Strona 1 z 3
Uszczelka pod glowicą
: 15 lut 2010, 19:34
autor: komura85
Witam mam pytanie czy ktoś z was wymieniał juz uszczelkę pod głowicą silnik 2.0 DTI jaki był tego koszt i czy dawaliście głowicę do planowania??
: 15 lut 2010, 20:24
autor: KOPERNIK
Witam.u mnie ubywało płynu z chłodnicy i podejrzewali że to głowica puszcza właśnie i koszt naprawy mi mechanik powiedział około 1500zł z planowaniem głowicy i częściami..
: 15 lut 2010, 20:27
autor: komura85
Mi tez mechanik powiedział ze mi uszczelka pościła miedzy wydechem a kanałem i tworzy mi się podciśnienie i wywala plyn
: 15 lut 2010, 20:34
autor: Harry200
Nie wiem ile by wzieli w warsztacie, sam przeprowadzam takie naprawy a komplet części to ok 300 w zależności jakiej firmy uszczelki,jak już walek będzie zdemontowany to warto tez wymienić uszczelnienie trawersów,przy wymianie uszczelki raczej powinno się głowicę splanować..
: 18 kwie 2011, 20:09
autor: Anony Mous
Nie wiem czy we właściwym temacie pytam ale jakie mogą być przyczyny defektu uszczelki pod głowicą. Jedna jaką znam to płyn chłodniczy dostaje się do oleju. U mnie jest w porządku. Dziś rano próbowałem odpalić auto ale usłyszałem tylko sam rozrusznik. Po kilkakrotnym kręceniu silnik próbował załapać ale bez rezultatu. Odstawiłem Zośkę do mechanika-stwierdził,że brak kompresji na jednym cylindrze i ze to może być jednak uszczelka pod głowicą?! Czy ktoś przerabiał podobny temat. Będę wdzieczny za jakiekolwiek sugestie.
: 18 kwie 2011, 21:32
autor: Harry200
Nie zawsze uszczelka musi się rozszczelnić w kierunku kanału z płynem,przedmuch może być pomiędzy cylindrami albo do kanałów spływowych oleju.Brak kompresji może być też spowodowany przez to że zawiesza się albo wypalony jest któryś zawór..
: 18 kwie 2011, 21:35
autor: Anony Mous
Kolego
H,Łajszczak wielkie dzięki. Pozdrawiam. Wielkie
Uszczelka pod głowicą w Z18XE
: 19 kwie 2011, 16:34
autor: Kamil
Witam!
Od pewnego czasu mam problem z moją Zosia. Wyskoczyły błędy P0170 oraz P0301. Pojechałem więc do znajomego mechanika, aby zdiagnozował problem. Mechanik podejrzewa uszczelkę pod głowicą lub "zawieszony" zawór. Chciał żebym podjechał na stacje diagnostyczną i zrobił analize spalin w płynie chłodniczym, ale na stacji powiedzieli że nie ma szans-robią tylko analize z rury.
W związku z tym mam pytanie. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie, czy to aby uszczelka pod głowicą?
Bo olej jest czysty i ma prawidłowy poziom. Auto na zimno ma problem z ruszaniem (robi "kangury"), a po nagrzaniu silnika czuć niedobór mocy, przyspiesza nierównomiernie. A na wolnych obrotach trzęsie silnikiem.
: 19 kwie 2011, 17:24
autor: bondzo001
a czy ten mechanik jest pewny swojej diagnozy?
poniewaz bledy 170 oraz 30.... sa raczej bledami spalania i wypadania zaplonow,
moze to miec cos wspolnego z zawieszonym zaworem, ale nie zaraz glowice sciagac.
odnosnie zawieszonego zaworu,to sa płyny do paliw, czyszczace nagary, z firmy STP czy innych firm,dolej do paliwa i na Pb wiecej jedz.
: 19 kwie 2011, 19:01
autor: Kamil
Właśnie pewny nie jest. Podejrzewa zawieszony zawór albo uszczelka.
Ta usterka zaczyna mnie męczyć- auto jest przymulone, zaczyna dobrze jechać po przekroczeniu 3,5 tys obrotów.
: 19 kwie 2011, 19:41
autor: Harry200
A mierzył Ci jakie masz ciśnienie na poszczególnych cylindrach,piszesz że na zimno auto robi kangury ,jeżeli będzie to zawór albo uszczelka to powinno być widać po pomiarze.Wypadanie zapłonów często jest spowodowane przez zawieszające się zawory..No i niech zrobi najpierw normalny pomiar a później z próbą olejową ciśnienia sprężania..U Ciebie masz jeszcze błąd za bogatej mieszanki to też może powodować brak mocy na niższych obrotach i kangury przy dodawaniu gazu.Jak byłeś na stacji nie sprawdzałeś jaki masz skład mieszanki..
: 20 kwie 2011, 09:49
autor: Kamil
Nie, pomiarów na cylindrach nie robił. Ale uczciwie przyznał że nie jest pewien w czym tkwi problem. Podjadę do kogoś i zmierzę ciśnienie, może coś wyjdzie. Dzięki za radę kolego H,Łajszczak!
: 20 kwie 2011, 11:04
autor: Harry200
Po wszystkim napisz co u Ciebie wynikło,może byc pomocne dla innych..
: 20 kwie 2011, 23:13
autor: Kamil
Jasne, zajmę sie tym po świętach. Cały czas jednak zastanawiam się, czy to może być po prostu cewka (DIS)? Na zimno muszę przegazować zanim ruszę(inaczej będzie szarpał), poźniej już idzie, chociaż przyspiesza słabiej (na benzynie troche lepiej, na gazie wyraźnie słabiej).
Dam znać jak rozwiąże ten męczący problem
Pozdrawiam!
: 21 kwie 2011, 00:39
autor: Anony Mous
thomas32 pisze:Nie wiem czy we właściwym temacie pytam ale jakie mogą być przyczyny defektu uszczelki pod głowicą. Jedna jaką znam to płyn chłodniczy dostaje się do oleju. U mnie jest w porządku. Dziś rano próbowałem odpalić auto ale usłyszałem tylko sam rozrusznik. Po kilkakrotnym kręceniu silnik próbował załapać ale bez rezultatu. Odstawiłem Zośkę do mechanika-stwierdził,że brak kompresji na jednym cylindrze i ze to może być jednak uszczelka pod głowicą?! Czy ktoś przerabiał podobny temat. Będę wdzieczny za jakiekolwiek sugestie.
Tomek, w listopadzie miałem to samo. Z tym że moja odpalała i jeździła na 3 "garnuszkach".
W moim przypadku ukruszył się jeden z zaworów. Pisałem o kosztach, które mnie wtedy dotknęły. Poniżej wycinek z posta:
[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 21:52 ]
no i po remoncie
250 zł - części
50 zł - koncentrat do układu chłodzenia
60 zł - olej GM, chwilę później wymieniony na Mobil bo świeciła kontrolka z oleju)
100 zł - planowanie głowicy
no i troszkę za robociznę
Można powiedzieć, że wszystko robiłem w własnym zakresie bo w warsztacie koszta sięgały 1/4 wartości zośki
.