co jest przyczyną, że rozrusznik kręci dłużej na ciepłym
Moderator: Sebu$
co jest przyczyną, że rozrusznik kręci dłużej na ciepłym
Witam, mam następujące pytanie trzymam moją Zośkę (diesel 2,0 dti 16 V, 101 KM) w garażu podziemnym i po kilku dniach postoju odpala normalnie, natomiast gdy w weekendy wybieram się gdzieś w trasy zdarza się czasami ze jak wyłączę silnik, to później dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem na ciepłym tak do 7-8 sekund. Aku naładowany, gdyż podłączałem do prostownika. Możecie koledzy podpowiedzieć co jest przyczyną tego stanu rzeczy??? Czy ma to jakiś wpływ na rozrusznik?
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Cześć, jaki masz przebieg auta ? Długo trzeba kręcić tylko na ciepłym, czy tylko na lekko nagrzanym silniku ?
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź (styki), czy połączenie rozrusznika jest ok (kable czy niezaśniedziałe) Chociaż może się okazać iż jest wybity na tulejach
Najlepiej wyciągnąć i zrobić oględziny :>
Najlepiej wyciągnąć i zrobić oględziny :>
- Albert Einstein
Witam ponownie, dzisiaj rano Zafka zakręciła mi skutecznie trzeci raz na zimnym silniku (a temperatura w garażu powyżej +15 st), a kręciłem rozrusznikiem za każdym razem kilka sekund i powrót do pozycji wyjściowej kluczyka (sprzęgło wciśnięte przy próbach odpalania) więc jak ma się to do tego co opisywałem wcześniej, już sam nie wiem co o tym myśleć. Proszę o jakąś poradę
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdzałeś styki jak sugerował Tunio999? jeżeli masz pośniedziałe syki to na nich wytwarza się opór (tak jakbyś wstawił opornik - dosłownie) i masz od razu spadek napięcia na dzień dobry. Aku zdrowe, mocne w tych naszych dieslach to podstawa.
Bardzo bardzo często poprawia się kiedy papierem ściernym poprzecierasz styki na akumulatorze i klemach. Bardzo często też spotykam się z wymianami samych klem na nowe.
Inna inszość jak pisze Tunio możesz mieć rozrusznik do wymiany.
Bardzo bardzo często poprawia się kiedy papierem ściernym poprzecierasz styki na akumulatorze i klemach. Bardzo często też spotykam się z wymianami samych klem na nowe.
Inna inszość jak pisze Tunio możesz mieć rozrusznik do wymiany.
Z tego co pisze pawel821124, rozrusznik kręci - czyli jest sprawny.
Jeśli problem zaczoł się nagle to możliwe uszkodzenie czujnika temperatury podającego temperaturę do komputera. Przy trochę rozgrzanym ok 15-20stopni nie załącza świec żarowych i trzeba dłużej kręcić.
A jak masz problem od kupna auta jak ja - w moim DTI z 2000r występuje problem z softem; komputer nie załącza świec żarowych powyżej 15stopni i trzeba kręcić dłużej, problem ustępuje przy 40-50 stopniach na silniku (tłoki rozgrzane).
Jeśli problem zaczoł się nagle to możliwe uszkodzenie czujnika temperatury podającego temperaturę do komputera. Przy trochę rozgrzanym ok 15-20stopni nie załącza świec żarowych i trzeba dłużej kręcić.
A jak masz problem od kupna auta jak ja - w moim DTI z 2000r występuje problem z softem; komputer nie załącza świec żarowych powyżej 15stopni i trzeba kręcić dłużej, problem ustępuje przy 40-50 stopniach na silniku (tłoki rozgrzane).
- Luko
- Mieszkaniec
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ja miałem podobnie, wymieniłem nawet czujnik temperatury ale nie pomogło, zmontowałem więc układ wymuszający grzanie świec za każdym razem i problem został rozwiązany, nie muszę za każdym razem kręcić rozrusznikiem po kilkanaście sekund.jackelvis pisze:Z tego co pisze pawel821124, rozrusznik kręci - czyli jest sprawny.
Jeśli problem zaczoł się nagle to możliwe uszkodzenie czujnika temperatury podającego temperaturę do komputera. Przy trochę rozgrzanym ok 15-20stopni nie załącza świec żarowych i trzeba dłużej kręcić.
A jak masz problem od kupna auta jak ja - w moim DTI z 2000r występuje problem z softem; komputer nie załącza świec żarowych powyżej 15stopni i trzeba kręcić dłużej, problem ustępuje przy 40-50 stopniach na silniku (tłoki rozgrzane).
Moja Zafira
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...
witam ponownie z powyższym problemem byłem autkiem na wyjeździe wakacyjnym, z autem nie było problemów, znajomy wymienił mi czujnik położenia wału, problem jednak nie ustąpił jak autko postoi ze 3-4 godziny po jeździe, czasem nawet muszę pokręcić ze 2 razy rozrusznikiem, żeby mi zafka zatrybiła. Po nocnym postoju auto odpala w miarę normalnie, przy czym jedna rzecz która zwróciła moją uwagę po nocy bądź dłuższym postoju mignie na chwilę kontrolka świec żarowych natomiast w odstępie krótszym tj 3-4 godzin nie pojawia się.