Strona 1 z 1

1.8 16v "praca na dwa tłoki"

: 15 sty 2010, 22:52
autor: marko425
Witam. Silnik po odpaleniu dziala elegancko;)... lecz gdy sie nagrzeje pracuje jakby na dwa cylindry.. nie równo.. wymiana cewek nic nie dała.. nie ma iskry na drugiej i trzeciej świecy po nagrzaniu silnika... Co to może byc ?

: 16 sty 2010, 08:28
autor: firek
Jeśli masz możliwośc to spróbuj podmienic jednostkę sterującą czyli komputer silnika :|

: 16 sty 2010, 12:59
autor: tomekuza
A probowaleś kolego pozamieniać świece? Może to one są szczelone. Jak stwierdziłeś to ze nie ma iskry.

: 16 sty 2010, 14:30
autor: marko425
" A probowaleś kolego pozamieniać świece? Może to one są szczelone. Jak stwierdziłeś to ze nie ma iskry."




Świece są wporzątku zostały sprawdzone wszystkie naraz..

: 16 sty 2010, 19:31
autor: MarcysM
Często przyczyną takiego zjawiska są stare kable wysokiego napięcia. W wyższej temperaturze (jak silnik jest gorący) następuje przebicie i świeca nie daje iskry. Można spróbować wymienić, koszt stosunkowo niski.

: 17 sty 2010, 19:10
autor: firek
MarcysM, ten silnik nie ma przewodów wysokiego napięcia, tylko moduł zapłonowy-zespolony i zamontowany on jest bezpośrednio na świecach, kolega marko pisał że już go podmieniał ;)

: 17 sty 2010, 20:02
autor: tomekuza
Jeśli sprawdziles swiece na module zapłonowm (starą metodą wzrokową) i nie ma iskry na 3 i 2 to najpewniej ten wlasnie modul do wymiany, dziwne troche tylko ze przy rozgrzanym silniku, jestes pewien ze to wina iskry, a nie tak zwanego wypadania zaplonu bardzo czestego w 1,8 i 1,6 sam się z tym morduję i wg. mnie to napewno nie jest wina modułu zaplonowego a raczej skladu mieszanki lub pracy zaworów. (tylko niech ci nikt nie wciska zawieszania takowych bo w 16v to niemozliwe, przy ruchu spreżania wszystko by poszło w p.......u .

: 18 sty 2010, 08:40
autor: MarcysM
firek pisze:ten silnik nie ma przewodów wysokiego napięcia, tylko moduł zapłonowy-zespolony
:oops: trochę techniki i człowiek się gubi... :oops: na temat benzyn już się nie wypowiadam... :roll:

: 29 sty 2010, 17:47
autor: michgars
firek pisze:MarcysM, ten silnik nie ma przewodów wysokiego napięcia, tylko moduł zapłonowy-zespolony i zamontowany on jest bezpośrednio na świecach, kolega marko pisał że już go podmieniał ;)
czesc wam tez miałem ten problem tez myslałem ze świece nawaliły a to moduł zapłonowy kupiłem nowy jest oki pa pozdrawiam i dzieki za podpowiedz

: 24 mar 2010, 19:53
autor: mateo597
Witam .jestem nowym uzytkownikiem na forum i mam zafire 1.6 16 v tym samym problemem co kolega nie pracuja dwa cylindry czasami zapala sie kontrolka silnika i pojawiaja sie dwa bledy p0300 i p0301 zostala wymieniona cewka zaplonu ale to nie pomoglo cisnienie na tlokach wporzadku cisnienie na listwie wtryskowej 4 bar
czasami spada do 3.8 sprawdzilem juz podcisnienia wtryski egr niemam pojecia co jest grane z tym autkiem czy morze byc sterownik .najdziwniejsze jest to ze po odpaleniu auto chodzi normalnie a jak sie przyspieszy okolo 3tys obrotow to za chwile wylanczaja sie 2 cylindry i zapala sie kontrolka silnika z gory dzieki za podpowiedzi i sorki za bledy :piwo:

: 03 kwie 2010, 10:27
autor: marko425
Witam ponownie;) jeżeli chodzi o mój przypadek okazało się że sterownik nawalił. Wymiana oprogramowania to ok 200 zł w serwisie opla. po wymianie działa bez zarzutu;) pozdrawiam i zyczę Wesołych Świąt i szerokości w trasie;)

: 05 kwie 2010, 11:36
autor: tomekuza
mateo597 pisze:Witam .jestem nowym uzytkownikiem na forum i mam zafire 1.6 16 v tym samym problemem co kolega nie pracuja dwa cylindry czasami zapala sie kontrolka silnika i pojawiaja sie
poczytaj kolego mateo597tutaj może podobny przypadek.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1110

: 10 kwie 2010, 21:50
autor: mateo597
Dzieki kolego za linka podobne objawy ale kolektor tez juz sprawdzalem i nic w oplu juz auto tez bylo skasowali bledy nic nie wymienili dwa dni chodzil dobrze a puzniej to samo

: 11 kwie 2010, 10:49
autor: tomekuza
To co ci się dzieje to chyba nazywa się "tryb serwisowy", czy te błędy sczytywali ci właśnie wtedy jak był on załączony, poza tym skoro zapala się kontrolka silnika to błąd powinien raczej być zapamiętany. Skasowali ale nie mówili co to za błąd?

: 16 kwie 2010, 21:41
autor: mateo597
nie to nie jest tryb serwisowy niestety nie poinformowali jakie bledy a podlanczalem u kumpla do komputera to tylko dwa wyskakuja caly czas te same co pisalem na poczatku