Sprzęgło - koło dwumasowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
lukaszek_0583

problem ze sprzęgłem

#1 Post autor: lukaszek_0583 »

mam nast. problem ze sprzęgłem, otóż jak puszczam sprzęglo bez dodania gazu na 1-ce to slychać jakby zgrzytanie i laamanie, nie wiem co to moze byc, musze podjechac na warsztat, tylko prosze o jakies sugestie, zeby mi mechanik jakiegos kitu nie wcisnąl za 5 tys do naprawy, ps. jak dodam gazu i puszczam to wszystko normalnie jest.

sitek.piotr

#2 Post autor: sitek.piotr »

Witam. Jestem nowym posiadaczem Zafiry2,0 TDI 101 KM z 2003 roku i już po 2 tyg. użytkowania mam problem.Proszę o radę i podpowiedź. Poszło w samochodzie koło dwumasowe, koszt około 2000 zł i problem ponoć może się pojawiać ponownie. Mam takie pytanie (jeden mechanik tak robi): czy można zamienić koło dwumasowe na zwykłe sprzęgło i koło zamachowe? Koszt zwykłego sprzęgła z kołem zamachowym jakieś 650 zł.Proszę o pilną odpowiedź jeżeli ktoś miał podobne doświadczenie będę wdzięczny za radę.
Pozdrawiam.Piotrek.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#3 Post autor: scaniairizar »

ile to ma przejechane ? i wogole dlaczego miałoby zaraz szczelić koło dwumasowe ponownie ?
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

sitek.piotr

#4 Post autor: sitek.piotr »

dzieki za reakcje.Przebieg 240000. Objawy były takie że: podczas postoju silnik pracuje bardzo ładnie regularnie a z dołu co jakiś czas słychać stukot (nieregularny) tak jakby coś chciało się załączyć a nie mogło. Tak jakby jakiś plastik gdzieś się wkręcił i coś chciało go zmielić. Nie znam się na tym więc pisze jak zwykły chłop.jeszcze jedno. Sprzęgło przy wciśnięciu do połowy mocno słychać, charczy a jak się wciśnie do końca ten dżwięk przechodzi.Jak ktoś miał podobne doświadczenie to proszę o pomoc.
Pozdrawiam. Piotrek.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#5 Post autor: scaniairizar »

ten objaw ze sprzęgłem to przypuszczam na opad wałka, ale kurcze nie powiem Ci dokładnie jak u Ciebie, gdyż wszystko zależy od nogi. równie dobrze mogłoby się kończyć sprzęgło. trzebaby to obadać dokładniej.
a jeśli chodzi o koło, to kolejna zagadka. Mam przejechane 700 tkm i koło nie ruszane od nowości, sprzegło natomiast wytrzymało mi 610 i zdechło.
kurcze, trudne do rozszyfrowania powiem Ci....
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Maciek »

A w ogóle w 2.0DTI jest dwumasa?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#7 Post autor: scaniairizar »

dobre pytanie ;x
nigdy tam nie zaglądałem, ale chyba jest...
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

sitek.piotr

#8 Post autor: sitek.piotr »

Jest na pewno koło dwumasowe.Mechanik już je wyjął z mojego autka i jest poważnie uszkodzone.Wiem już że jeżeli koło dwumasowe jest przykręcane na 10 śrub to można wymienić całe sprzęgło na nowe z kołem zamachowym.Nie wiem jeszcze jaka jest różnica w cenie i czy warto to robić.Jak zakończę naprawę to napisze coś o tym. Pozdrawiam.

sitek.piotr

#9 Post autor: sitek.piotr »

Witam ponownie. Autko naprawione oryginalną częścią. Koszt 2100 (część + naprawa). To bardzo boli ale co zrobić.
Są dwa inne sposoby naprawy:
1. Wymienić komplet sprzęgła: tarcze+docisk+koło zamachowe (tylko trzeba pamiętać żeby był odpowiedni frez na tarczy). Taki zestaw jest trochę niższy jak oryginał ale ponoć to nie jest problem. Używany taki zestaw można kupić za 600 zł. (różnica w cenie jest i nie ma się już koła dwumasowego 1800 zł).
2. Naprawić koło dwumasowe: zaspawać koło dwumasowe a potem je wyważyć na tokarni elektronicznej. Znaleźć taką tokarnię nie jest łatwo.

Ja zdecydowałem się na metodę trzecia: wymienić część która się zepsuła. Najdroższa ale najszybsza metoda
.
Co do koła dwumasowego to chyba w silnikach przed liftem w 2003 roku ono nie występuje. Trzeba to dokładnie sprawdzić patrząc na oznaczenia silnika.
Piszę moje doświadczenia jako ciekawostkę. Mi ciężko było znaleźć podobne informacje w internecie. Mam nadzieję jednak, że nie będzie to zbytnio nikomu potrzebne.
Pozdrawiam.Szerokości, Przyczepności.
sitek.piotr

sitek.piotr

#10 Post autor: sitek.piotr »

I co kolego miałeś? Czy nie przypadkiem koło dwumasowe?
Pozdrawiam
sitek.piotr

lukaszek_0583

#11 Post autor: lukaszek_0583 »

na szczescie nie było to sprzęgło, jakims cudem odkrecil sie wydech przedni i oba metalowe elementy wywoływały owe zgrzyty

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#12 Post autor: BajBus »

:lol:
ale dobrze że sie tak bezboleśnie skończyło:)
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Pawwło

#13 Post autor: Pawwło »

Hej Chłopaki ;) możecie mi coś powiedzieć o sprzęgle do Zefci 2.0 DTI 16v ?? bo bede na etapie wymiany bo mam juz przejechane 160 tyś. km i jeszcze nie wymieniałem a tamtejsi właściciele też nie wymieniali i chciałbym jak najwiecej o nim wiedzieć, np. Czy jest to sprzegło z kołem dwumasowym czy jakies tam z odpowiedzi dzieki :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 11:08 przez Pawwło, łącznie zmieniany 1 raz.

boogoo

#14 Post autor: boogoo »

Jeśli nie śllizga to nie wymieniaj!!

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#15 Post autor: Lorry »

Generalnie było coś takiego jak dwumasa tam, z tym że znacznie wytrzymalsze to jest niz obecnie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”