Strona 1 z 2
3 kody błędów 0170, 0136, 0130
: 12 maja 2013, 01:14
autor: dimsim
Witam
Wracałem dziś z trasy i zapaliła się kontrolka z silnikiem.
Kody jakie wyczytałem to:
0170, 0136, 0130.
Pierwszy to nieprawidłowy skład mieszanki.
Drugi to sygnał sondy, za wysoki?
A trzeci regulacja poza zakresem/ nieprawidłowy sygnał sondy 1.
Żadnych zmian nie było w jeździe.
Myślicie że to coś poważnego?
: 12 maja 2013, 08:16
autor: Harry200
Czy masz instalacje gazową.?
: 12 maja 2013, 08:21
autor: dimsim
Faktycznie, zapomniałem wspomnieć. Nie mam.
: 20 maja 2013, 00:10
autor: emjot
Podepnę się. Check pojawiał się od września ub r w samochodzie, po skasowaniu zniknął teraz od jakiegoś czasu ja nim jeżdżę - na stałe zaświecił się ok mc temu. Wszystkie błędy dotyczą drugiej sondy:
P0136 - Obieg prądowy czujnika O2, za silne napięcie (Rząd 1, Czujnik 2)
(01) - Obecny
P0130 - Sensor O2 otwarty obwód 1
(04) - Nie występuje
P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje
czasem pojawia się też
P0141 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rzad 1 czujnik 2)
(04) - Obecny
P0036 - Obieg ogrzewania czujnika O2 - poza wymaganym zakresem (rząd 1, czujnik 2)
(08) - Obecny
generalnie - sonda, czy kat?
Po wykasowaniu pojawia się znowu po kilkunastu - kilkudziesięciu km. Problemów z pracą silnika lub spalaniem nie zaobserwowano. Czyli druga sonda do wymiany? W sklepie się pytałem, to ori kosztuje ponad 400 pln...
Podglądałem Livedata, to napięcie na drugiej sondzie dochodzi do niemal 5V... i po chwili wywala checka.
: 24 maja 2013, 17:43
autor: Ostry
Ja również mam błędy:
P0036 - obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2S)
P0170 - nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl.1)
P0141 - obwód nagrzewania sondy lambda (blok cyl.1, czyjnik 2) wadliwe działanie
Czy świadczy to o tym, że sonda jest do wymiany, czy może katalizator?
I mam jeszcze jedno pytanie, czym różnią się sondy pierwsza (przed katalizatorem) oraz druga (za katalizatorem). Czy można zamontować taką samą sondę w obu miejscach?
: 29 maja 2013, 16:55
autor: emjot
U mnie była kwestia lambdy. Wymiana drugiej sondy na ori rozwiązała sprawę. Tylko aby starą odkręcić, to trzeba było ją totalnie zmasakrować 2m brechą.
: 04 cze 2013, 17:24
autor: Ostry
Prawdopodobnie więc u mnie również trzeba wymienić sondę.
Kto z forumowiczów może mi odpowiedzieć na pytanie:
Czy pierwsza sonda i druga są takie same? Jeżeli nie to czym się różnią?
Pozdrawiam
: 06 cze 2013, 00:22
autor: emjot
Z tego, co się dowiadywałem u Stachowiaka, to same sondy są takie same, ale wtyczki już niekoniecznie. Ta druga jest droższa, ale można wtyczkę przelutować. Ja się nie bawiłem i kupiłem NGK
tutaj za 331pln. Taniej nie widziałem nigdzie.
: 06 cze 2013, 18:41
autor: dimsim
u mnie pozostal już tylko 0136
kasowanie nic nie daje bo zaraz wraca
na razie nic z tym nie robie. nie przeszkadza mi to. no może tylko ta paląca się kontrolka check engine.
: 06 cze 2013, 19:22
autor: emjot
zobacz na komputerze ile masz Volt na drugiej sondzie. Jeśli powyżej ok. 0.7, to może oznaczać że katalizator siada.
: 06 cze 2013, 20:38
autor: dimsim
którego opisu szukać?
program pokazuje p0136 - o2 sensor kreis spannung hoch (bank1 sensor2) - znajduje
: 07 cze 2013, 08:00
autor: emjot
Nie pamiętam dokładnie nr banku, ale to było coś ala Napięcie na czujniku 2 rząd 1 i było w Voltach, gdzieś na 3 lub 4 ekranie.
: 07 cze 2013, 12:04
autor: dimsim
: 08 cze 2013, 13:10
autor: emjot
Druga sonda to ekran 5 poz 3. Pierwsza to ekran 4 ostatnia pozycja. Obie wartości powinny (na normalnie rozgrzanym silniku) oscylować w zakresie 0-1000mV. A może przepustnica do wyczyszczenia? Gdybam...
: 04 wrz 2013, 20:46
autor: bykmark
Witam.
Od pewnego czasu pojawia się tylko lub aż jeden błąd w ZA 2004 silnik Z18XE Z LPG BRC
Po odczytaniu otrzymuje informacje:
P0170 - Ubogi wydech
(02) - Nie występuje
Czym może być spowodowany ? Kasuje a on sie ponownie pojawia.
Czy może być to wina zatankowanego LPG na innej stacji ??
Układ dolotu powietrza sprawdzony - szczelny