1.8 125KM - powolna reakcja po wciśnięciu, odpuszczeniu gazu
: 11 lip 2014, 22:56
Przekopałem sporo wątków na tym i innych forach jednak nie znalazłem rozwiązania problemu. Jeździłem już różnymi dieslami i benzyniakami, ale to dla mnie nowość. To mój pierwszy OPEL, więc może dlatego
Problem dotyczy reakcji silnika na gaz zarówno podczas pracy silnika na biegu jałowym jak i podczas jazdy.
1. Na biegu jałowym silnik pracuje równo około 800 obr/min (zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym).
Problem występuje po dodaniu gazu. Wciskam pedał i patrząc na obrotomierz i słuchając silnika widzę, że reakcja jest opóźniona o jakieś 0,5 s. Jeszcze gorzej jest po odpuszczeniu gazu. Zdejmuję nogę z gazu przy 3000 obr/min i powrót do 800 obr/min trwa około 1,5 do 2s. z delikatnym zatrzymaniem na 1000 obr/min
2. Podczas jazdy, wrzucam 1 bieg ruszam, 2 - 2,5K obr/min zdejmuję nogę z gazu, wciskam sprzęgło i obroty wędrują do 3000 obr/min (uprzedzę pytania - nie nie wciskam sprzęgła, mając jeszcze nieodpuszczony gaz ).
Ten sam objaw przy zmianie z 2 na 3 i 3 na 4, z 4 na 5 mniej odczuwalne.
Dodatkowo przy dynamicznym przyspieszaniu i szybkim odpuszczeniu sprzęgła po zmianie biegu odczuwalne 1, 2 szarpnięcia...
Sprawdzałem - sprzęgło się nie ślizga.
P.S.
Dzisiaj wymieniałem termostat z czujnikiem i cały płyn, bo wskazówka stała na 80 - 85°C, i co....?
Jak ręką odjął, zagrzewa się do 90°C i wskazówka stoi w pionie
Przy okazji tej czynności, w związku z ww problemem, wyczyściłem przepustnicę (nie była aż tak zasyfiona) i chciałem wyczyścić przepływomierz, ale po wyjęciu go zobaczyłem, że jest czysty jakby dzisiaj zamontowano nowy.
Może jestem w błędzie, ale z tego co poczytałem w Z18XE EGR'a, ani silnika krokowego nie ma?
Sczytywałem kompa ELM327 i błędów 0. Zanim umówię się do elektromechanika, może ktoś już zmierzył się z ww problemem lub ma jakieś sugestie co może być przyczyną?
Problem dotyczy reakcji silnika na gaz zarówno podczas pracy silnika na biegu jałowym jak i podczas jazdy.
1. Na biegu jałowym silnik pracuje równo około 800 obr/min (zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym).
Problem występuje po dodaniu gazu. Wciskam pedał i patrząc na obrotomierz i słuchając silnika widzę, że reakcja jest opóźniona o jakieś 0,5 s. Jeszcze gorzej jest po odpuszczeniu gazu. Zdejmuję nogę z gazu przy 3000 obr/min i powrót do 800 obr/min trwa około 1,5 do 2s. z delikatnym zatrzymaniem na 1000 obr/min
2. Podczas jazdy, wrzucam 1 bieg ruszam, 2 - 2,5K obr/min zdejmuję nogę z gazu, wciskam sprzęgło i obroty wędrują do 3000 obr/min (uprzedzę pytania - nie nie wciskam sprzęgła, mając jeszcze nieodpuszczony gaz ).
Ten sam objaw przy zmianie z 2 na 3 i 3 na 4, z 4 na 5 mniej odczuwalne.
Dodatkowo przy dynamicznym przyspieszaniu i szybkim odpuszczeniu sprzęgła po zmianie biegu odczuwalne 1, 2 szarpnięcia...
Sprawdzałem - sprzęgło się nie ślizga.
P.S.
Dzisiaj wymieniałem termostat z czujnikiem i cały płyn, bo wskazówka stała na 80 - 85°C, i co....?
Jak ręką odjął, zagrzewa się do 90°C i wskazówka stoi w pionie
Przy okazji tej czynności, w związku z ww problemem, wyczyściłem przepustnicę (nie była aż tak zasyfiona) i chciałem wyczyścić przepływomierz, ale po wyjęciu go zobaczyłem, że jest czysty jakby dzisiaj zamontowano nowy.
Może jestem w błędzie, ale z tego co poczytałem w Z18XE EGR'a, ani silnika krokowego nie ma?
Sczytywałem kompa ELM327 i błędów 0. Zanim umówię się do elektromechanika, może ktoś już zmierzył się z ww problemem lub ma jakieś sugestie co może być przyczyną?