Strona 1 z 2

3 kody błędów 0170, 0136, 0130

: 12 maja 2013, 01:14
autor: dimsim
Witam
Wracałem dziś z trasy i zapaliła się kontrolka z silnikiem.
Kody jakie wyczytałem to:
0170, 0136, 0130.
Pierwszy to nieprawidłowy skład mieszanki.
Drugi to sygnał sondy, za wysoki?
A trzeci regulacja poza zakresem/ nieprawidłowy sygnał sondy 1.

Żadnych zmian nie było w jeździe.
Myślicie że to coś poważnego?

: 12 maja 2013, 08:16
autor: Harry200
Czy masz instalacje gazową.?

: 12 maja 2013, 08:21
autor: dimsim
Faktycznie, zapomniałem wspomnieć. Nie mam.

: 20 maja 2013, 00:10
autor: emjot
Podepnę się. Check pojawiał się od września ub r w samochodzie, po skasowaniu zniknął teraz od jakiegoś czasu ja nim jeżdżę - na stałe zaświecił się ok mc temu. Wszystkie błędy dotyczą drugiej sondy:

P0136 - Obieg prądowy czujnika O2, za silne napięcie (Rząd 1, Czujnik 2)
(01) - Obecny

P0130 - Sensor O2 otwarty obwód 1
(04) - Nie występuje

P0170 - Bogaty wydech
(01) - Nie występuje

czasem pojawia się też

P0141 - Element grzewczy sondy lambda, przerwany obwód (rzad 1 czujnik 2)
(04) - Obecny

P0036 - Obieg ogrzewania czujnika O2 - poza wymaganym zakresem (rząd 1, czujnik 2)
(08) - Obecny

generalnie - sonda, czy kat?

Po wykasowaniu pojawia się znowu po kilkunastu - kilkudziesięciu km. Problemów z pracą silnika lub spalaniem nie zaobserwowano. Czyli druga sonda do wymiany? W sklepie się pytałem, to ori kosztuje ponad 400 pln...

Podglądałem Livedata, to napięcie na drugiej sondzie dochodzi do niemal 5V... i po chwili wywala checka.

: 24 maja 2013, 17:43
autor: Ostry
Ja również mam błędy:

P0036 - obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2S)

P0170 - nieprawidłowa korekcja dawki paliwa (blok cyl.1)

P0141 - obwód nagrzewania sondy lambda (blok cyl.1, czyjnik 2) wadliwe działanie

Czy świadczy to o tym, że sonda jest do wymiany, czy może katalizator?

I mam jeszcze jedno pytanie, czym różnią się sondy pierwsza (przed katalizatorem) oraz druga (za katalizatorem). Czy można zamontować taką samą sondę w obu miejscach?

: 29 maja 2013, 16:55
autor: emjot
U mnie była kwestia lambdy. Wymiana drugiej sondy na ori rozwiązała sprawę. Tylko aby starą odkręcić, to trzeba było ją totalnie zmasakrować 2m brechą.

: 04 cze 2013, 17:24
autor: Ostry
Prawdopodobnie więc u mnie również trzeba wymienić sondę.

Kto z forumowiczów może mi odpowiedzieć na pytanie:

Czy pierwsza sonda i druga są takie same? Jeżeli nie to czym się różnią?

Pozdrawiam

: 06 cze 2013, 00:22
autor: emjot
Z tego, co się dowiadywałem u Stachowiaka, to same sondy są takie same, ale wtyczki już niekoniecznie. Ta druga jest droższa, ale można wtyczkę przelutować. Ja się nie bawiłem i kupiłem NGK tutaj za 331pln. Taniej nie widziałem nigdzie.

: 06 cze 2013, 18:41
autor: dimsim
u mnie pozostal już tylko 0136
kasowanie nic nie daje bo zaraz wraca
na razie nic z tym nie robie. nie przeszkadza mi to. no może tylko ta paląca się kontrolka check engine.

: 06 cze 2013, 19:22
autor: emjot
zobacz na komputerze ile masz Volt na drugiej sondzie. Jeśli powyżej ok. 0.7, to może oznaczać że katalizator siada.

: 06 cze 2013, 20:38
autor: dimsim
którego opisu szukać?
program pokazuje p0136 - o2 sensor kreis spannung hoch (bank1 sensor2) - znajduje

: 07 cze 2013, 08:00
autor: emjot
Nie pamiętam dokładnie nr banku, ale to było coś ala Napięcie na czujniku 2 rząd 1 i było w Voltach, gdzieś na 3 lub 4 ekranie.

: 07 cze 2013, 12:04
autor: dimsim
oto wszystkie zrzuty z programu:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

czy ta lambda ma wpływ na rozruch auta?
tzn np po nocy mam tak że po odpaleniu auto nie ma mocy do jazdy, obroty falują.
po jakichś 15 sekundach wraca do normy i mogę jechać. przepływomierz?

: 08 cze 2013, 13:10
autor: emjot
Druga sonda to ekran 5 poz 3. Pierwsza to ekran 4 ostatnia pozycja. Obie wartości powinny (na normalnie rozgrzanym silniku) oscylować w zakresie 0-1000mV. A może przepustnica do wyczyszczenia? Gdybam...

: 04 wrz 2013, 20:46
autor: bykmark
Witam.

Od pewnego czasu pojawia się tylko lub aż jeden błąd w ZA 2004 silnik Z18XE Z LPG BRC
Po odczytaniu otrzymuje informacje:

P0170 - Ubogi wydech
(02) - Nie występuje


Czym może być spowodowany ? Kasuje a on sie ponownie pojawia.

Czy może być to wina zatankowanego LPG na innej stacji ??

Układ dolotu powietrza sprawdzony - szczelny