zawór par paliwa
: 30 mar 2014, 18:09
Witajcie,
ostatnim czasie kiedy temp wzrosły zacząłem czuć we wnętrzu auta zapach benzyny... posługując się węchem niczym psa tropiciela doszedłem iż ów zapach dobiega z prawego przedniego błotnika, a konkretnie z otworu gdzie wychodzą dwa przewody jeden idzie sobie gdzieś tam drugi do zaworu par paliwa, idąc dalej ściągnąłem nadkole aby dostać się do filtra węglowego nie stwierdziłem jakiegokolwiek zapocenia i oznak że coś wydobywa się właśnie z tego filtra... śledząc forum VB i wskazówki odłączyłem przewód wylotowy z zaworu auto zaczęło jakby lepiej pracować, przejechałem się zaobserwowałem jakby nabrało mocy z dolnego zakresu obrotów, mogę ruszyć bez dodawania gazu, wcześniej nie było to możliwe, po dalszym prześledzeniu tematu wyszło że najprawdopodobniej ten zawór nie działa, postanowiłem go sprawdzić oczywiście wg wskazówek , bateria 9v pod kostkę i zawór pracuje jak podłącze coś pyka dmucham powietrze i jest przelot, odłączam zamyka nie ma przelotu... więc działa idę do auta odpalam a na kostce od tego zaworu 14v a zawór nie otwiera się jest zamknięty....wtyk jest dwu pinowy.
Mam do was pytanie jak powinien pracować ten zawór ? jak go sprawdzić ? dlaczego po podaniu 9v otwiera a na 14v w aucie jest martwy ? czy ewentualnie mógłby któryś z kolegów sprawdzić u siebie w aucie czy po odpaleniu ten zaworek się otwiera, czy może w jakimś zakresie obrotów się otwiera ? bo taką informacje też gdzieś znalazłem chyba na forum renault albo forda... że powyżej 2,5 tys ja to wszystko w jakiś sposób zweryfikowałem zaworek jest martwy,, a paliwkiem niestety zalatuje
ostatnim czasie kiedy temp wzrosły zacząłem czuć we wnętrzu auta zapach benzyny... posługując się węchem niczym psa tropiciela doszedłem iż ów zapach dobiega z prawego przedniego błotnika, a konkretnie z otworu gdzie wychodzą dwa przewody jeden idzie sobie gdzieś tam drugi do zaworu par paliwa, idąc dalej ściągnąłem nadkole aby dostać się do filtra węglowego nie stwierdziłem jakiegokolwiek zapocenia i oznak że coś wydobywa się właśnie z tego filtra... śledząc forum VB i wskazówki odłączyłem przewód wylotowy z zaworu auto zaczęło jakby lepiej pracować, przejechałem się zaobserwowałem jakby nabrało mocy z dolnego zakresu obrotów, mogę ruszyć bez dodawania gazu, wcześniej nie było to możliwe, po dalszym prześledzeniu tematu wyszło że najprawdopodobniej ten zawór nie działa, postanowiłem go sprawdzić oczywiście wg wskazówek , bateria 9v pod kostkę i zawór pracuje jak podłącze coś pyka dmucham powietrze i jest przelot, odłączam zamyka nie ma przelotu... więc działa idę do auta odpalam a na kostce od tego zaworu 14v a zawór nie otwiera się jest zamknięty....wtyk jest dwu pinowy.
Mam do was pytanie jak powinien pracować ten zawór ? jak go sprawdzić ? dlaczego po podaniu 9v otwiera a na 14v w aucie jest martwy ? czy ewentualnie mógłby któryś z kolegów sprawdzić u siebie w aucie czy po odpaleniu ten zaworek się otwiera, czy może w jakimś zakresie obrotów się otwiera ? bo taką informacje też gdzieś znalazłem chyba na forum renault albo forda... że powyżej 2,5 tys ja to wszystko w jakiś sposób zweryfikowałem zaworek jest martwy,, a paliwkiem niestety zalatuje