Strona 1 z 3
Utrzymywanie niskiego stanu oleju
: 22 mar 2013, 23:00
autor: walperro
Kiedyś przy wymianie oleju mechanik radził mi utrzymywać niski stan oleju. Mam bagnet z tymi 4-5 dołkami i mówił aby trzymać na ostatnim. Testowałem to jakiś czas i rzeczywiście nie spada tak jak z wyższych przegródek ale czy to dobra metoda ? Zauważyłem, że jak zniknie z ostatniego, to trzeba dużo uzupełnić.
A tak swoją drogą orientujecie się jak w ml oleju przypada na każdy przedziałek ?
: 22 mar 2013, 23:13
autor: Rybka
Kolego nie wiem o jakich 5 dołkach mówisz, ale stan oleju na miarce powinien wskazywać
między min a max, tak po środku.
Ja mam wskaźnik taki jak by śprężynka a na dole jest spłaszczona skala od max do min.
: 22 mar 2013, 23:33
autor: Bodek
Pomiędzy znakiem min a max jest 1 litr oleju.
Silnik Y20DTH - 5,5 l oleju wraz z filtrem.
Instrukcja obsługi str. 235
: 13 kwie 2013, 15:35
autor: walperro
Właśnie oglądałem w internecie bagnety i wszystkie mają taką spłaszczoną powierzchnie tam gdzie się odczytuje poziom właściwy oleju. U mnie są takie cztery albo pięć dołków zamiast płaskiej powierzchni. Ale mniejsza o to. Chciałem zapytać co sądzicie o jeżdżeniu na niskim stanie oleju czyli bliżej "MIN" tak mi zalecał jeden z serwisów przy wymianie, że niby mniej wtedy Zafira pije oleju.
: 13 kwie 2013, 15:56
autor: Rybka
Moim zdaniem serwis się myli.
Jak ma niski stan oleju zapobiec braniu oleju przez silnik.
Jeśli jest zużyty silnik i pije olej to czy będziemy zalewać pośrodku MIN a MAX czy na MIN to i tak swoje będzie brał.
Zalecam utrzymywać stan pośrodku MIN a MAX
Co do miarki oleju to może masz z jakiegoś innego silnika.
Wstawiam fotki swojej miarki oleju: porównaj miarę.
: 13 kwie 2013, 22:18
autor: Arkadiusz12
Należy pamiętać ,że olej to także chłodziwo silnika ,zbyt mały stan jest niekorzystny
: 29 gru 2014, 07:55
autor: SD72
Miarka z "dolkami"
: 29 gru 2014, 12:14
autor: cns80
Rybka pisze:Jak ma niski stan oleju zapobiec braniu oleju przez silnik.
Jeśli jest zużyty silnik i pije olej to czy będziemy zalewać pośrodku MIN a MAX czy na MIN to i tak swoje będzie brał.
W wielu starszych dieslach nawet fabrycznie utrzymuje się 1/3 stanu żeby nie wywalało oleju przez odmę i filtr powietrza nie był zabrudzony. Może Zafira A też tak lubi, bo w końcu to nie jest nowy silnik.
: 06 sty 2015, 16:57
autor: wojtek1985
wydaje mi sie, ze moze byc w tym jakis sens, u mnie w tigrze jak zaleje do polowy na miarce bagnetu to za niedlugo moze po 2 tys km schodzi do minimum, jak doleje to dzieje sie tak samo, natomiast jak nie doleje to caly czas utrzymuje sie na minimum:) zaznaczem, ze auto ma 240tys na liczniku a ile cofniete to nikt nie wie:)
: 08 sty 2015, 09:13
autor: syrdna
Panowie. Jak w takim wypadku ma się stan oleju z bagnetu do komunikatu komputera "check oil level".
Komunikat wyświetla się jak tylko poziom oleju spadnie o jedną kreskę na bagnecie.
: 08 sty 2015, 20:50
autor: wojtek1985
no pewnie problem, w tigrze nie mam komputera to nie ma klopotu, ale w zafirze mam teraz silnik z czujnikiem oleju i juz zakupionego mida, pomalu przymierzam sie do założenia i pewnie bedzie problem z komunikatem, jak silnik weźmie troche oleju;/
: 10 sty 2015, 09:08
autor: franc
witam
jak poczytamy literaturę to tam jest napisane że silnik ma prawo brać olej ponieważ wymaga tego jego konstrukcja i technologia. Ilość branego oleju jest różna każdy silnik sobie to wypracowuje.
Zalecam utrzymywać co najmniej połowę miarki-tego wymaga smarowanie i chłodzenie
utrzymywanie minimum może mieć negatywny wpływ na zużycie silnika
: 11 sty 2015, 14:17
autor: Janus
Zwróćcie uwagę na jedną rzecz: Stan oleju sprawdzamy nie dalej jak 5min po wyłączeniu ciepłego silnika. Oznacza to, że praktycznie prawy cały układ olejowy jest wtedy jeszcze napełniony. I wtedy poziom oleju powinien być między MIN a MAX. Ja stosuję połowę stanu między MIN a MAX 5min po zgaszeniu silnika. Na zimnym jest to 3/4 od MIN w górę mniej więcej.
Wyobraźcie sobie co się dzieje w silniczku, kiedy mamy olej na MIN przed jego włączeniem, a silnik potem prawie cały olej z miski sobie wysiorbie...
Co do dmuchania z odmy - jak w nią nie dmucha, tzn że mamy szczelną sprawną głowicę. Jeśli dmucha olejem, tzn że mamy dobre smarowanie i nieszczelną głowicę. Jak mamy nieszczelną głowicę i nie dmucha oleju - tzn że mamy słabe smarowanie rozrządu. Co gorsze - odpowiedzcie sobie sami...
: 13 sty 2015, 14:44
autor: niuniek
Podłączam się pod temat.
Mam zoskę od roku. Po zmianie oleju w maju '14, nie robiłem dolewek (GM Dexos2 5W30). Obserwuję natomiast stopniowy wzrost poziomu smarowidła. Obecnie przekracza ok. 2-3 cm stan max. Przed zmianą oleju poziom też był dla mnie dziwnie zawyżony - na pewno powyżej maxa. Wtedy zignorowałem to myśląc, że widocznie jeszcze ścieka z góry. Ale teraz historia sie powtarza. Podejrzewam, że ma to związek z wypalaniem DPF, co ma miejsce u mnie przynajmniej raz w miesiącu (co ok. 400-500 km, co jest normą przy jeździe miejskiej).
Od wymiany oleju w maju zrobiłem 10kkm i chyba powinienem wymienić juz teraz.
Czy ktoś z Was miał podobne spostrzeżenia? Z czego może wynikać tak wysoki poziom na bagnecie?
pozdrawiam
: 13 sty 2015, 14:52
autor: DD
niuniek pisze:Podejrzewam, że ma to związek z wypalaniem DPF, co ma miejsce u mnie przynajmniej raz w miesiącu (co ok. 400-500 km, co jest normą przy jeździe miejskiej).
Od wymiany oleju w maju zrobiłem 10kkm i chyba powinienem wymienić juz teraz.
Masz rację. Olej (a właściwie mieszanka oleju silnikowego i napędowego) do wymiany. Przyczyną wypalanie DPF-a, a w szczególności wypalania nie dokończone.