Trzy błędy z komputera - P1635, P0400, P1335
: 29 gru 2012, 09:25
Witajcie,
wczoraj dotarł wreszcie do mnie interfejs i udało mi się sczytać błędy z komputera, dlatego mądrzejszy o tą wiedzę chciałbym prosić o sugestie dotyczące występujących problemów.
Zafirę kupiłem w październiku i od tamtej pory zauważyłem, że po odpaleniu samochodu, przez chwilę świeci się sławna kontrolka samochodu z kluczykiem.
Kontrolka gaśnie krótko po ruszeniu, lub przegazowaniu.
Auto odpala bez większych problemów. Długość podgrzewania świec żarowych (świecenie kontrolki) zależy od temperatury zewnętrznej, im niższa tym dłużej. Więc wydaje się że to jest ok.
Przy uruchamianiu auta po przejechaniu pewnego dystansu i potem postoju (nawet nieco dłuższym), świece nie są podgrzewane, a mimo to auto odpala ładnie.
Nieco dłużej rozruch trwa przy bardzo niskich temperaturach (-8C).
Dzień przed wigilią niestety auto nie dało rady i po nocnych -15C i rozruchu przy -12C poddało się.
Podładowałem aku, ale potem przyszła odwilż, więc nie było okazji przetestować w tak niskich temperaturach. Póki co pali bez zastrzeżeń.
W komputerze zapisał się błąd:
P1635 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>
(Układ podgrzewania świec żarowych)
Czy myślicie, że mogę w ciemno zlecić wymianę świec (nie znam ich historii więc nie wiem ile mają lat) i czy jeśli potwierdziłoby się, że to faktycznie uszkodzona jest świeca, to czy lepiej wymienić tylko uszkodzoną/e, czy wszystkie?
*****
Drugi błąd.
Kiedy silnik się rozgrzeje i ładnie pracuje, kontrolka samochodu z kluczem potrafi się zapalić kiedy czekam na światłach na biegu jałowym przy niskich obrotach.
Nie ma tego problemu kiedy silnik jest zimny, nie zapala się również kontrolka kiedy czekając na światłach przy ciepłym silniku potrzymam obroty powyżej 1000.
Problem nie zawsze występuje, ale bardzo często.
Domyślam się, że wtedy też zapisuje się błąd:
P0400 Nieaktywny
( 5 ) <Nieznany błąd>
(Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR)
W międzyczasie sporo już poczytałem to tym problemie i o możliwości przeczyszczenia zaworu EGR, ale w opisach zazwyczaj był EGR metalowy (srebrny) u mnie natomiast jest nieco inny i chciałem zapytać czy z nim postępuje się tak samo jeśli chodzi o czyszczenie?
U mnie wygląda to tak:
Czy mogę po prostu wykręcić ten EGR i go wyczyścić, czy to bardziej skomplikowane.
Niestety nie zlokalizowałem czujnika doładowania turbiny, a to podobno też może być winowajca (dzięki toka). Czy on jest widoczny na tym zdjęciu?
*****
I ostatni błąd, który mnie najbardziej martwi.
Kiedy auto jest zimne, lub dopiero się rozgrzewa, moja "ulubiona" kontrolka potrafi się zapalić podczas przyspieszania, kiedy dochodzę do obrotów kiedy miałaby się uruchomić turbina.
Ale zauważyłem, że dzieje się to głównie na drugim biegu (może dlatego że na pierwszym nie ciągnę tak długo), ale praktycznie nie występuje na biegu trzecim.
Oczywiście wtedy spada moc, ale po chwili, jak odejmę gaz i wrzucę wyższy bieg, kontrolka gaśnie, auto odzyskuje moc.
Nie męczę auta i nie cisnę auta kiedy jest zimne, ale czasem sytuacja wymaga aby nieco bardziej przyspieszyć, ale wtedy prawie na 100% taki problem wystąpi.
Myślę, że wystąpienie tego problemu sygnalizuje w komputerze błąd:
P1335 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>
(Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej)
Ponieważ o tym czytałem najmniej, a najwięcej naczytałem się o kosztach naprawy pompy VP44, której m.in ten błąd może dotyczyć, tym martwię się najbardziej.
Nie występuje u mnie problem z obrotomierzem czy inne poza tymi które opisałem powyżej.
Co sądzicie o tej przypadłości?
Dodam, że auto poza powyższymi problemami nie robi kłopotów z wysokimi obrotami, bez problemu osiąga prędkości autostradowe.
Dziękuję i pozdrawiam
wczoraj dotarł wreszcie do mnie interfejs i udało mi się sczytać błędy z komputera, dlatego mądrzejszy o tą wiedzę chciałbym prosić o sugestie dotyczące występujących problemów.
Zafirę kupiłem w październiku i od tamtej pory zauważyłem, że po odpaleniu samochodu, przez chwilę świeci się sławna kontrolka samochodu z kluczykiem.
Kontrolka gaśnie krótko po ruszeniu, lub przegazowaniu.
Auto odpala bez większych problemów. Długość podgrzewania świec żarowych (świecenie kontrolki) zależy od temperatury zewnętrznej, im niższa tym dłużej. Więc wydaje się że to jest ok.
Przy uruchamianiu auta po przejechaniu pewnego dystansu i potem postoju (nawet nieco dłuższym), świece nie są podgrzewane, a mimo to auto odpala ładnie.
Nieco dłużej rozruch trwa przy bardzo niskich temperaturach (-8C).
Dzień przed wigilią niestety auto nie dało rady i po nocnych -15C i rozruchu przy -12C poddało się.
Podładowałem aku, ale potem przyszła odwilż, więc nie było okazji przetestować w tak niskich temperaturach. Póki co pali bez zastrzeżeń.
W komputerze zapisał się błąd:
P1635 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>
(Układ podgrzewania świec żarowych)
Czy myślicie, że mogę w ciemno zlecić wymianę świec (nie znam ich historii więc nie wiem ile mają lat) i czy jeśli potwierdziłoby się, że to faktycznie uszkodzona jest świeca, to czy lepiej wymienić tylko uszkodzoną/e, czy wszystkie?
*****
Drugi błąd.
Kiedy silnik się rozgrzeje i ładnie pracuje, kontrolka samochodu z kluczem potrafi się zapalić kiedy czekam na światłach na biegu jałowym przy niskich obrotach.
Nie ma tego problemu kiedy silnik jest zimny, nie zapala się również kontrolka kiedy czekając na światłach przy ciepłym silniku potrzymam obroty powyżej 1000.
Problem nie zawsze występuje, ale bardzo często.
Domyślam się, że wtedy też zapisuje się błąd:
P0400 Nieaktywny
( 5 ) <Nieznany błąd>
(Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR)
W międzyczasie sporo już poczytałem to tym problemie i o możliwości przeczyszczenia zaworu EGR, ale w opisach zazwyczaj był EGR metalowy (srebrny) u mnie natomiast jest nieco inny i chciałem zapytać czy z nim postępuje się tak samo jeśli chodzi o czyszczenie?
U mnie wygląda to tak:
Czy mogę po prostu wykręcić ten EGR i go wyczyścić, czy to bardziej skomplikowane.
Niestety nie zlokalizowałem czujnika doładowania turbiny, a to podobno też może być winowajca (dzięki toka). Czy on jest widoczny na tym zdjęciu?
*****
I ostatni błąd, który mnie najbardziej martwi.
Kiedy auto jest zimne, lub dopiero się rozgrzewa, moja "ulubiona" kontrolka potrafi się zapalić podczas przyspieszania, kiedy dochodzę do obrotów kiedy miałaby się uruchomić turbina.
Ale zauważyłem, że dzieje się to głównie na drugim biegu (może dlatego że na pierwszym nie ciągnę tak długo), ale praktycznie nie występuje na biegu trzecim.
Oczywiście wtedy spada moc, ale po chwili, jak odejmę gaz i wrzucę wyższy bieg, kontrolka gaśnie, auto odzyskuje moc.
Nie męczę auta i nie cisnę auta kiedy jest zimne, ale czasem sytuacja wymaga aby nieco bardziej przyspieszyć, ale wtedy prawie na 100% taki problem wystąpi.
Myślę, że wystąpienie tego problemu sygnalizuje w komputerze błąd:
P1335 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>
(Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej)
Ponieważ o tym czytałem najmniej, a najwięcej naczytałem się o kosztach naprawy pompy VP44, której m.in ten błąd może dotyczyć, tym martwię się najbardziej.
Nie występuje u mnie problem z obrotomierzem czy inne poza tymi które opisałem powyżej.
Co sądzicie o tej przypadłości?
Dodam, że auto poza powyższymi problemami nie robi kłopotów z wysokimi obrotami, bez problemu osiąga prędkości autostradowe.
Dziękuję i pozdrawiam