Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!
: 27 mar 2014, 11:54
Hasając po internecie natknąłem się na taki temat. Za zgodą autora chciałem przedstawić zredagowaną treść materiału i tutaj.
Kursywą zachowałem oryginalną treść napisaną przez autora.
Witajcie.
Zakupiłem Zafirę 2.0 2005r.
Zakup rodzinny, że tak powiem, od ojca także znałem historię autka.
Dopóki ojciec jeździł był wyposażony w WD40 i śrubokręt. Do wiadomych celów
Mnie to "wqrzyło", bo po pierwszej jeździe zapalony kluczyk i wnerw.
Zakupiłem na znanym portalu aukcyjnym zaślepkę oraz magiczną elektroniczną kostkę.
W sobotę zabrałem się za wymianę.
Generalnie prosta robota. Dwie śruby, wywalenie EGR, zaślepka na miejsce. Przewód chłodniczy połączony rurką.
Szybko i sprawnie.
Trochę więcej zabawy z kostką elektroniki. Ale instrukcja ładnie opisane co i jak uciąć i co połączyć.
Lutownica w "łapę" i po godzinie wszystko podłączone.
Lekko z duszą na ramieniu pierwsze odpalenie, ale jest wszystko ok. Pierwsza jazda bajka. 0 problemów.
Piszę posta, dla niedowiarków, oraz niezdecydowanych. To naprawdę działa. I autko jeździ jak trzeba.
No to podrzucę linki gdzie co kupiłem:
Zaślepka:
aukcja allegro cena 90 zł
Z opisu:
Z_EGR_70 Zaślepka / zamiennik zaworu EGR dla silników 2.0 2.2 DTI OPEL / TiD SAAB:
Po wymianie uszkodzonego zaworu EGR na zamiennik należy zastosować emulator, aby sterownik silnika nie zgłaszał błędu.
Elektronika:
aukcja allegro cena zakupu 235 zł
Z opisu aukcji:
EMULATOR TO SPOSÓB NA ZASTĄPIENIE USZKODZONEGO ZAWORU EGR!
Jeśli znudziło Ci się cykliczne czyszczenie lub wymienianie EGR-u, to dobrze trafiłeś.
Skuteczny w sytuacji uszkodzenia zaworu recyrkulacji spalin.
Jak to działa?
Dla komputera silnikowego działa jak normalny, sprawnie działający układ EGR. Różnica polega na tym, że zamiast w sposób elektromechaniczny, wszystko odbywa się w sposób elektroniczny. Jest to elektroniczny symulator działania układu recyrkulacji spalin a podczas gdy zawór pozostaje odłączony i zamknięty.
Co zyskujesz?
Brak błędów od EGR-u (nie świeci się kontrolka CE)
Silnik zasysa czyste powietrze bez dodatku spalin, co utrzymuje dolot w czystości.
Likwidacja zaworu wyklucza ponowne usterki.
Silnik pracuje normalnie, tak jak ze sprawną recyrkulacją spalin.
Współpracuje z silnikami OPEL wyposażonymi w elektrycznie sterowany zawór EGR firmy WAHLER:
Y22DTR, X20DTH, Y20DTH, Y22DTH
Tutaj ujęcia zamontowanej zaślepki zaworu EGR:
z innego ujęcia:
Połączone rurką przewody z cieczą chłodzącą:
Tutaj elektronika. Część kabli idzie do odciętej oryginalnej wtyczki od EGR. Dobrze przylutować i zabezpieczyć rurkami termokurczliwymi.
Dwa kabelki idą do wtyczki od przepływomierza. Kostkę z elektroniką złapałem opaską do przewodu odmy.
źródło: forum samochodowe, autor: mariusz.trojanowski
No i to by było na tyle
Kursywą zachowałem oryginalną treść napisaną przez autora.
Witajcie.
Zakupiłem Zafirę 2.0 2005r.
Zakup rodzinny, że tak powiem, od ojca także znałem historię autka.
Dopóki ojciec jeździł był wyposażony w WD40 i śrubokręt. Do wiadomych celów
Mnie to "wqrzyło", bo po pierwszej jeździe zapalony kluczyk i wnerw.
Zakupiłem na znanym portalu aukcyjnym zaślepkę oraz magiczną elektroniczną kostkę.
W sobotę zabrałem się za wymianę.
Generalnie prosta robota. Dwie śruby, wywalenie EGR, zaślepka na miejsce. Przewód chłodniczy połączony rurką.
Szybko i sprawnie.
Trochę więcej zabawy z kostką elektroniki. Ale instrukcja ładnie opisane co i jak uciąć i co połączyć.
Lutownica w "łapę" i po godzinie wszystko podłączone.
Lekko z duszą na ramieniu pierwsze odpalenie, ale jest wszystko ok. Pierwsza jazda bajka. 0 problemów.
Piszę posta, dla niedowiarków, oraz niezdecydowanych. To naprawdę działa. I autko jeździ jak trzeba.
No to podrzucę linki gdzie co kupiłem:
Zaślepka:
aukcja allegro cena 90 zł
Z opisu:
Z_EGR_70 Zaślepka / zamiennik zaworu EGR dla silników 2.0 2.2 DTI OPEL / TiD SAAB:
Po wymianie uszkodzonego zaworu EGR na zamiennik należy zastosować emulator, aby sterownik silnika nie zgłaszał błędu.
Elektronika:
aukcja allegro cena zakupu 235 zł
Z opisu aukcji:
EMULATOR TO SPOSÓB NA ZASTĄPIENIE USZKODZONEGO ZAWORU EGR!
Jeśli znudziło Ci się cykliczne czyszczenie lub wymienianie EGR-u, to dobrze trafiłeś.
Skuteczny w sytuacji uszkodzenia zaworu recyrkulacji spalin.
Jak to działa?
Dla komputera silnikowego działa jak normalny, sprawnie działający układ EGR. Różnica polega na tym, że zamiast w sposób elektromechaniczny, wszystko odbywa się w sposób elektroniczny. Jest to elektroniczny symulator działania układu recyrkulacji spalin a podczas gdy zawór pozostaje odłączony i zamknięty.
Co zyskujesz?
Brak błędów od EGR-u (nie świeci się kontrolka CE)
Silnik zasysa czyste powietrze bez dodatku spalin, co utrzymuje dolot w czystości.
Likwidacja zaworu wyklucza ponowne usterki.
Silnik pracuje normalnie, tak jak ze sprawną recyrkulacją spalin.
Współpracuje z silnikami OPEL wyposażonymi w elektrycznie sterowany zawór EGR firmy WAHLER:
Y22DTR, X20DTH, Y20DTH, Y22DTH
Tutaj ujęcia zamontowanej zaślepki zaworu EGR:
z innego ujęcia:
Połączone rurką przewody z cieczą chłodzącą:
Tutaj elektronika. Część kabli idzie do odciętej oryginalnej wtyczki od EGR. Dobrze przylutować i zabezpieczyć rurkami termokurczliwymi.
Dwa kabelki idą do wtyczki od przepływomierza. Kostkę z elektroniką złapałem opaską do przewodu odmy.
źródło: forum samochodowe, autor: mariusz.trojanowski
No i to by było na tyle