Strona 1 z 3

Zafira 2.0 DTI zgasła w czasie jazdy i nie można zapalić

: 23 gru 2013, 23:30
autor: zibek99
Witam wszystkich
Przekopałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie co mogło się stać.
Ale od początku - 18 grudnia wracając z miasta Zafira sama zgasła w czasie jazdy i nie można jej było odpalić (rozrusznik kręcił, ale silnik nie zapalał). W końcu któraś próba odpalenia przyniosła skutek i od tamtej pory do dzisiaj nie było problemu. Dzisiaj wracając z pracy przejechałem może z 200 metrów auto znów samo zgasło i niestety żadna z prób odpalenia nie przyniosła rezultatu. Rozrusznik kręci normalnie. Bardzo proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuję

: 24 gru 2013, 09:49
autor: miodzik
A błędu Ci jakiegoś nie wywala? Nie zamulał Ci się wcześniej?

Wg mnie możesz mieć problemy z pompą paliwa.

Zapoznaj się z tym tematem

i przekop ten temat

może jeszcze ten temat

i ten o czujniku położenia wału

to tak na szybkiego znalazłem kilka ;) sporo jest tematów odnośnie problemów z odpalaniem. Jak masz gdzie - zacznij od diagnostyki komputerowej.

: 24 gru 2013, 13:54
autor: adamo
witam :) moim zdaniem jest to problem elektroniki pompy wtryskowej. trzeba zośkę podłączyć komputer i powinno zdiagnozować problem. jeżeli nie to trzeba szukać problemu z zasilaniem pompy wtryskowej. pzdr :)

: 25 gru 2013, 13:54
autor: zibek99
Witam
Bardzo dziękuję za podpowiedzi - zaraz po świętach będę próbował powalczyć z Zafirą.
Jak rozwiążę problem to opiszę na forum. Jeszcze raz dziękuję i życzę wszystkim Wesołych Świąt!

: 29 gru 2013, 12:14
autor: adamo
witam po raz kolejny. dziś spotkał mnie ten sam problem :/ i u mnie prawdopodobnie jest to EGR. po wyczyszczeniu problem na razie ustał ale mam podejrzenia co do zaworu otwarcia paliwa w pompie lub cofa się paliwo. jak pojeżdżę dłużej to opiszę czy był to tylko zabrudzony EGR. PDZR :)

: 09 sty 2014, 21:20
autor: Jaymzarf
Miałem całkowicie taki sam problem w mojej Zosi, zgasła w trakcie opuszczania parkingu i ni hoho nie chciała zagadać ponownie (pompę już miałem robioną). Po kilku próbach (długich) zapaliła i było wszystko ok. Po jakimś czasie znów wystąpiły problemy, a po odpaleniu zaczęła na chwilę zapalać się kontrolka z kluczykiem (nie zawsze, powiedzmy raz na 20 zapłonów), gasła po lekkim dodaniu gazu - op-com P0540 - bład obrotów wałka pompy. Zaprzyjaźniony mechanik wymienił czujnik obrotów wałka pompy i sytuacja już się nie powtórzyła :lol: Koszt wymiany 180zł razem z czujnikiem

Dodam tylko, że mam "nienaprawialną" pompę PSG16 (dwuwtyczkowa)...

: 06 lut 2014, 22:14
autor: zibek99
Witam ponownie
Niestety w moim przypadku okazało się, że szlag trafił pompę wtryskową:-(
Regeneracja pompy wraz z wymianą + przelewy + wym. filtra paliwa = 2700 złotych polskich (po zaokrągleniu). Obecnie autko śmiga(i oby tak zostało). W ciągu 6 lat drugi raz padła mi pompa (w 2008 roku i teraz). Po ostatniej regeneracji przejechałem około 80 tys.
Mam nadzieję, że teraz wytrzyma chociaż z 200 tys.
Może ktoś napisze ile przejechał na pompie po regeneracji?
Pozdrawiam

: 06 sty 2016, 14:03
autor: pawko81
Witam.
Dziś żona miała zawieźć córkę do lekarza więc odpaliłem Zośkę ,popracowała z 20 minut i pojechała. Po około 5 km zgasła jej w drodze i nie odpaliła już. Zholowałem ją do garażu i niewiem....

podgrzałem przewody, sprawdziłem bezpieczniki, wyjąłem filtr paliwa sprawdziłem czy jest ropa i zakręciłem.
Kręcę rozrusznikiem i nic. Nie może załapać. Brałem na plaka to się odpala i gaśnie.

Co jeszcze szukac????Czyżby pompa??

: 06 sty 2016, 14:09
autor: Janus
pawko81 pisze:
Co jeszcze szukac????Czyżby pompa??
Odpisywałem Tobie ale chyba coś się nie zapisało... Załóż rurkę na przewód ssący pompy idący z filtra paliwa i tą rurkę do naczynia z ropą. Spróbuj tak odpalić. Jeżeli odpali to przyczyną jest zamarznięte paliwo w układzie albo rozszczelniony układ.

: 06 sty 2016, 14:10
autor: Wojti
hm najlepiej jak byś wstawił do ogrzewanego garażu na kilka godzin to może by odpaliła od razu....

: 06 sty 2016, 14:15
autor: Janus
Wojti pisze:hm najlepiej jak byś wstawił do ogrzewanego garażu na kilka godzin to może by odpaliła od razu....
To też jest dobry pomysł - mało pracy tylko trochę cierpliwości :)

: 06 sty 2016, 14:18
autor: pawko81
właśnie wczoraj u żony w pracy zośka stała cały dzień w ciepłym garażu.
Dziś odpaliła normalnie popracowała około 15 minut a po 5 km zgasła.

Janus jak ja mam tak odpalić jak będzie przewód zdjęty od filtra????

A garażu ocieplanego nie mam w okolicy. Musiałbym holować pare km

: 06 sty 2016, 14:36
autor: Skasowany użytkownik 6483
Kolego , wypinasz przewód z filtra paliwa , wlewasz do np. słoika olej napędowy tak do pełna , wkładasz przewód do słoika i kręcisz. Jeśli pompa jest dobra to po krótkim czasie powinna zassać paliwo i auto odpali. Zresztą zobaczysz sobie czy ubywa paliwa w tym słoiku czy też nie..proste? Luzik :piwo:

: 06 sty 2016, 20:38
autor: pawko81
proste Jarecki ;)
To juz zobaczę jutro lub pojutrze..Trzeba do pracy wracać po dłuuugim urlopie

: 09 sty 2016, 08:49
autor: pawko81
Więc tak.
Zrobiłem Jarecki jak mówisz. Podłączyłem wszystko odkręciłem lekko wtryski by zobaczyć czy pompa ropę ciągnie no i zaciągnęła ........ale po 3 obrotach silnika akumulator padł bo zapomniałem naładować..

Więc pompa może być dobra jeżeli przez wtryski idzie ropa???