Po wymianie żarówek silnik zaczął dziwnie pracować, nierówno

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

Po wymianie żarówek silnik zaczął dziwnie pracować, nierówno

#1 Post autor: MARCEL! »

Hej! Nie wiem czy to ma coś wspólnego z wymianą żarówek mijania z przodu...
Po wymianie uruchomiłem auto i zaczęło jakoś dziwnie pracować tak jak by na 3 cylindry... Przy uruchomieniu na moment wskakuje silnik na 2000 obrotów a później nierówno pracuje... Co to może być?? Coś przy wymianie żarówki się zruszyło... ?? :?: :idea: Wcisnę gazu np na 1/3 i zamiast trzymać np 3000 obrotów to obroty spadają i rosną...
Jeździłem wcześniej autem i wszystko było ok... Chyba wymiana żarówek nic z tym wspólnego nie ma? Auto pracuje jak na 3 gary (takie moje wrażenie)?? Da się jakoś sprawdzić co to jest? Świece zapłonowe? Coś nie łączy?
P.S. Jeśli chodzi o błędy to wcisnąłem gaz i hamulec na maxa, przekręciłem kluczyk i kontrolka pomarańczowa (za ta z kluczykiem) miga tak: 10 razy, przerwa, 3 razy, przerwa, 3 razy, przerwa, 5 razy...
Czyli jak rozumiem jest to błąd P0335, czyli błąd czujnika położenia wału korbowego... Czy to może być przyczyna?
Silnik to 1.8 16v 125 km

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: lech31 »

MARCEL Zobacz, czy przy okazji nie spadł Ci wężyk podciśnienia przy przepustnicy. Jest z tyłu i mało widoczny. Objawy są podobne. Pozdrawiam.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#3 Post autor: MARCEL! »

Ooo nie wpadłem na to... A gdzie ten wężyk dokładniej jest? Da radę to bez kanału zrobić?? Przepraszam, ale aż tak się nie znam na Zafirach....

Awatar użytkownika
lech31
Zafiromaniak
Posty: 658
Rejestracja: 12 sie 2012, 19:44
Imię: Lech
Lokalizacja: Usarzów TOP
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#4 Post autor: lech31 »

Kanał nie jest potrzebny. Wężyk podciśnienia wciśnięty jest z tyłu przepustnicy od ściany grodziowej. Jeżeli przy wymianie żarówki z prawej strony zdjęta była obudowa filtra powietrza wężyk podciśnienia mógł Ci spaść gdyż połączony jest z obudową za przepływką. Może to tylko ta prosta przyczyna.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#5 Post autor: MARCEL! »

Hmm tą górną część obudowy ściągnąłem troszkę... i samą obudową nieco ruszyłem... To może być dobry trop :) Jutro jak będzie widno do sprawdzę :-)
Szczerze mówiąc 2 raz wymieniam żarówki, wcześniej wymieniałem to było wszystko ok.... Może faktycznie niechcący coś zruszyłem... Mam nadzieję, że znajdę ten wężyk....
AKTUALIZACJA!
Działa!Zsunął się taki wężyk co idzie w okolice kolektora/przepustnicy :) Auto chodzi jak nowe :)
Nie znam się na mechanice ale naprawiłem:) :D
Dzięki lech31 za pomoc :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”