Strona 1 z 2

Awaria silnika - padła pompa i pasek rozrządu

: 29 lip 2013, 06:47
autor: regesz
Witam
Wczoraj strzeliła mi pompa wody za nim zdążyłem się zatrzymać i zareagować na komunikat niski poziom płynu chłodniczego to pompa stanęła coś zazgrzytało zgasł silnik. Zdjąłem górną osłonę rozrządu, pasek ma poszarpane zęby i zsunął się z 1 rolki. Co mogło się stać z silnikiem co robić naprawiać silnik czy szukać 2 silnika, jakie to mogą być koszty?
Moja zafira to 2004, 1.8 125KM

: 29 lip 2013, 07:12
autor: janekW67
Hej! Na pewno trzeba zdjąć głowicę. Jeśli pasek nie jest zerwany, to jest nadzieja,że w optymistycznej wersji, przestawił się tylko zapłon i do wymiany będziesz miał tylko rozrząd i pompę wodną. A pesymistyczna wersja jest taka,że konsekwencje tej awarii mogą być bardzo poważne (oby tak nie było), np. pogięte zawory, uszkodzona głowica ...

: 29 lip 2013, 07:50
autor: Harry200
W przypadku zsunięcia się paska to parę zaworów jest uszkodzonych..

: 29 lip 2013, 08:08
autor: marian07
a pompa ile miała nalatane?

: 29 lip 2013, 21:02
autor: regesz
Pompa miala 12 miesiecy i pryejechane 18tys km. Bede reklamowal ja u sprzedawcy jest niby szansa na zwrot kosztow naprawy.

: 29 lip 2013, 22:58
autor: Wojti
obyś miał rację życzę powodzenia ale znając polskie realia .... :shock:

: 31 lip 2013, 14:12
autor: regesz
A mozecie mi powiedziec jakie to moga byc koszty takiej naprawy.

: 31 lip 2013, 15:08
autor: fabrus
Możesz napisac jakiego producenta była ta pompa?
Koszty naprawy w przypadku uszkodzonych zaworów będą spore.... nawet kilka tys PLN, ale na razie nie ma co gdybać - trzeba rozebrać silnik i sprawdzić co poszło.

: 10 sie 2013, 10:58
autor: regesz
Oto kilka fotek z demontażu silnika.
http://imageshack.us/g/17/wj5k.jpg/
ObrazekObrazek
Co robić regenerować głowicę czy kupić silnik. Okazało się po rozbiórce że mam wyciek między silnikiem a skrzynią biegów, co to może być?

Pompa jest włoska tyle dowiedziałem się od mechanika. Jak ją odbiorę to się dowiem jaki to producent i dam znać na forum by już nikt sobie nie narobił problemów.


Poprawiłem fotki RYBKA ;)

: 10 sie 2013, 17:24
autor: janekW67
Jeśli masz wyciek między silnikiem a skrzynią, to najprawdopodobniej poszedł siemering na wale korbowym. Jeżeli chcesz kupić silnik, to tylko taki,na który dostaniesz gwarancję rozruchową przynajmniej na dwa tygodnie, no i wiadomo,że trzeba rozrząd nowy założyć (bo Lenin mówił: "wierzyć dobrze,ale sprawdzić lepiej"). Może na początek spróbuj poszukać głowicy, no chyba,że w twoim silniku układ korbowy już jest mocno zużyty, no to wtedy lepiej szukać silnika.

: 13 sie 2013, 08:43
autor: rczpak
Mi po 2 tyg od wymiany pękła śruba od rolki. Winnych oczywiście brak mechanik że dobrze zrobił producent pewnie nie uzna reklamacji i o tak to jest. Wszystkie zawory 16 szt wymienione uszczelniacze itp duperelki koszt naprawy 1200 zł za tą cenę można silnik kupić ale mechanik odradził bo nie wiadomo co można kupić.

: 15 sie 2013, 08:34
autor: regesz
U mnie koszt naprawy wyjdzie prawie 2tys. Mechanik powiedział że skoro już zdjęta głowica to można przy okazji wymienić pierścienie i panewki. Robić czy nie?

: 15 sie 2013, 08:50
autor: gieesiak
Gdybyś nie zdecydował się na remont- mam zafire 2005 - silnik 1.8 125km do odpalenia posłuchania, przebieg 146kkm ;) w stanie bdb.
pzdr
Artur

: 15 sie 2013, 09:53
autor: regesz
A jaki koszt tego silnika?

: 15 sie 2013, 09:59
autor: janekW67
regesz, Jeśli chcesz remontować ten silnik, to ja przy okazji wymieniłbym panewki i pierścienie. Niewiele dołożysz,bo komplet panewek to koszt ok. 100 zł.