Strona 1 z 9
[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania
: 01 lip 2009, 23:31
autor: rafi
witam mam pytanko czy po wymianie filtra paliwa nalerzy zawsze odpowiatrzać układ paliwowy a jeśli tak to jak to zrobić?
: 03 lip 2009, 01:08
autor: BajBus
przejrzałem na szybko "sam naprawiam" i powiem szczeze że nie zanlażlem nic na temat koneiczności odpowietrzania...
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14
ściągnij sobie i przejrzyj może znajdziesz konkretną odp...
: 03 lip 2009, 08:33
autor: scaniairizar
wyciągasz filtr - zakładasz nowy, zalewasz paliwem do full zbiornik na filtr, odpalasz auto, i trzymasz go na obrotach, 3 - 3,5 tys obr. po chwili trzymania puszczasz i juz.
: 03 lip 2009, 17:43
autor: rafi
Dzięki panowie tak właśnie robie tylko mam problemy z rannym odpalaniem i szukam szczegułów. A może wiecie jakw prosty sposób sprawdzić pompe paliwową czy aby nie jast padnięta.
: 05 lip 2009, 09:43
autor: budrys
a nie masz czasem padnietych świec żarowych?
skoro rano masz problem z odpalaniem,
ja bym sprawdził czy świece nie są do wymiany.
: 06 lip 2009, 18:16
autor: rafi
świeczki są ok.
: 06 lip 2009, 22:48
autor: Bastion
rafi pisze:świeczki są ok.
Jezeli jest problem z odpalaniem DTI to najczesciej chodzi o zapowietrzenie.
Jezeli wymieniales filtr to mozliwe, ze w pokrywie filtra zle przylega uszczelka.
Metoda na zdiagnozowanie zapowietrzanie sie ukladu paliwowego
to zostawienie auta na noc zaparkowanego z gorki (maska nizej) auto powinno rano ladnie odpalic (ON nie splywa grawitacyjnie do baku).
Tak nie do konca rozumiem... problemy z odpalaniem zaczely sie dokladnie po wymianie filtra?
: 07 lip 2009, 17:53
autor: rafi
dzięki bastion zobacz "filtr paliwa"a będziesz wiedział co w trawie piszczy
: 30 lip 2009, 20:56
autor: buli
Ja mam taki sposób na odpowietrzenie układu po wymianie filtra.Wkładam nowy filtr zalewam do pełna ropa zakrecam gorna pokrywe popuszczam przewody przy wtrysku dwa od lewej bo tam jest najlepsze dojscie i krece rozrusznikiem do poki z przewodu nie zacznie tryskac ropa wtedy dokrecam przewody jeszcze raz krece i jak złapie to trzymam 3500obr /min przez ok 2 min odpowietrza sie i jest ok!
: 31 lip 2009, 17:38
autor: timi68
Ja nie kombinuję sam, mam swojego mechanika u którego robię autka od kilku lat, kiedyś pracował w servisie opla.
U mnie robi to tak :
Po wymianie filtra zafewa go na ful ON zapalam zafcię na około 30 s. na wolnych obrotach, po czym gaszę po około 5 min odpalamy zafcię jeśli odpala jadę do domu jeśli nie powtarza czynność po drugim razie nigdy zawsze jest ok. Pozdrawiam.
: 13 wrz 2009, 20:20
autor: Harry200
Witam,jak ostatnio wymieniałem u siebie filtr to zalałem go do pełna i odpaliłem na wolnych obrotach,silnik pochodził ok.minuty,wyłączyłem go i po paru minutach odpaliłem,było ok.Trzeba uważać na uszczelki obudowy filtra bo te silniki są bardzo wrażliwe na ''lewe'' powietrze w paliwie.
: 23 wrz 2009, 18:16
autor: kibol66
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał trzeba uważać na lewe powietrze a teraz ja opowiem swoja przygode z wymiana filtra paliwa a wiec wymienilem filtr zalalem go do pełna i skrecilem,ale już niechciał zapalić myslalem,że zajade rozrusznik i akumulator a wiec wyczytalem,że można zrobić sobie pomke wsysajacą powietrze i podpiac do powrotu i tak zrobilem powietrze niby wysysalem cale uklad niby odpowietrzony,ale nie odpalal az wkoncu zabralem go do mechanika oni podlaczyli odsysarke po 10 min chcieli odpalic i tez niedalo rady a wiec wzieli go na rolki takie co maja stacje diagnostyczne i po pokreceniu na rolkach zapalil poprostu wsomogli silnik i odowietrzył sie
.koszt u mechanika to 30 zł wiec moim zdaniem nie oplaca sie brudzic
.pozdrawiam
: 28 sty 2010, 21:27
autor: cbm80
To i ja sie pochwale, ze na krotko dolaczylem do klubu posiadaczy zapowietrzonych pomp wtryskowych
Teraz sie z tego smieje, ale od wczoraj wieczora zylem w niezlym stresie. Otoz zachcialo mi sie wymieniac teraz filtry i olej. Pojechalem do mechanika i niestety juz 20 min. po powrocie do domu pojawily sie problemy. Wizyta dzisiejsza ukazala niedorobke w zamykaniu obudowy filtra paliwa - otoz okazalo sie, ze wezyk zasilajacy pompe nie byl zaczepiony na zatrzasku tylko swobodnie wisial. To jak widac wystarczylo aby uklad lapal powietrze przez oring chociaz paliwo nie uciekalo. Co ciekawe calkowicie zapowietrzony byl juz nawet po 20 minutach. Aby dojsc do tego mechanik potrzebowal niemal 2h, bo bylo to dosc nietypowe. I juz mnie straszyli uszczelkami pod wtryskami (1000zl), zaworem zwrotnym w pompie (kilkaset zl) albo przelewami (to juz tylko 90zl). Tak wiec na to tez trzeba uwazac. W ogole strasznie delikatny jest ten silnik i jego osprzet. Szkoda, ze Opel (i wielu innych producentow w tym czasie) nie pomyslalo o dodatkowej pompce w baku. Podobno w CDTI nie trzeba nawet zalewac filtra paliwa ropa, robi to za nas wlasnie dodatkowa pompka.
odpowietrzanie
: 09 lut 2010, 16:45
autor: boogoo
Witam.Chcę zrobic sobie pompkę do odpowietrzania dti-ka i mam pompkę ręczną z filtrem razem od escorta td.I moje pytanie czy może to posłużyc do odpowietrzania,a jak tak to gdzie to podłączyc?
O taka:
http://www.allegro.pl/item894932160_for ... ndura.html
: 09 lut 2010, 18:01
autor: firek
To cacko które prezentujesz to jest filtr z pompką, trzebaby było zamieniac kompletny filtr oplowski na taki