Check i bład P400
Moderator: Sebu$
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Check i bład P400
Wprawdzie sprawa dotyczy Astry ale ma ona identyczny silnik jak Zafira (2.0 DTH 101 KM ) więc pomyśałem że zapytam.
Jak jest już rozgrzany silnik to po dojechaniu np do świateł i zejściu auta na wolne obroty zapala się Check ( odczytany bład P400) . Jak ruszę to po chwili check gasnie i jest ok. Wyczytałem w necie że przyczyną może być pompa vacu, ale jak zmierzyłem podciśnienie ( wprawdzie tylko na wyjściu do serwa hamulcowego ) to wyniosło ono -1 bar - czyli ok ( nie miałem jak się podpiac do drugiego króćca wychodzącego w dół).
Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?
Jak jest już rozgrzany silnik to po dojechaniu np do świateł i zejściu auta na wolne obroty zapala się Check ( odczytany bład P400) . Jak ruszę to po chwili check gasnie i jest ok. Wyczytałem w necie że przyczyną może być pompa vacu, ale jak zmierzyłem podciśnienie ( wprawdzie tylko na wyjściu do serwa hamulcowego ) to wyniosło ono -1 bar - czyli ok ( nie miałem jak się podpiac do drugiego króćca wychodzącego w dół).
Jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
EGR. P0400 to błąd EGRu. Czyszczenie na 99% a nawet na 100% nic Ci nie da. Raczej siada elektronika nim sterująca. Zauważ czy błąd nie pojawia Ci się na chwilę przy wyższych obrotach tak ok powyżej 3000. Wtedy EGR powinien wywalać błąd, a auto powinno w tym momencie choć na chwilę wchodzić w tryb serwisowy. Oczywiście kontrolka check się zaświeci. Drugie sprawdzenie, delikatnie na prostej się rozpędź, dodaj mocniej gazu jakbyś miał wyprzedać, i jeśli znów będzie to samo, check, zejście z obrotów, tryb serwisowy to masz EGR do wymiany.
Jest to chyba najpopularniejszy błąd występujący w tych silnikach. U siebie też już to przerobiłem. Nawet na tym naszym forum o EGRze są całe poematy napisane
Rozwiązanie problemu to wymienić na nowy. Polecam na allegro za już nie cały 1000 zł i nawet przepuścić przez Alior raty. Ja tak zrobiłem u siebie. Koszt zakupu 940 albo 960 zł jakoś, przez Alior raty na 10 rat wyszło mi jakoś sześćdziesiąt kilka złotych odsetek.
Jest to chyba najpopularniejszy błąd występujący w tych silnikach. U siebie też już to przerobiłem. Nawet na tym naszym forum o EGRze są całe poematy napisane
Rozwiązanie problemu to wymienić na nowy. Polecam na allegro za już nie cały 1000 zł i nawet przepuścić przez Alior raty. Ja tak zrobiłem u siebie. Koszt zakupu 940 albo 960 zł jakoś, przez Alior raty na 10 rat wyszło mi jakoś sześćdziesiąt kilka złotych odsetek.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jaki masz Egr, elektroniczny czy podciśnieniowy?
Podciśnieniowy jest tańszy niż elektroniczny o którym mówi Marcin.
Co do usterki to posprawdzaj:
- przewody podciśnieniowe czy są szczelne, czy nie ma w nich oleju
- gumowe kolanka czy nie mają przetarcia, czy nie sparciały
- zawory podciśnieniowe
- sprawdź czy szczelne masz gruszki podciśnieniowe
- jeśli masz wakuometr posprawdzaj podciśnienia
- wyczyść Egr
- czy nie jest zasyfiony kolektor dolotowy
Bląd p0400 jest związany z Egr oraz całym układem podciśnienia.
Podciśnieniowy jest tańszy niż elektroniczny o którym mówi Marcin.
Co do usterki to posprawdzaj:
- przewody podciśnieniowe czy są szczelne, czy nie ma w nich oleju
- gumowe kolanka czy nie mają przetarcia, czy nie sparciały
- zawory podciśnieniowe
- sprawdź czy szczelne masz gruszki podciśnieniowe
- jeśli masz wakuometr posprawdzaj podciśnienia
- wyczyść Egr
- czy nie jest zasyfiony kolektor dolotowy
Bląd p0400 jest związany z Egr oraz całym układem podciśnienia.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Zafira A 2001 2,0DTI 101km 510300km przebiegu.
od zakupu całym czas walczę z kontrolką samochodu z kluczykiem która zapala sie na biegu jałowym i gaśnie na 2 drugim biegu przy obrotach rzędu 2000-2200 po podłączeniu skanera pokazuje blad p400 niestety jest to bardzo ogólny błąd układu recyrkulacji spalin, ciezki mi dojsc do tego czym to jest spowodowane... Zaznaczam że w silniku zmienilem olej, wszystkie filtry, skasowalem wycieki, zdjąłem kolektor ssacy, wyczyscilem go mechanicznie oraz chemicznie, ruszyłem klapy w kolektorze, odlaczylem EGR (EGR mechaniczny bez wzgledu czy podlaczony czy nie blad jest) poprzedni wlasciciel narzekal na elektrozawor turbo i turbo bylo podlaczone na obejsciu, wrocilem do stanu prawidlowego bo elektrozawor dziala.... Nie wiem juz co robic brakuje mi pomyslow! A meczy mnie jazda ze swiatel na poziomie malucha, choc i to nie jest pewne czy maluch by mnie nie objechal. Prosze o pomoc i wskazowki.
PS na zimnym silniku wszystko chodzi jak laleczka po zlapaniu minimalnej temperatury (3min jazdy) zaczyna sie muuuułłłł)
od zakupu całym czas walczę z kontrolką samochodu z kluczykiem która zapala sie na biegu jałowym i gaśnie na 2 drugim biegu przy obrotach rzędu 2000-2200 po podłączeniu skanera pokazuje blad p400 niestety jest to bardzo ogólny błąd układu recyrkulacji spalin, ciezki mi dojsc do tego czym to jest spowodowane... Zaznaczam że w silniku zmienilem olej, wszystkie filtry, skasowalem wycieki, zdjąłem kolektor ssacy, wyczyscilem go mechanicznie oraz chemicznie, ruszyłem klapy w kolektorze, odlaczylem EGR (EGR mechaniczny bez wzgledu czy podlaczony czy nie blad jest) poprzedni wlasciciel narzekal na elektrozawor turbo i turbo bylo podlaczone na obejsciu, wrocilem do stanu prawidlowego bo elektrozawor dziala.... Nie wiem juz co robic brakuje mi pomyslow! A meczy mnie jazda ze swiatel na poziomie malucha, choc i to nie jest pewne czy maluch by mnie nie objechal. Prosze o pomoc i wskazowki.
PS na zimnym silniku wszystko chodzi jak laleczka po zlapaniu minimalnej temperatury (3min jazdy) zaczyna sie muuuułłłł)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 19:08 przez Marcin1769, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Musisz posprawdzać wszystkie podciśnienia.
Zakup wakuometr i do dzieła.
Wina może leżeć w elektrozaworach, wężykach lub pompie vacum.
Poczytaj tematy na forum i posprawdzaj wszystko co możliwe.
Jak sprawdzić elektrozawory masz tutaj. www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542
Zakup wakuometr i do dzieła.
Wina może leżeć w elektrozaworach, wężykach lub pompie vacum.
Poczytaj tematy na forum i posprawdzaj wszystko co możliwe.
Jak sprawdzić elektrozawory masz tutaj. www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=6542
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Odpal auto i zobacz czy sztanga turbo jest zaciągnięta i sztywna.
Odpal auto i wciskaj mocno i szybko hamulec nożny.
Wacuometr kosztuje ok 20 zł może warto kupić i posprawdzać podciśnienia.
Odpal auto i wciskaj mocno i szybko hamulec nożny.
Wacuometr kosztuje ok 20 zł może warto kupić i posprawdzać podciśnienia.
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
U mnie w Astrze II było podobnie. Na wolnych zapalał się Check i błąd P400. Jka ruszyłem to po chwili gasł.
Winnym okazało się serwo hamulca, które troszeczkę przepuszczało ciśnienie. Na wyższych obrotach pompa vacu dawała radę wytworzyć podciśnienie, na wolnych już nie.
Mechanik wstawił mi jakiś zamiennik (nówka) i hula już drugi czy trzeci rok...
Winnym okazało się serwo hamulca, które troszeczkę przepuszczało ciśnienie. Na wyższych obrotach pompa vacu dawała radę wytworzyć podciśnienie, na wolnych już nie.
Mechanik wstawił mi jakiś zamiennik (nówka) i hula już drugi czy trzeci rok...
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 21:59 przez franki, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
FRANKI to wez mnie zapowiedz u tego mechaniora, ja do niego wpadne, bo brakuje mi serio juz pomyslow to na bank jest jakas pi***ola, ale musi byc kumaty czlowiek w tym temacie bo konowal mnie wyczysci z kasy a auto bedzie gorzej dzialac jak dziala... przerasta mnie widocznie temat cisnien i podcisnien...
- franki
- Mieszkaniec
- Posty: 441
- Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: NEL14
Wysłałem Ci priv, bo admin wywalił mój post z namiarem
I chyba tak bedzie lepiej
I chyba tak bedzie lepiej
Ostatnio zmieniony 09 mar 2015, 22:16 przez franki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport