Strona 1 z 1

co jest przyczyną, że rozrusznik kręci dłużej na ciepłym

: 09 cze 2014, 13:57
autor: pawel821124
Witam, mam następujące pytanie trzymam moją Zośkę (diesel 2,0 dti 16 V, 101 KM) w garażu podziemnym i po kilku dniach postoju odpala normalnie, natomiast gdy w weekendy wybieram się gdzieś w trasy zdarza się czasami ze jak wyłączę silnik, to później dłużej trzeba kręcić rozrusznikiem na ciepłym tak do 7-8 sekund. Aku naładowany, gdyż podłączałem do prostownika. Możecie koledzy podpowiedzieć co jest przyczyną tego stanu rzeczy??? :? Czy ma to jakiś wpływ na rozrusznik?

: 09 cze 2014, 14:06
autor: Luko
Cześć, jaki masz przebieg auta ? Długo trzeba kręcić tylko na ciepłym, czy tylko na lekko nagrzanym silniku ?

: 09 cze 2014, 19:10
autor: pawel821124
Przebieg 186 000 km a z tym kreceniem to różnie :?

: 09 cze 2014, 19:19
autor: Tunio999
Sprawdź (styki), czy połączenie rozrusznika jest ok (kable czy niezaśniedziałe) ;) Chociaż może się okazać iż jest wybity na tulejach :mysli:

Najlepiej wyciągnąć i zrobić oględziny :>

: 11 cze 2014, 10:20
autor: pawel821124
Witam ponownie, dzisiaj rano Zafka zakręciła mi skutecznie trzeci raz na zimnym silniku (a temperatura w garażu powyżej +15 st), a kręciłem rozrusznikiem za każdym razem kilka sekund i powrót do pozycji wyjściowej kluczyka (sprzęgło wciśnięte przy próbach odpalania) więc jak ma się to do tego co opisywałem wcześniej, już sam nie wiem co o tym myśleć. :/ Proszę o jakąś poradę

: 11 cze 2014, 11:00
autor: miodzik
Sprawdzałeś styki jak sugerował Tunio999? jeżeli masz pośniedziałe syki to na nich wytwarza się opór (tak jakbyś wstawił opornik - dosłownie) i masz od razu spadek napięcia na dzień dobry. Aku zdrowe, mocne w tych naszych dieslach to podstawa.

Bardzo bardzo często poprawia się kiedy papierem ściernym poprzecierasz styki na akumulatorze i klemach. Bardzo często też spotykam się z wymianami samych klem na nowe.

Inna inszość jak pisze Tunio możesz mieć rozrusznik do wymiany.

: 16 cze 2014, 13:48
autor: Skasowany użytkownik 10418
Z tego co pisze pawel821124, rozrusznik kręci - czyli jest sprawny.

Jeśli problem zaczoł się nagle to możliwe uszkodzenie czujnika temperatury podającego temperaturę do komputera. Przy trochę rozgrzanym ok 15-20stopni nie załącza świec żarowych i trzeba dłużej kręcić.

A jak masz problem od kupna auta jak ja - w moim DTI z 2000r występuje problem z softem; komputer nie załącza świec żarowych powyżej 15stopni i trzeba kręcić dłużej, problem ustępuje przy 40-50 stopniach na silniku (tłoki rozgrzane).

: 21 cze 2014, 14:36
autor: Luko
jackelvis pisze:Z tego co pisze pawel821124, rozrusznik kręci - czyli jest sprawny.

Jeśli problem zaczoł się nagle to możliwe uszkodzenie czujnika temperatury podającego temperaturę do komputera. Przy trochę rozgrzanym ok 15-20stopni nie załącza świec żarowych i trzeba dłużej kręcić.

A jak masz problem od kupna auta jak ja - w moim DTI z 2000r występuje problem z softem; komputer nie załącza świec żarowych powyżej 15stopni i trzeba kręcić dłużej, problem ustępuje przy 40-50 stopniach na silniku (tłoki rozgrzane).
Ja miałem podobnie, wymieniłem nawet czujnik temperatury ale nie pomogło, zmontowałem więc układ wymuszający grzanie świec za każdym razem i problem został rozwiązany, nie muszę za każdym razem kręcić rozrusznikiem po kilkanaście sekund.

: 21 cze 2014, 23:08
autor: Skasowany użytkownik 10418
Luko_krk, dzisiaj właśnie też zamontowałem wymuszanie załączenia świec :mrgreen: i jest cool :lol:

: 01 wrz 2014, 10:33
autor: pawel821124
witam ponownie z powyższym problemem byłem autkiem na wyjeździe wakacyjnym, z autem nie było problemów, znajomy wymienił mi czujnik położenia wału, problem jednak nie ustąpił jak autko postoi ze 3-4 godziny po jeździe, czasem nawet muszę pokręcić ze 2 razy rozrusznikiem, żeby mi zafka zatrybiła. Po nocnym postoju auto odpala w miarę normalnie, przy czym jedna rzecz która zwróciła moją uwagę po nocy bądź dłuższym postoju mignie na chwilę kontrolka świec żarowych natomiast w odstępie krótszym tj 3-4 godzin nie pojawia się.

: 01 wrz 2014, 18:22
autor: Rybka
Paweł poczytaj ten temat Klik

: 06 wrz 2014, 15:13
autor: pawel821124
witam byłem w środę na jednym z polecanych na tym forum warsztatów w warszawie ogólna diagnoza zapowietrzanie się. Sugerowalem koledzy wasze uwagi, ale panowie z warsztatu sprawdzili jedynie czy dochodzi prąd do świec. Koszt diagnozy 100 zeta:/ brak konkretów