Strona 1 z 1

wymiana rozrządu, pompy wody - silnik Z18XE

: 27 maja 2014, 01:55
autor: bykmark
Podczas wymiany rozrządu lub pompy wody trzeba zdemontować koło pasowe.

Wg instrukcji trzeba zablokować koło zamachowe na wieńcu zębatym przyrządem :)

KM-911

Foto:
Obrazek

Czy ktoś używał lub posiada takie coś ?

: 30 maja 2014, 19:31
autor: bykmark
UU
Nikt nic nie robił w tym temacie ??

Re: wymiana rozrządu, pompy wody - silnik Z18XE

: 04 cze 2014, 21:36
autor: krzysiekłódź
bykmark pisze:Podczas wymiany rozrządu lub pompy wody trzeba zdemontować koło pasowe.

Wg instrukcji trzeba zablokować koło zamachowe na wieńcu zębatym przyrządem :)

KM-911

Foto:
Obrazek

Czy ktoś używał lub posiada takie coś ?
koło trzeba zdejmować a ten przyrząd to powiem że ja go nigdy nie używam znak jest na dolnym kółku i to wszystko na wałki lepiej założyć bo się przestawią a wał zostaw w spokoju interesują cię tylko znaki i to wszystko

: 04 cze 2014, 21:52
autor: bykmark
Pisze o odkręceniu śruby mocującej koło pasowe i koło żebate rozrządu do wału korobowego.

Wiem które i jak znaki należy ustawić - potrzeba mi tylko zablokować wał aby odkręcić ta śrube .

: 04 cze 2014, 21:58
autor: krzysiekłódź
bykmark pisze:Pisze o odkręceniu śruby mocującej koło pasowe i koło żebate rozrządu do wału korobowego.

Wiem które i jak znaki należy ustawić - potrzeba mi tylko zablokować wał aby odkręcić ta śrube .
klucz pneumatyczny i po sprawia bez blokady
2 sposób wrzucasz 5 bieg wciskasz hamulec bez sprzęgła a druga osoba odkręca

: 05 cze 2014, 19:59
autor: SD72
krzysiekłódź pisze:
bykmark pisze:Pisze o odkręceniu śruby mocującej koło pasowe i koło żebate rozrządu do wału korobowego.

Wiem które i jak znaki należy ustawić - potrzeba mi tylko zablokować wał aby odkręcić ta śrube .
klucz pneumatyczny i po sprawia bez blokady
2 sposób wrzucasz 5 bieg wciskasz hamulec bez sprzęgła a druga osoba odkręca
Ja kiedys tez szukalem odpowiedzi jesli chodzi o odkrecenie sruby walu korbowego :D

I jesli moge podpiac sie pod temat to jak zablokowac wal w automacie :?:

Oczywiscie bez odkrecania z uzyciem klucza pneumatycznego ;)

: 05 cze 2014, 20:51
autor: bykmark
Ja kiedys tez szukalem odpowiedzi jesli chodzi o odkrecenie sruby walu korbowego
I jesli moge podpiac sie pod temat to jak zablokowac wal w automacie
Oczywiscie bez odkrecania z uzyciem klucza pneumatycznego
:) dokładnie Kolego jak odkręcić w przypadku skrzyni autmatycznej bez klucza pneumatycznego :)

Dlatego też myślałem że ktoś z Was posiada klucz i podzieli się jego wymiarami (a resztę to już każdy zrobi kto umie).

W taki razie czekam i ja na rysunek z zwymiarowanym kluczem KM-911

: 27 wrz 2014, 23:33
autor: xbasser
duo osob twierdzi ze tak blokada jest do niczego nie potrzebna , tak naprawde ona sluzy temu zeby nie obrocic kolem gornego wałka rozrzadu ?chyba

a czy istnieje takie ryzyko zeby obrocic te kola bez dotykania ich , np przy montazu rolek napinajacych , prowadnic czy pompy wody ?

planuje to zrobic tak :
po demontazu obudowy ustawic znaki krecąc kołem pasowym zgodnie z ruchem wskazowek zegara
- zdemontowac kolo pasowe - tu moze byc problem z blokada - czy wecie moze jaka nasadka tam bedzie ? pytam bo bym sobie klucz dorobił wzesniej
-pozniej poluzowac napinacz i zdjac pasek-
-zdjac pompe i rolki prowadzace
-załozyc pompe ,rolki i napinacz
-zalozyc pasek tak by litery mozna było odczytac od strony montazu
-dokrecic napinacz po obróceniu czały rozrzadem
i juz


czy cos pominąłem ?

chciałbym sie dowiedziec czy naprawde tablokada jest konieczna i do czego sie przydaje?

: 15 lis 2014, 14:21
autor: krzysiekłódź
xbasser pisze:duo osob twierdzi ze tak blokada jest do niczego nie potrzebna , tak naprawde ona sluzy temu zeby nie obrocic kolem gornego wałka rozrzadu ?chyba

a czy istnieje takie ryzyko zeby obrocic te kola bez dotykania ich , np przy montazu rolek napinajacych , prowadnic czy pompy wody ?

planuje to zrobic tak :
po demontazu obudowy ustawic znaki krecąc kołem pasowym zgodnie z ruchem wskazowek zegara
- zdemontowac kolo pasowe - tu moze byc problem z blokada - czy wecie moze jaka nasadka tam bedzie ? pytam bo bym sobie klucz dorobił wzesniej
-pozniej poluzowac napinacz i zdjac pasek-
-zdjac pompe i rolki prowadzace
-załozyc pompe ,rolki i napinacz
-zalozyc pasek tak by litery mozna było odczytac od strony montazu
-dokrecic napinacz po obróceniu czały rozrzadem
i juz


czy cos pominąłem ?

chciałbym sie dowiedziec czy naprawde tablokada jest konieczna i do czego sie przydaje?
Witam blokada ta jest potrzebna do odkręcenia koła pasowego, ale nie zawsze jest potrzebna . po zdjęciu paska wałki i tak ci się przestawią ale można je ustawić przy zakładaniu paska i będzie oki masz problem z odkęceniem zapraszam do mnie na teofilów

: 26 lut 2015, 14:12
autor: spiryt1975
Witam,Panowie co ile wymienia się pasek wieloklinowy oraz pompę wody w zafirze 2.2dti 125km 92kw.Proszę o pomoc.Z góry dziękuje.