i wg przy turbo.

Obrazek

: 31 paź 2016, 21:37
autor: marcin123
Przy podłączeniu pomiędzy ez a turbo po naciśnięciu hamulca tez ciśnienie spada .Ale dzisiaj zauważyłem ze jak naciskałem hamulec pulsacyj-nie kilkakrotnie to spadło do zera . Analogicznie jest jak wepnę się zaraz za pompą .

: 01 lis 2016, 10:33
autor: Janus
marcin123 pisze:Sprawdzałem układ podciśnienia i tak ,mierzyłem od razu za pompą pompa daje -0.8 ale jest jedno ale jak nacisnę pedał hamulca to ciśnienie spada do -0,5 i trochę mija czasu po zdjęciu nogi z hamulca zanim wróci do -0,8 . To samo jest gdy dodam gazu i zaczyna działać egr i tez po chwili ciśnienie wraca do -0,8 . Nie pamiętam kiedy ale czujnik doładowania wymieniałem ale na używkę .
Nieszczelności albo słaba pompa vacuum. Co do strony elektrozaworów, może spróbować założyć akumulator podciśnienia np: z Vectry B?? Teoretycznie powinno wyeliminować wahania ciśnienia powodowane pracą EGR-a czy serwa hamulców.

Co do wspomagania samych hamulców. Uważam że wspomaganie w dieslu jest generalnie do d***, bo trzymając stały nacisk pedału przy większych obrotach silnika (prędkości auta na tym samym biegu) auto hamuje. Gdy już prawie się zatrzymasz - przestaje hamować. Wiele razy się na tym złapałem że prawie wjechałem komuś w zderzak. Uważam, że lepszym pomysłem była by elektryczna pompa vacuum np z jakiegoś VAG-a (stała wydajność niezależna od obrotów silnika)

: 01 lis 2016, 21:26
autor: Dziadek13
Jak naciśniesz pedał hamulca i podciśnienie spada a myśle że pompa wydajna to sprawdź też szczelność serwa bo w tym czasie nie działają ez. Sprawdź jak szybko wytwarza podciśnienie a ma być od razu nie po minucie.