słabe ciśnieni oleju ZA 1.6
Moderator: Sebu$
słabe ciśnieni oleju ZA 1.6
witam ja mam też problem z olejem otóż gdy pewnego dnia wyjąłem bagnet to oleju na nim nie było!!więc wlałem,gdy pózniej sprawdziłem bagnet i to samo.Nie wiem czemu czy bagnet za krótki czy tam się coś zatkało?nie mam pojęcia.Gdy delikatnie ruszam z pierwszego biegu to obroty spadają do około 400-500 i wtedy mruga kontrolka oleju.
czy ktoś miał podobną sytuację? proszę o jakieś podpowiedzi.
Z góry dziękuję
czy ktoś miał podobną sytuację? proszę o jakieś podpowiedzi.
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 02 lip 2013, 14:26 przez chirus75, łącznie zmieniany 1 raz.
dzięki a jeśli chodzi o to że mogłoby być coś zapchane to czy można coś z tym zrobić na podwórku,nie mam możliwości wjechać na kanał a pseudomechaniorom wolałbym nie dawać kasy za coś co ewentualnie mógłbym zrobić samprzemek369 pisze:to tak , bagnet sądzę że raczej nie jest za krótki , nalej tego oleju a jak masz nalany na stan i wtedy nadal przy ruszaniu będzie zapalać się kontrolka to może masz zapchany smog w misie albo zgięty. I pilnuj oleju zawsze olej to podstawa w silniku
dzieki za poradę filtr mam zamiar wymienić olej też już mam przepustnicę też już czyściłem ale nie odkręciłem jej bo nie mam takich kluczy,tyle co sięgnąłem to wyczyściłemplutmen1 pisze:Ja bym ci zasugerował, żebys kupił nowy filtr oleju i swieży olej, zlej stary olej, wymień filtr na nowy, nalej odpowiednią ilośc świeżego oleju i zobaczysz czy kontolka dalej bedzie sie świecić i zasugerowałbym przy tym rówiez wyczyszczenie pożądnie przepustnicy(instrukcja na forum).
chyba,że tam w środku trzeba też.A w tej przepustnicy powinien być tylko ten jeden otwór? bo widziałem w przepustnicy od 1.8 to są dwa
Harry200 pisze:Jak nalałeś oleju to czy miałeś stan choćby na minimum,jeżeli tak to sprawdż czy miskę masz nie zagiętą, następna sprawa to przy nagrzanym silniki i obrotach około 400 to kontrolka może migać ..
jak dolewalem to na bagnecie nic nie było teraz mam zamiar wymienić go całkowicie a miska ładna sucha
Witaj chirus75
Jaki masz przebieg w swoim Aucie i na ile jesteś go pewien. Tak jak koledzy Ci już pisali zacznij od wymiany filtra oraz zalej świeżym olejem. Pewnie już wymieniałeś olej nie raz i wiesz ,że po pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie oleju, trzeba uzupełnić olej do właściwego poziomu na bagnecie.
Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju może być od rzadkiego starego oleju ,braku stanu oleju, uszkodzonego czujnika ciśnienia lub pompy oleju albo co byłoby najgorsze, kiepskiego stanu silnika.
Za zapalanie się lampki od ciśnienia oleju nie winiłbym zbyt małych obrotów silnika ( jak piszesz 400-500) ponieważ kontrolka ciśnienia powinna już gasnąć podczas kręcenia rozrusznikiem.
Czyszczenie przepustnicy powinno pomóc wyregulować obroty. W środku w przepustnicy powinien być ( chyba )jeszcze jeden mały otworek od podciśnienia, którego w Twojej nie widzę. Podczas czyszczenia wskazane jest odłączyć aku.
Pzdr.
Jaki masz przebieg w swoim Aucie i na ile jesteś go pewien. Tak jak koledzy Ci już pisali zacznij od wymiany filtra oraz zalej świeżym olejem. Pewnie już wymieniałeś olej nie raz i wiesz ,że po pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie oleju, trzeba uzupełnić olej do właściwego poziomu na bagnecie.
Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju może być od rzadkiego starego oleju ,braku stanu oleju, uszkodzonego czujnika ciśnienia lub pompy oleju albo co byłoby najgorsze, kiepskiego stanu silnika.
Za zapalanie się lampki od ciśnienia oleju nie winiłbym zbyt małych obrotów silnika ( jak piszesz 400-500) ponieważ kontrolka ciśnienia powinna już gasnąć podczas kręcenia rozrusznikiem.
Czyszczenie przepustnicy powinno pomóc wyregulować obroty. W środku w przepustnicy powinien być ( chyba )jeszcze jeden mały otworek od podciśnienia, którego w Twojej nie widzę. Podczas czyszczenia wskazane jest odłączyć aku.
Pzdr.
sm
sm pisze:Witaj chirus75
Jaki masz przebieg w swoim Aucie i na ile jesteś go pewien. Tak jak koledzy Ci już pisali zacznij od wymiany filtra oraz zalej świeżym olejem. Pewnie już wymieniałeś olej nie raz i wiesz ,że po pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie oleju, trzeba uzupełnić olej do właściwego poziomu na bagnecie.
Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju może być od rzadkiego starego oleju ,braku stanu oleju, uszkodzonego czujnika ciśnienia lub pompy oleju albo co byłoby najgorsze, kiepskiego stanu silnika.
Za zapalanie się lampki od ciśnienia oleju nie winiłbym zbyt małych obrotów silnika ( jak piszesz 400-500) ponieważ kontrolka ciśnienia powinna już gasnąć podczas kręcenia rozrusznikiem.
Czyszczenie przepustnicy powinno pomóc wyregulować obroty. W środku w przepustnicy powinien być ( chyba )jeszcze jeden mały otworek od podciśnienia, którego w Twojej nie widzę. Podczas czyszczenia wskazane jest odłączyć aku.
Pzdr.
witam dzięki za poradę przebieg mam około 155tyś na liczniku, mam auto rok a na dokumentach niemieckich[ale nie w książce serwisowej] jest że w roku 2010 na przeglądzie miał132- tyś.,masz rację kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika i podczas jazdy nie zapala się.Na prawdę tylko sporadycznie mrugnie,tylko przy ruszaniu przy obciązonym aucie gdy dam za mało gazu to obroty spadną i wtedy mruga ale gdy wejdzie na normale obroty to wszystko jest ok.