Witam nie wiem gdzie uderzyć z pytaniem, dlatego spróbuje tutaj. Mianowicie chodzi mi o wymianę uszczelniacza półosi. Mam wyciek oleju z półosi. Kupiłem serwisową uszczelkę i olej do skrzyni. Mechanik wymienił. Dojechałem do domu i po paru godz. leciało kropla za kroplą. Na drugi dzień mechanik znowu wymienił uszczelkę lecz tym razem z prawej str. bo stwierdził tam wyciek.Miało być wszystko dobrze. Niestety po przejechaniu dosłownie kilku km już pojawiają się krople oleju i po chwili mała plamka. Możesz mi ktoś pomóc w kwesti co tutaj zrobić by skutecznie zlikwidować ten wyciek? będę bardzo wdzięczny. Chodzi o zafire 2006 1.8 benz. silnik Z18XER.
PS. Nie wiem, czy może to mieć związek, ale od wczoraj przy skręcie w lewo słychać lekki szum i metaliczny dźwięk.
Proszę o rady co dalej robić bo mam w planach parę tras zaliczyć.
Wyciek oleju z półosi
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 2014, 23:53
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.8 benzyna 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
Marcin,
Według mnie (ale mogę się mylić) nie ma wielu miejsc gdzie wyciek oleju ze skrzyni jest możliwy:
1. Pęknięta osłona gumowa przegubu.
2. Obejmy gumowej osłony przegubu.
3. Przykrywka skrzyni biegów .
4. Korek odpowietrzający (służy również do dolewania oleju w razie potrzeby).
5. Połączenie skrzyni z silnikiem.
6. Dźwignia pośrednia mechanizmu zmiany biegów.
Jeżeli te miejsca są ok to pozostaje ostatnia najgorsza możliwość czyli pęknięcie skrzyni (w Zafie trudno to zrobić, bo to nie jest najniższy element silnika, kiedyś miałem Skodę Favorit i to była norma, bo skrzynią można było rąbnąć o kamień albo krawężnik . Musisz sam poszukać wymyj skrzynię i patrz skąd leci.
Przy uszkodzeniu przegubu słyszał byś raczej stuki i szarpanie przy skręcie, szum i metaliczny dźwięk bardziej pasuje do łożyska kół, choć znam z autopsji przypadek uszkodzenia łożyska w skrzyni biegów w Seacie, który się objawiał podobnie.
Moja rada - szukaj wycieku na własną rękę - mechanik raczej lewy jak nie może znaleźć tak dużego wycieku. Upewnij się, że olej nie nagromadził się na jakimś elemencie podwozia i nie spływa z niego. Wymyj wszystko dokładnie i obserwuj przez 30 minut skąd leci.
Pozdro
Filip
Według mnie (ale mogę się mylić) nie ma wielu miejsc gdzie wyciek oleju ze skrzyni jest możliwy:
1. Pęknięta osłona gumowa przegubu.
2. Obejmy gumowej osłony przegubu.
3. Przykrywka skrzyni biegów .
4. Korek odpowietrzający (służy również do dolewania oleju w razie potrzeby).
5. Połączenie skrzyni z silnikiem.
6. Dźwignia pośrednia mechanizmu zmiany biegów.
Jeżeli te miejsca są ok to pozostaje ostatnia najgorsza możliwość czyli pęknięcie skrzyni (w Zafie trudno to zrobić, bo to nie jest najniższy element silnika, kiedyś miałem Skodę Favorit i to była norma, bo skrzynią można było rąbnąć o kamień albo krawężnik . Musisz sam poszukać wymyj skrzynię i patrz skąd leci.
Przy uszkodzeniu przegubu słyszał byś raczej stuki i szarpanie przy skręcie, szum i metaliczny dźwięk bardziej pasuje do łożyska kół, choć znam z autopsji przypadek uszkodzenia łożyska w skrzyni biegów w Seacie, który się objawiał podobnie.
Moja rada - szukaj wycieku na własną rękę - mechanik raczej lewy jak nie może znaleźć tak dużego wycieku. Upewnij się, że olej nie nagromadził się na jakimś elemencie podwozia i nie spływa z niego. Wymyj wszystko dokładnie i obserwuj przez 30 minut skąd leci.
Pozdro
Filip
phils80 :> piszesz, że możesz się mylić i masz rację :>
1. Pęknięta osłona gumowa przegubu. - nie ma związku z wyciekami oleju
2. Obejmy gumowej osłony przegubu. - nie wiem co miałes na myśli ale jest to odpowiednik pkt. 1
3. Przykrywka skrzyni biegów . - nie ma nic wspólnego z wyciekiem przy półosiach
4. Korek odpowietrzający (służy również do dolewania oleju w razie potrzeby). - patrz wyżej
5. Połączenie skrzyni z silnikiem.-?
6. Dźwignia pośrednia mechanizmu zmiany biegów. ?
do autora tematu- albo mechanior dał ciała i żle założył( wbił ) uszczelniacze, ewentualnie mechanizm różnicowy już się kończy i bicie półosi wykańcza uszczelniacze...
1. Pęknięta osłona gumowa przegubu. - nie ma związku z wyciekami oleju
2. Obejmy gumowej osłony przegubu. - nie wiem co miałes na myśli ale jest to odpowiednik pkt. 1
3. Przykrywka skrzyni biegów . - nie ma nic wspólnego z wyciekiem przy półosiach
4. Korek odpowietrzający (służy również do dolewania oleju w razie potrzeby). - patrz wyżej
5. Połączenie skrzyni z silnikiem.-?
6. Dźwignia pośrednia mechanizmu zmiany biegów. ?
do autora tematu- albo mechanior dał ciała i żle założył( wbił ) uszczelniacze, ewentualnie mechanizm różnicowy już się kończy i bicie półosi wykańcza uszczelniacze...
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 mar 2014, 23:53
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira B 1.8 benzyna 140 KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
gieesiak masz rację w nocy pisałem i miałem na myśli osłonę gumową w miejscu łączenia półosi i skrzyni, a nie przegubu, mea culpa, masz rację, żę pęknięcie osłony albo obejmy nie jest bezpośrednią przyczyną ale jak tam cieknie to rozsądny mechanik domyśli się o co chodzi. Reszta miejsc jest faktycznie mało prawdopodobna, bo albo sprzęgło pływało by w oleju albo ktoś by musiał ostro przelać olej aby poszło przez odpowietrzenie lub mechanizm zmiany biegów. Co do jednego się zgadzamy , że trudno ufać mechanikowi, który puszcza taki wyciek. Być może wskazanie na mechanizm różnicowy wyjaśniało by kwestię hałasu przy skręcie...