Falujące obroty po właczeniu świateł itp. Z18XE
Moderator: Sebu$
Falujące obroty po właczeniu świateł itp. Z18XE
Witam. Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Silnik 1.8 Z18XE benzyna z gazem
Falują mi wolne obroty praktycznie zawsze gdy np. włączę światła, ogrzewanie szyby lub opuszczę/podniosę szybę.
Jak jest zimny i ma podniesione obroty to jest ok. dopiero jak się podgrzeje zaczyna się akcja
Czyli chwilowy poboru prądu rozpoczyna falowanie.
-Alternator miał skoki napięcia w czasie falowania do 12,3v - wymieniłem na regenerowany trzyma napięcie ok.13,5v a obroty mimo to falują.
-cewki nowe valeo -założyłem stare sagema i tak samo faluje
-świece ngk - może kupić GM ???
-przepustnicę czyściłem dokładnie wg opisu
-filtr powietrza nowy
-nowy pasek
Na komputerze brak błędów
Psikałem plakiem w celu wyeliminowania nieszczelności brak reakcji.
Auto odpala normalnie
Benzyna czy LPG brak różnicy.
Może ktoś podpowie,naprowadzi na jakiś trop?
przepływomierz,sonda lambda,komputer ??
Silnik 1.8 Z18XE benzyna z gazem
Falują mi wolne obroty praktycznie zawsze gdy np. włączę światła, ogrzewanie szyby lub opuszczę/podniosę szybę.
Jak jest zimny i ma podniesione obroty to jest ok. dopiero jak się podgrzeje zaczyna się akcja
Czyli chwilowy poboru prądu rozpoczyna falowanie.
-Alternator miał skoki napięcia w czasie falowania do 12,3v - wymieniłem na regenerowany trzyma napięcie ok.13,5v a obroty mimo to falują.
-cewki nowe valeo -założyłem stare sagema i tak samo faluje
-świece ngk - może kupić GM ???
-przepustnicę czyściłem dokładnie wg opisu
-filtr powietrza nowy
-nowy pasek
Na komputerze brak błędów
Psikałem plakiem w celu wyeliminowania nieszczelności brak reakcji.
Auto odpala normalnie
Benzyna czy LPG brak różnicy.
Może ktoś podpowie,naprowadzi na jakiś trop?
przepływomierz,sonda lambda,komputer ??
to nie rób nic. ja wydałem kupę kasy ( wymiana listwy, przepływomierz, czyszczenie przepustnicy, świece dwa razy, sondy lamda obie), a okazało się że gaz zmienia mapę sinika. jeździłem do serwisu, za każdym razem zerowali mi oprogramowanie i ciągle było to samo. w końcu powiedziałem dość. po 6 m-siącach nie robienia nic, obroty przestały falować. do dzisiaj mam z tym spokój, a minęły już 3 lata. to co zepsuło mi się przez falowanie obrotów to elektronika w pompie wspomagania kierownicy. po spadku napięcia ona się wyłącza. przy falowaniu włączała się i wyłączała aż się spaliła. bądź cierpliwy a to się wyreguluje samo.
Dokładnie sprawdzone auto zostało pod komputerem u mechanika.
Przeprowadzono adaptacje przepustnicy i coś jeszcze.
Wszystkie parametry w normie,brak błędów a obroty dalej falują.
Pozostało czekać aż się coś zepsuje i jeździć , bo auto normalnie jeździ.
EDIT 25-08-2014:
Dziś na kompie wyszły Dwa błędy P1326 i P1329
układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry dla dwóch cylindrów.
Występuje problem z zapłonem.
Praktycznie znikły wolne obroty a podczas przyśpieszania coś z silnika cyka, jakby zawory
ale jeden mechanior twierdzi że to właśnie spalanie stukowe słychać a drugi że zawory, bądź tu mądry
Zamówiłem czujnik spalania stukowego może pomoże
Przeprowadzono adaptacje przepustnicy i coś jeszcze.
Wszystkie parametry w normie,brak błędów a obroty dalej falują.
Pozostało czekać aż się coś zepsuje i jeździć , bo auto normalnie jeździ.
EDIT 25-08-2014:
Dziś na kompie wyszły Dwa błędy P1326 i P1329
układ zapobiegania spalaniu stukowemu maksymalny limit iskry dla dwóch cylindrów.
Występuje problem z zapłonem.
Praktycznie znikły wolne obroty a podczas przyśpieszania coś z silnika cyka, jakby zawory
ale jeden mechanior twierdzi że to właśnie spalanie stukowe słychać a drugi że zawory, bądź tu mądry
Zamówiłem czujnik spalania stukowego może pomoże