Strona 1 z 1
Spadek mocy powyżej 3 tys. obrotów - ZA 1.8 Z18XE
: 16 maja 2014, 11:35
autor: ojciec polak
Witam. Pisałem post w temacie czyszczenia przepustnicy, ale nikt nie odpowiada, więc piszę nowy temat.
Mam problem z mocą silnika. Polega on na tym, że zaobserwowałem wyraźny spadek mocy silnika w zakresie obrotów powyżej 3tyś. O ile na 1,2,3, biegu auto jest w miarę żwawe, to już na 4 i 5 trudno go rozbujać do 100km/h. Nie ma możliwości wkręcenia silnika powyżej 3,5 tyś obrotów. Nie mam innych objawów. Nie szarpie, nic się nie wyświetla. Jeśli ktoś może coś konkretnego podpowiedzieć, to bardzo proszę.
: 16 maja 2014, 12:39
autor: gawo74
W temacie o przepustnicy napisałeś ze nie masz możliwości odczytu błędów. Dlaczego? Mam ten sam silnik, rocznik 2001 i pokazuje błędy poprzez tzw. "wypedałowanie".
Wciskasz do oporu pedały gazu i hamulca i włączasz zapłon. Zaczyna migać kontrolka silnika. Liczysz mrugnięcia. 10 mrugnięć to cyfra zero, 1 to cyfra jeden itd. Kody masz czterocyfrowe, pokazuje wszystkie po kolei. Do pomocy przyda się kartka papieru, druga osoba, albo dyktafon w telefonie.
: 16 maja 2014, 15:28
autor: ojciec polak
Ok. Dzieki za instrukcję. Jutro sprawdzę wg. Twojego opisu.
: 16 maja 2014, 19:58
autor: gieesiak
sprawdż katalizator czy nie skończył żywota
: 16 maja 2014, 20:58
autor: lawless
U mnie jest odwrotnie od dołu czasami szarpie ale potem jest
czyli troszkę inaczej
: 17 maja 2014, 16:14
autor: ojciec polak
Witam. Porozmawiałem dzisiaj z moją Zośką według instrukcji
gawo74, . Objawiły mi się błędy
0136 - Sygnał sądy za wysokie
0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki
0301 - Zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonów
0303 - Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów
Macie jakieś sugestie? Sonda, czy cewka?
Idę poczytać w temacie dotyczącym błędów, ale tam jest 57 stron, więc mi zejdzie...
Pasuje zmienić nazwę tematu, albo przenieść do istniejącego - Bodek
tytuł zbyt ogólny i nic nie mówi
: 17 maja 2014, 21:28
autor: Jacek2308
Ceeeewka lub ew. świece ......bo błąd sondy to właśnie przez nie odpowiednie spalanie.
: 19 lis 2014, 11:54
autor: ojciec polak
Temat do zamknięcia. Powodem wszystkich problemów był zapchany katalizator. Po oczyszczeniu auto odzyskało moc. Spalanie spadło o około 1L/100km.
: 22 lis 2014, 20:02
autor: rafalk
A jak oczyściłeś katalizator?
: 23 lis 2014, 11:24
autor: ojciec polak
Odkręcony został wydech pod katalizatorem. Jakimś tam płaskownikiem wydłubane to co zatykało przelot (środek) kata. To co z niego wyleci jest warte około 250 złotych, więc nie zostawiaj tego mechanikowi.
A i widzę, że spalanie wynosi około 9L na setkę.
: 23 lis 2014, 18:09
autor: shadoworg
ojciec polak nie wiem czy jesteś tego świadomy ale wydłubałeś sobie katalizator a dokładnie wkład katalizatora.
: 24 lis 2014, 10:17
autor: ojciec polak
Sam się oberwał zatykając mi katalizator. Ja tylko dokończyłem dzieła....