Strona 1 z 1

ZAFIRA OPC 200KM dymienie z okolic turbiny!

: 29 sie 2013, 21:02
autor: bartasek1984
Witam
Mam następujący problem otoż jakieś dwa miesiące temu stałem się posiadaczem Opla Zafiry OPC rok 2004. Przebieg raczej pewny 133 tyś. km. Niestety mam z nią mały problemik otoż opiszę w skrócie całą historię: zaraz po zakupie pojechałem do mechanika na podstawowy przegląd i wymianę filtrów i oleju. Mechanik wymaienił wszystko i zrobił przeglą stwierdzając, że silniczek jest OK i auto zadbane. Samochód został zalany olejem MOBIL 1 10W40 (w Niemczech jeździł na MOTULU 10W40). Nie wiedziałem, że to nienajlepszy pomysł no ale człowiek uczy się na błędach :) po wyjeździe od mechanika auto zaczęło kopcić na niebiesko na niskich obrotach w granicach 1700-2000 obr na min. Nie wiedziałem co jest grane (wcześniej na motulu było wszystko OK!) zacząłem szukać po internecie i troche moja wiedza się pogłębiła odnośnie silnika benzynowego z turbo :) poradziłem się też "speca" :) od olejów i powiedział, że MOBIL 10W40 do tego samochodu to zbrodnia w biały dzień więc go posłuchałem i kupiłem lepszy olej pełen syntetyk VALVOLINE MAX LIFE 5W40. Przed wymianą oleju została zdjęta turbosprężarka (podejrzany nr 1:) i została zregenerowana. Podczas regeneracji gość wyczytał na częściach wewnątrz rok 2009 więc w Niemczech turbina była już robiona jak auto miało 65 tyś km i wtedy właściciel zalal do silnika MOTUL 10W40 (wszystko się wyjaśniło czemu ten olej był wlany). Po zalaniu nowego oleju 5W40 i regeneracji kopcenie ustało całkowicie, autko jeżdzi jak się patrzy nie zacina nie przerywa, gitara. Oleju też nie zauważyłem aby ubywało no ale jest zapach spalenizny w kabinie :( cały czas jak się rozgrzeje auto i stoję w korku (podczas jazdy nic). Podjechałem do mojego mechanika powiedziałem wszystko popatrzył i stwierdził że lekko się poci na powrocie oleju z turbiny i to może być powodem dymienia w jej okolicy. Kupiłem uszczelke pod kolektor wydechowy (ELRING) i do dzieła zdjął wszystko przeczyścił (szpilki od głowicy całe) kupił nowe podkładki itp. Wyjechałem od niego i znów to samo :( czy ktoś może mi doradzić co to może być?! Jak rozgrzeje się do 87-89 stopni to lekki dymek z okolicy turbo leci i zasysa do kabiny. Jak to jest możliwe skoro wszystkie uszczelki zostały wymienione i turbo zrobione (nic nie kopci z rury). Proszę o pomoc bo może to jest błachostka jakaś, a może turbo trzeba wymienić na nowe troche szkoda bo za regeneracje już kase wydałem :(. Możliwe, że korpus turbiny jest pęknięty? Skąd ten olej może lecieć? Czy przewody doprowadzające olej do turbo i powracające są do wymiany i one mogą puszczać na gwinatch? Nie mam pomysłów co robić.
Pozdrawiam i z góry dzięku za pomoc
Bartek

: 30 sie 2013, 22:09
autor: adamo
Witam :) przede wszystkim trzeba sprawdzić łączenie kolektora wydechowego z portkami. Poza tym zmień olej z 5w40 syntetyk na 10w40 pół syntetyk bo możesz zniszczyć silnik. A co do turbiny to sprawdzisz po wymienie oleju po przejechaniu ok. 1500km. bo może być to wina źle zregenerowanej turbiny. polecany olej to castrol 10w40 :) Pzdr :)

: 04 wrz 2013, 12:36
autor: pejko
wjedź na kanał i zobacz czy nie cieknie olej przy turbinie / zasilanie oleju widać od góry pod maską a powrót jest od dołu turbiny/ możne mechanik zbyt mocno dokręcił przewód powrotny oleju z turbiny i zdeformował złącze / tak było u mnie/.