Strona 1 z 1

WODA w tłumiku

: 01 mar 2014, 11:33
autor: walusbyd
Witam serdecznie mam kłopot z silnikiem tak myślę .
1,6 16v 1999 r
Jak jadę to leci znaczna ilość wody z tłumika
Przy odpalaniu zaczęło mi śmierdzeć spalinami lub postoju muszę wentylator wyłączyć bo śmierdzi w kabinie . Jak dodam gazu to silnikiem szarpie to znaczy jadę i chcę troszę szybciej jechać to tak jakby zamulił przy dodawaniu gazu i po 2 , 3 sek doda gazu i dobrze jedzie nieraz drga i słychać jak by nie oprzepalał paliwa .


Proszę o wsparcie co mogę robić . Byłem na komputerze nie mam żadnych błędów
Sąda lambda działa poprawnie , czujnik stukowy działa poprawnie przepływomież dzia ła poprawnie hmmm :( powiedział mi elektryk że to może być pompa paliwa co wy o tym sądzicie ?

: 01 mar 2014, 12:54
autor: SD72
Jesli robisz male odcinki to woda bedzie sie skraplac bo nie bedzie odpowiedniej temperatury zeby odparowala

Podobno kapanie wody swiadczy o dobrym stanie katalizatora

Przegon dobrze samochod i moze problem zniknie

Kiedy wymieniales swiece zaplonowe ?

Ale to tylko moje przypuszczenia i pewwnosci mie mam wiec moge sie mylic ;)

: 01 mar 2014, 13:14
autor: miodzik
walusbyd pisze:słychać jak by nie oprzepalał paliwa
Albo wydmuchała się uszczelka pod głowicą.

Sprawdź czy Ci nie ubywa płynu chłodniczego. On wydziela dość intensywny i specyficzny zapach.

: 01 mar 2014, 18:48
autor: Skasowany użytkownik 6483
Albo podjedź na stacje paliw i zatankuj np Shell V-power , mi kiedys auto przerywało na paliwie a miałem na gaz i jak je przegoniłem no mi wszystko przeczyściło to V-power :piwo:

: 01 mar 2014, 19:06
autor: SD72
jarecki69 pisze: i zatankuj np Shell V-power
A to paliwo jest uniwersalne do diesla i benzyny :?:

: 01 mar 2014, 19:25
autor: lawless
Ja kiedyś podjechałem na pobliski Orlen jeszcze oplem Vectrą pan na stacji mówi że mam walniętą uszczelkę pod głowicą (woda z rury się lała)spanikowany dzwonie do kumpla mechanika mojego i pytam ......a on na to spytaj się czy jest chory :lol:
W moim przypadku miał rację lecz różnie bywa niestety :)
Zimno było na dworze i taka to historia :lol:

: 01 mar 2014, 20:31
autor: Skasowany użytkownik 6483
Żadne paliwo nie ejst uniwersalne ale ja akurat pisałem o benzynie V-powet. W moim przypadku jak przegoniłem auto na tym paliwie to wszelkie problemy z wtryskiwaczami zniknęły :)

: 01 mar 2014, 20:42
autor: SD72
Osobiscie nie jestem zwolennikiem takich paliw z koksem ale :lanie: samochodowi sie moze przydac ;)

: 01 mar 2014, 20:56
autor: lawless
Sylwek nie bij auta tym :lanie: hehe bo go boli :)

: 01 mar 2014, 22:59
autor: cns80
Jak dla mnie to przepływomierz do czyszczenia. Jeśli sonda mia typową sinusoidę i nie stoi w połowie, a uszczelka pod głowicą nie puszcza (brak ubytków płynu) to zostaje tylko przepływomierz lub EGR. Świece i czujnik spalania stukowego nie mają nic do rzeczy.

: 05 mar 2014, 16:16
autor: walusbyd
A jak mogę sprawdzić jak na komputerze nie pokazało mi żadnego błędu a przycina się jak daje gazu EGR lub przepływomierz :cry:

: 08 mar 2014, 12:21
autor: frogii1990
Może to też być kwestia listwy zapłonowej - cewki zintegrowanej. Podczas przyspieszania kiedy jest większe obciążenie iskra wali w blok silnika zamiast do komory. Wypadają zapłony i paliwo się nie przepala.
Aczkolwiek... u mnie w 1.6 99r + LPG mam tyle wody w tłumiku jak by ktoś z kranu lał. Spalanie paliwa w normie gazu też, wody nie ubywa. Czasami mam wrażenie że jeździ na paliwie i gzie jednocześnie... ale to może tylko takie moje wrażenie przez "żółtą kontrolkę" podczas przyspieszania której błąd mówi "błąd wtryskiwaczy" nie konkretnego tylko ogólnie. Na wiosnę trzeba będzie wszystkie styki poczyścić.