Strona 1 z 1
Automatyczna skrzynia biegów - zwolnienia wybieraka
: 06 sie 2014, 15:36
autor: darek_sc
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z przestawieniem wybieraka z pozycji P. Ten przycisk który służy do zwolnienia wybieraka ( przełączania na inny bieg).
W instrukcji pisze żeby za każdym razem zaciągać hamulec ręczny i hamulec roboczy i dopiero w pozycję P i tak samo przy odpalaniu. Kilka razy zdarzyło mi się że auto stoczyło się bo zapomniałem o hamulcu ręcznym. Czy możliwe jest że uszkodziła się zębatka blokująca mechanizm kół i dlatego przycisk na wybieraku się zacina? Czy może problem tkwi w wybieraku. Dodam że mam problem z przełączeniem i nieraz kombinuje po 10 min naciskam hamulec zwalniam, gasze auto, zapalam podobnie. Żadnych błędów, kontrolek na desce nie ma. Problem tylko z przełączaniem z Pozycji P. Sama zmiana biegów podczas jazdy bez szarpania - wszystko poprawnie.
Proszę o opinie. Może znajdą się osoby które miały podobne problemy w swoich automatach.
: 06 sie 2014, 21:07
autor: tapatic
Trzeba dość mocno nacisnąć hamulec zasadniczy wtedy zwalnia dźwignię zmiany biegów.
: 06 sie 2014, 21:17
autor: SD72
tapatic pisze:Trzeba dość mocno nacisnąć hamulec zasadniczy wtedy zwalnia dźwignię zmiany biegów.
Nie zgadadzm sie bo wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontroli
Jesli zostawiasz samochod na parkingu i tymbardziej na wzniesieniu zawsze uzywaj pozycji P
i dodadkowo zaciagaj reczny
Ja po zatrzymaniu samochodu wybieram pozycje P i wyraznie slysze dzwiek tej powiedzmy zapadki lub blokady i dopiero potem zaciagam reczny hamulec
Sprawdzales poziom oleju w skrzyni biegow
(pomaranczowy bagnet)
Moze pomoze
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,A ... matem.html
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/j ... egow/sc0e4
http://autokult.pl/1645,jak-poprawnie-j ... matem-cz-2
A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty
: 07 sie 2014, 20:25
autor: pysio30
kolego tez tak mialem jak mi sie hamulce konczyly , wymienilem tarcze , klocki i jak reka odjal.
: 13 sie 2014, 14:18
autor: darek_sc
Ok sprawa się rozwiązała. Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła. Poziom oleju był ok - pierwsze co sprawdziłem, nie mogło to mieć wpływu na działanie blokady bo biegi działają płynnie nic nie szarpie.
2 rzecz to tarcze hamulcowe mam w dobrym stanie, a klocki hamulcowe zostały wymienione 1,5 miesiąca temu i zalany nowy płyn hamulcowy.
3 rzecz. Zawsze naciskam hamulec do oporu i ręczny również i wtedy powinno być słychać klik i tak nie było.
Zadzwoniłem do gości co się zajmują automatami i powiedział że odpowiedzialny jest czujnik STOPU. Facet podpiął pod kompa i przy naciskaniu się wyświetla aktywny albo nieaktywny. i jeden z nich przy naciskaniu był nieaktywny. Koszt nowego czujnika to 70 zł. Z wymianą całość operacji 100 zł zajęło 5 min i chodzi jak trzeba
Poniżej zdjęcie wadliwego przekaźnika. Można spróbować rozebrać i bawić się w czyszczenie ale nie na długo się to zda.
Temat do zamknięcia.
: 13 sie 2014, 20:33
autor: SD72
darek_sc pisze:Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła.
Moze nie do konca :> jakies podstawy i namiary byly
wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontroli
A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty
Pozatym doradztwo i pomoc na odleglosc to nie warsztat
: 14 sie 2014, 15:05
autor: darek_sc
bazyliszek72 pisze:darek_sc pisze:Dzięki za chęci pomocy, ale żadna z waszych rad się nie sprawdziła.
Moze nie do konca :> jakies podstawy i namiary byly
wystarczy lekko nacisnac hamulec i odrazu slychac delikatny KLIK oraz swiatla STOP sie zaswiecaja i znika na wyswietlaczu info o kontroli
A pozatym jesli masz problemy z automatem to doradzam wizyte w dobrym serwisie bo to nie zarty
Pozatym doradztwo i pomoc na odleglosc to nie warsztat
Umiem się obsługiwać, akurat te podstawy o których pisałeś to znam. Zanim wsiadłem do auta rok temu trochę poczytałem.
Sprawa się rozwiązała właśnie w dobrym serwisie. Specjalizują się tylko w OPLU, nie mieli problemu z diagnozą i usunięciem usterki. Tym bardziej jak pisałem ze skrzynią nie było żadnych problemów.
Mam pytanie czy wymieniałeś już olej w skrzyni? tzn wiadomo tam się wymienia połowę metodą dolewania. Zalecają po 60 tys km. U mnie zaśpiewali nie w ASO 480 zł z olejem.
U Ciebie albo u Was jakie koszta?
: 14 sie 2014, 15:34
autor: SD72
darek_sc pisze:
Mam pytanie czy wymieniałeś już olej w skrzyni?
Nie wymienialem ale sie szykuje
Jesli znajde taka cene u siebie w FR to zmieniam odrazu
Pozatym zastanawiam sie czy robic to w ASO czy w renomowanym serwisie od skrzyn auto.
Ps. Wlasnie dzwonilem z ciekawosci do ASO we FR i dla porownania cena 220 Euro
: 14 sie 2014, 15:41
autor: abel73
260 zł za robocizne i olej -wymieniałem równo rok temu w serwisie opla.
: 19 sie 2014, 14:34
autor: darek_sc
abel73 pisze:260 zł za robocizne i olej -wymieniałem równo rok temu w serwisie opla.
To bardzo tanio. Pytanie tylko czy oni się znają na tej robocie. W Polsce boją się ruszać cokolwiek z automatami.
Mały update, dzwoniłem przed chwilą do ASO w Dąbrowie Górniczej i pan serwisu sprawdził koszt i ok 550 zł za wymianę z olejem już. Z tym że w systemie jego Oplowskim widnieje informacja że wymiana jest zalecana tylko co 60 tys KM tylko i wyłącznie w samochodach które były używane w trudnych warunkach eksploatacyjnych np. taksówka, bądź częste używanie przyczepek ;-). Co sądzicie o tym hicie? Według Opla oleju się nie wymienia, chodź wiadomo że olej chłonie wilgoć drobinki metalu itd. Sam już nie wiem co o tym myśleć
Ten warsztat do którego dzwoniłem to specjalizują się tylko w tym. Też mi się drogo wydaje te 480 zł.
A w jakim mieście robiłeś?
: 23 sie 2014, 08:18
autor: abel73
Giżycko, tylko z tym że całość oleju nie była wymieniona a tylko to co spłynęło:D
: 23 wrz 2014, 23:27
autor: Daniel0
Niezależnie od tego co mówi producent olej i filtr w ASB powinno się wymieniać co 60 tyś km.
Jednym z powodów jest muł który powstaje na skutek ścierania się okładzin na tarczkach.
Cena za wymiane w dużym stopniu uzależniona jest od ilości i klasy oleju, który używany jest w danej skrzyni.
: 25 wrz 2014, 16:58
autor: Przemo1977
Danielo w zafirze filtr znajduje się wewnątrz skrzyni a żeby do niego się dostać trzeba zwalić skrzynię rozpołowić ją a tu trochę roboty jest ( wyjąć sanki) koszt niemały
: 25 wrz 2014, 17:07
autor: Przemo1977
Wymiana statyczna (częściowa) to pryszcz wlewasz tyle ile spuściłeś olej średnio kosztuje 30 - 40 zł ravenol castrol czy mobil Wymiana dynamiczna (całościowa) koszt 600 plus olej i tylko kumaty serwis asb