problem z zafirą 2000r 1,8 GAŚNIE
Moderator: Sebu$
problem z zafirą 2000r 1,8 GAŚNIE
auto było u kilku mechaników i nikt nie moze dać rady chodzi o to ze jak jade i zmieniam na luz jak dojeżdzam do swiatełek to gaśnie i tak sie dzieje czasami przy zmianie biegów .
Diagnoza pokazała sonde lamda do wymiany wymieniłem jeden mechanik zaproponował przeczyszczenie silnika krokowego jak proponaowł tak zrobił ale nie pomogło usterka nie obiawia sie zawsze ale często czasami na zimnym silniku ale nie zawsze, potrafi zgasnąć jak nagrzana .Czasami zaobserwowałem ze udaje jej się wybronić na 500 obrotach na minute i wskoczy wyżej POMOCY bo tracę cierpliwość
Diagnoza pokazała sonde lamda do wymiany wymieniłem jeden mechanik zaproponował przeczyszczenie silnika krokowego jak proponaowł tak zrobił ale nie pomogło usterka nie obiawia sie zawsze ale często czasami na zimnym silniku ale nie zawsze, potrafi zgasnąć jak nagrzana .Czasami zaobserwowałem ze udaje jej się wybronić na 500 obrotach na minute i wskoczy wyżej POMOCY bo tracę cierpliwość
Jeśli masz EGR zaślep go tzn daj pod niego kawalek blaszki jak go odkrecisz bedziesz wiedział o co chodzi czasami grzybek jest wyrobiony i delikatnie puszcza spaliny cały czas.Jeśli go u ciebie nie ma posprawdzaj zasilenie powietrza od puszki do przepustnicy dobrze by tez bylo sprawdzic czy przez kolektor nie ciagnie gdzies lewego powietrza,jakbys miał samostart to przy uruchomionym silniku najlepiej w miare zimnym popsikac polaczenia kolektora z głowicą przepustnica itp.Jak byłaby gdzies nieszczelnosc to po psiknieciu obroty by wzrosły.pzdr.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Porada do kolegów radzących wymieniac silniczek krokowy:
Silniki 1.8 o kodach x18xe1 lub z18xe nie posiadaja silniczka krokowego za funkcję sterowania wolnymi obrotami odpowiada cały korpus przepustnicy i to właśnie jego umycie dokładne jak pisał kolega darek_s, bym polecał.
Co do zaslepienia egr-u to jesli jest to będzie to problematyczne gdyż jego obudowa nie jest płaska jak we wcześniejszych modelach tylko ma przewyzszenie w okolicy grzybka. A co do EGR-u to zdarza się im równiez rozszczelniac się na zewnątrz, wtedy sprawdzanie samostartem lub przeparatem do mycia przepustnic powinno to wykryc.
Silniki 1.8 o kodach x18xe1 lub z18xe nie posiadaja silniczka krokowego za funkcję sterowania wolnymi obrotami odpowiada cały korpus przepustnicy i to właśnie jego umycie dokładne jak pisał kolega darek_s, bym polecał.
Co do zaslepienia egr-u to jesli jest to będzie to problematyczne gdyż jego obudowa nie jest płaska jak we wcześniejszych modelach tylko ma przewyzszenie w okolicy grzybka. A co do EGR-u to zdarza się im równiez rozszczelniac się na zewnątrz, wtedy sprawdzanie samostartem lub przeparatem do mycia przepustnic powinno to wykryc.
W zafirze w obydwu silnikach 1.8 Z18XE X18XE1 silniczka krokowego nie mozna wymienic silniczek korpus potencjometr przepustnicy to całosc kosz pewnie koło 1000 zeta.Silniczki krokowe jako czesc wymienna były w silniku X18XE ale ten silnik nie wystepuje w zafirze.Post wyzej kolega wyraznie to napisał.pzdr.
niestety nie miałem czasu się zabrać za to muszę odłożyć sprawę do poniedziałku i jak się z tym uporam to dam znać . Dla wyjaśnienia sprawy usterka nie wystąpiła na postoju przynajmniej nie zaobserwowałem. Dodam ze jestem włascicielem zafirki od nowości autko ma tylko 90 tys km jest to silnik 1,8 chyba 115km a oprucz tej usterki zauważyłem jeszcze ze autko jadąc na jedynce w korku bez gazu zaczyna skakać jak żabka czy to może mieć związek z tym gaśnięciem
Witam, posiadam zafire 1,6 16 v i mam założoną w nim sekwencje. Moim problemem jest to, że na jałowym biegu na gazie "szaleją" obroty i czasem gaśnie nawet w trakcie jazdy na zagrzanym silniku np. kiedy zatrzymam się na skrzyżowaniu. Znajomy mechanik mówi że może być za to odpowiedzialny silniczek krokowy ale na komputerze nie wykazuje żadnych błędów, a i dawkowanie gazu jest właściwe. Na bęzynie wszystko jest w pożądku.Samochód był u mechanika gdzie czyszczona była przepustnica oraz silniczek krokowy niskich obrotów.Czasem także świeci się check ale mechanik który czyścił przepustnice i silniczek mówi że to raczej od mieszanki paliwa, która czasem może być zła.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
toskafka, w tym co napisałeś troszkę przeczysz sam sobie bo raz piszesz że nie ma błędów, a wers dalej że swieci się check więc błedy są, a skoro są to coś jest nie tak .
A skoro piszesz że na gazie obroty głupieja to (rozumiem ze na pb jest wszystko OK) to znaczy że z regulacją jest cos nie tak albo cos w instalacji pada.
A skoro piszesz że na gazie obroty głupieja to (rozumiem ze na pb jest wszystko OK) to znaczy że z regulacją jest cos nie tak albo cos w instalacji pada.
toskafka jedź do dobrego gazownika. Jeśli wyskakuje check to znaczy , że jest za bogato lub za ubogo ( stawiam na za bogato). Sprawdź wtryskiwacze gazowe , jeśli słychać je podczas pracy ( wyraźnie klepią) to są do wymiany lub regulacji.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Też tak miałem tez mi gasł na jałowym, gazownik mi dobrze dostroił instalacje, jedziłem z nim po mieście i w trasie i teraz jest git, a jeszcze bym u ciebie sprawdził ERG, bo on też może być winien za to gaśnięcie, a na paliwie jest dobrze, bo u mnie tylko na gazie był problem, dobra regulacja i będzie ok
Znaczy z tym checkiem było tak , że na początku się świeciła czasem a właśnie jak gaziarze mi czyścili przpustnice i silniczek powiedział że kontrolka może czasem się świecić , ponieważ czasem może być zła mieszanka lub może to być też od tego, że gaz może być zły. Po wyczyszczeniu jakieś 30 km przejechałem i nie zauważyłem żeby było coś nie tak z obrotami a potem robiło się to samo.