Błąd P0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR - rozwiązanie
: 14 mar 2013, 21:19
Witajcie.
Od pewnego czasu borykałem się z problemem zapalającej się kontrolki samochodu z kluczem na niskich obrotach przy ciepłym silniku (np. podczas postoju na czerwonym świetle) oraz błędu P0400.
Ponieważ jest to problem dość powszechny, chciałem się podzielić jak udało mi się ów problem wyeliminować, aby inni mogli skorzystać.
Ale od początku. Jak napisałem powyżej, kiedy silnik (Y20DTH) się nagrzał, w momencie kiedy obroty silnika spadały do jałowych, np przy zatrzymaniu się na światłach, zapalała się kotrolka, silnik przechodził w tryb serwisowy i ponowne ruszenie i przyspieszanie sprawiało mały kłopot.
Sposobem na uniknięcie tego problemu było utrzymywanie obrotów silnika powyżej 1000 obr/min, lub jeśli problem już wystąpił przygazowanie i również utrzymanie podwyższonych obrotów aż do zgaśnięcia kontrolki.
W wielu miejscach czytałem o problemach z zaworem EGR, w moim przypadku zawór podciśnieniowy wyczyściłem, ale spodziewanego efektu to nie dało.
Ale w moim aucie występował jeszcze jeden problem, którego z racji mojego laicyzmu jeśli chodzi o mechanikę nie wiązałem w powyższym.
Mianowicie miałem dość słabe hamulce. Hamulce jako takie działały, ale aby mocno zahamować musiałem użyć dużej siły nacisku na pedał, a i tak nie byłem w stanie postawić samochód "dęba". Wiedziałem, że to nie jest "normalne" jednak traktowałem to jako kolejna pozycja dla mechanika.
Natomiast kluczem do obu powyższych problemów okazało się serwo hamulcowe.
Dzisiaj zostało ono wymienione, w efekcie czego hamulce działają jak należy, a problem z pojawiającą się kontrolką na kilkunasto-kilometrowym odcinku w mieście (dużo świateł) nie wystąpił.
Zatem wygląda to obiecująco.
Dowiedziałem się, że (w skrócie) serwo hamulcowe jest zasilane z tej samej instalacji podciśnieniowej co zawór EGR, a skoro serwo było uszkodzone i gdzieś była nieszczelność, to zarówno skuteczność wspomagania hamulców (serwa) jak i obwodu odpowiedzialnego za EGR była obniżona, stąd oba problemy.
Jako dodatkową ciekawostkę dodam, że przed wymianą komputer pokładowy na rozgrzanym silniku na biegu jałowym wskazywał zużycie paliwa na poziomie 0,7-0,8l/h, natomiast po wymianie wskazuje 0,6l/h. Sam silnik (może to tylko autosugestia) pracuje jakby "kulturalniej".
Mam nadzieję, że moje doświadczenie się komuś przyda.
Jeśli ktoś już takie opisał, proszę moda o usunięcie tego wątku.
A jeśli ktoś miał inny powód wystąpienia błędu EGR (P0400), to może pociągnąć ten wątek podając skuteczne rozwiązania w jednym miejscu?
Krótko. Objawy i co zostało zrobione aby objawy ustąpiły.
Co Wy na to?
Pozdrawiam
Od pewnego czasu borykałem się z problemem zapalającej się kontrolki samochodu z kluczem na niskich obrotach przy ciepłym silniku (np. podczas postoju na czerwonym świetle) oraz błędu P0400.
Ponieważ jest to problem dość powszechny, chciałem się podzielić jak udało mi się ów problem wyeliminować, aby inni mogli skorzystać.
Ale od początku. Jak napisałem powyżej, kiedy silnik (Y20DTH) się nagrzał, w momencie kiedy obroty silnika spadały do jałowych, np przy zatrzymaniu się na światłach, zapalała się kotrolka, silnik przechodził w tryb serwisowy i ponowne ruszenie i przyspieszanie sprawiało mały kłopot.
Sposobem na uniknięcie tego problemu było utrzymywanie obrotów silnika powyżej 1000 obr/min, lub jeśli problem już wystąpił przygazowanie i również utrzymanie podwyższonych obrotów aż do zgaśnięcia kontrolki.
W wielu miejscach czytałem o problemach z zaworem EGR, w moim przypadku zawór podciśnieniowy wyczyściłem, ale spodziewanego efektu to nie dało.
Ale w moim aucie występował jeszcze jeden problem, którego z racji mojego laicyzmu jeśli chodzi o mechanikę nie wiązałem w powyższym.
Mianowicie miałem dość słabe hamulce. Hamulce jako takie działały, ale aby mocno zahamować musiałem użyć dużej siły nacisku na pedał, a i tak nie byłem w stanie postawić samochód "dęba". Wiedziałem, że to nie jest "normalne" jednak traktowałem to jako kolejna pozycja dla mechanika.
Natomiast kluczem do obu powyższych problemów okazało się serwo hamulcowe.
Dzisiaj zostało ono wymienione, w efekcie czego hamulce działają jak należy, a problem z pojawiającą się kontrolką na kilkunasto-kilometrowym odcinku w mieście (dużo świateł) nie wystąpił.
Zatem wygląda to obiecująco.
Dowiedziałem się, że (w skrócie) serwo hamulcowe jest zasilane z tej samej instalacji podciśnieniowej co zawór EGR, a skoro serwo było uszkodzone i gdzieś była nieszczelność, to zarówno skuteczność wspomagania hamulców (serwa) jak i obwodu odpowiedzialnego za EGR była obniżona, stąd oba problemy.
Jako dodatkową ciekawostkę dodam, że przed wymianą komputer pokładowy na rozgrzanym silniku na biegu jałowym wskazywał zużycie paliwa na poziomie 0,7-0,8l/h, natomiast po wymianie wskazuje 0,6l/h. Sam silnik (może to tylko autosugestia) pracuje jakby "kulturalniej".
Mam nadzieję, że moje doświadczenie się komuś przyda.
Jeśli ktoś już takie opisał, proszę moda o usunięcie tego wątku.
A jeśli ktoś miał inny powód wystąpienia błędu EGR (P0400), to może pociągnąć ten wątek podając skuteczne rozwiązania w jednym miejscu?
Krótko. Objawy i co zostało zrobione aby objawy ustąpiły.
Co Wy na to?
Pozdrawiam