[Z18XE] błędy: P0136, P0141, P0036

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Ostry
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:04
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira A 1.8 125 KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

[Z18XE] błędy: P0136, P0141, P0036

#1 Post autor: Ostry »

Cześć,

komputer wyświetla mi następujące błędy:

P 0136 - obwód sondy lambda (blok cyl.1, czujnik 2) wadliwe działanie
P 0141 - obwód nagrzewania sondy lambda (blok cyl. 1, czujnik 2) wadliwe działanie
P 0036 - obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2s)

Staram się zrobić porządek ze swoją Zafirą. Wymieniłem obie sondy lambda na nowe, Siemens i Bosh.

Niestety komputer nadal wyrzuca podane wyżej błędy. Nie wiem co dalej robić... może ktoś z Was miał podobny przypadek?

Dodam jeszcze, że po skasowaniu błędów "check" zapala się od razu przy następnym uruchomieniu silnika.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

A te sondy nie są przypadkiem uniwersalne?
Oczywiście!

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: SD72 »


Ostry
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:04
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira A 1.8 125 KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#4 Post autor: Ostry »

Sonda lambda, którą zamontowałem, to BOSCH z wtyczką do Opla, nr. LSF4 0258 006 521

Podejrzewam, że problem może leżeć w przewodach prowadzących do sondy. Może mi ktoś jakoś łopatologicznie opisać jak sprawdzić te przewody? Domyślam się, że można to zrobić za pomocą uniwersalnego miernika elektrycznego?

Pozdrawiam

bolid

#5 Post autor: bolid »

cześć - problem może leżeć zupełnie gdzie indziej i nazywać się sterownik wtrysku

swoją przygodę zaczynałem od błędów sondy labda (pierwsza na wylocie) = wymieniona; zaraz pojawiły się inne (czujnik stuku, mieszanka, druga lambda "płaska") w dodatku szarpał jak był zimny, falowanie obrotów itp.

zmieniłem więc mechanika na sprawdzonego i zaprawionego w bojach z oplami, który posprawdzał każdy element z osobna (lambdę za katalizatorem, czujnik stuku, czujnik położenia wału, przepływomierz) i znalazł - piętę achillesową konstrukcji opla - czyli wspomniany sterownik wtrysku

po naprawie tego elementu - żadnych błędów (wcześniejszych) i problemów - śmiga aż miło

pozdrawiam

Ostry
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:04
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira A 1.8 125 KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#6 Post autor: Ostry »

U mnie jak odpalę, to silnik przez ok. 30 sekund nie ma w ogóle mocy i się dławi przy dodaniu gazu.
Ogólnie brak mu mocy i czasem szarpie. Czujnik położenia wału jest nowy. W planie mam wyczyścić przepływomierz powietrza.
Błędy jakie wyskakują natomiast to te trzy, które podałem w poście na początku. Dotyczą one tylko sondy lambda. Czy wspomniany sterownik wtrysku nie powinien dawać innych błędów? Gdzie znajduje się ten sterownik?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: janekW67 »

Miałem podobne objawy i winien temu był przepływomierz.
Oczywiście!

Ostry
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:04
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira A 1.8 125 KM
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#8 Post autor: Ostry »

Jak sprawdzić czy przewody od grzałki sondy lambda są ok? Czy zmierzyć napięcie między dwoma białymi kablami, czy między białym a masą?

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#9 Post autor: Koenig »

Witam

Od jakiegoś czasu użeram się z błędem 0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.
Auto trafiło do warsztatu gdzie zdiagnozowali uszkodzenie sondy lambda. Jako że na stanie nie mają oryginalnej sondy Siemensa więc zapadła decyzja że auto zabieram aż do zakupu oryginalnej sondy. Dotychczas auto się muliło, czasami zapalał się chack ale dało się jeździć. Dziś po zabraniu auta okazało się że auto ma nierówne obroty i przy przyspieszaniu delikatnie szarpie, a po przejechaniu ok 15km zapalił się check. Wymrugalem kody i oprócz dotychczasowego 0170 pojawiły się nowe:

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza (zakładam że odpinali przepływomierz więc myślę ze jest to niepotwierdzony błąd)

Ale bardziej niepokoją mnie dwa następne:

0141 - uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2
0036 - obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (HO2s)

I tu moje pytanie

Czy błędy 0170, 0141, 0036 mogą dotyczyć tej samej sondy lambda czy dwóch różnych?

Nie wiem czy po prostu w czasie diagnozy do końca nie padła sonda która wcześniej generowała błąd 0170 czy może fachmani eksperymentując nie uszkodzili również drugiej sondy i zanim zrobie awanturę chciałbym sie upewnić w tym temacie.

Pozdrawiam
Koenig.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: janekW67 »

W moim odczuciu padł przepływomierz. Przy walniętym przepływomierzu będzie wyskakiwał błąd P0170(błędne dane z przepływki będą powodowały wzbogacenie,bądź zubożenie mieszanki),błąd uszkodzenia sondy,a nawet błąd uszkodzenia sterownika. Falowanie obrotów i szarpanie przy przyspieszaniu, to są typowe objawy przepływomierza.Domniemam,że masz sterownik Siemensa,toteż przepływomierz też lepiej by było,żeby był tej firmy,np,Siemens 5WK 9606 Z(tani nie jest, w Niemczech płaciłem 300 euro).
Oczywiście!

Koenig
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: 18 paź 2012, 09:27
Lokalizacja: PL
Model:

#11 Post autor: Koenig »

Mam nadzieję że sie mylisz.
Magik z warsztatu diagnozował przyczynę błędu 0170 i wymierzył że to sonda lambda (chyba miał na myśli regulacyjną). Po tej diagnozie wyskoczyły kolejne błędy 0100, 0141, 0036 i teraz nie wiem czy faktycznie w/w sonda dokończyła żywota czy zostało jeszcze coś przez fachmanów uszkodzone czyli po kodach wynikałoby że to druga sonda i przepływka a może sam sterownik. :evil:

huzar79

#12 Post autor: huzar79 »

Witam. Podbiję temat i zapytam czy ktoś rozgryzł sprawę kodó błędów P0136, P0141, P0036 w takiej kolejności mi wyświetla metodą hamulec - gaz - zapłon. Nadmieniam że wczoraj wrócił mój sterownik po regeneracji i było ok przez około 70 km. Później po zatankowaniu paliwa zapaliła się kontrolka check engine. Po przejechaniu 15 km zgasła jak samochód postawiłem. Powrót do domku nie zapaliła się więcej. Po godzinie do kolegi pojechałem też było ok około 15 km. U kumpla wszedłem pod samochód i szukałem dzie jest sonda za katem i znalazłem dotykałem kabelka niby ok ale brak czasu był na czyszczenie i od tamtej pory świeci check engine cały czas i te błędy. Coś doradzicie? Może na cos innego trzeba zwrócić uwagę niż sondę?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: janekW67 »

huzar79 pisze:Witam. Podbiję temat i zapytam czy ktoś rozgryzł sprawę kodó błędów P0136, P0141, P0036 w takiej kolejności mi wyświetla metodą hamulec - gaz - zapłon. Nadmieniam że wczoraj wrócił mój sterownik po regeneracji i było ok przez około 70 km. Później po zatankowaniu paliwa zapaliła się kontrolka check engine. Po przejechaniu 15 km zgasła jak samochód postawiłem. Powrót do domku nie zapaliła się więcej. Po godzinie do kolegi pojechałem też było ok około 15 km. U kumpla wszedłem pod samochód i szukałem dzie jest sonda za katem i znalazłem dotykałem kabelka niby ok ale brak czasu był na czyszczenie i od tamtej pory świeci check engine cały czas i te błędy. Coś doradzicie? Może na cos innego trzeba zwrócić uwagę niż sondę?
Jakie sondy zamontowałeś? Czy silnik pracuje normalnie,wchodzi na obroty,przyspiesza płynnie w czasie jazdy, obroty nie falują po odpaleniu?
Oczywiście!

huzar79

#14 Post autor: huzar79 »

Sondy jeszcze nie założyłem żadnej ani nie kupiłem. Ludzie z którymi rozmawiam mówią żeby najpierw sprawdzić połączenia styki, napięcia , kabelki oczyścić żeby nie kupować w ciemno. Problem w tym że laikiem jestem na maxa w takich sprawach. Kogo nie pytam to mówi że nie zna nikogo kto by się znał na tym dobrze a magików bez pojęcia za to z dobrą zdolnością liczenia nie brakuje a speców prawdziwych brak. Wolę zapytać co myślicie od czego zacząć niż pakować ciągle w Zośkę. Forum po to chyba jest prawda? Jeśli chodzi o pracę silnika cóż: odpala normalnie chodzi normalnie chociaż mam wrażenie że obroty są na poziomie 750-850 obr/min. falowania nie zauważyłem ani nie usłyszałem. Coś od spodu samochodu mi bzyczy po odpaleniu samochodu nie jest to wspomaganie. Dziś kilka razy go przeciągnąłem do około 5000 obr co zauważyłem że koło 3000 a 3500 obrotów jest szarpanie badzo delikatne albo jakby się przydławił. Wydaje mi się że na mocy nie spadło nic. Spalanie na 100km od wczoraj to 8,8 litra na jazdę po mieście i około 30 km poza miastem. To chyba tyle. Nie wiem co opisać może coś ważne jest jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę to pytajcie proszę.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: janekW67 »

Błędy nie zawsze prawdę mówią,co do usterki(wiem to z własnego doświadczenia). Podepnij auto pod komputer i sprawdź parametry obu sond i przepływomierza. Błędy wskazują na drugą sondę,ale być może umiera przepływomierz,albo cewka,bądź katalizator.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”