Strona 1 z 1

Koło pasowe wału z tłumikiem drgań

: 05 wrz 2014, 20:10
autor: grzegorz74
Witam.Przyszedł czas na wymianę koła pasowego wału z tłumikiem drgań(to metalowo-gumowe). Czy ktoś wie jakim momentem należy dokręcić śrubę tego koła do wału?Od dłuższego czasu podczas przyśpieszania miałem dziwne drgania silnika, mam nadzieję że to od tego koła.Aha silnik 2.0dti(dth),Zośka 2003r. Myślę że ktoś mi pomoże z góry dziękuje.

: 10 wrz 2014, 07:06
autor: Mattai
Jak nie masz solidnego klucza to lepiej podjechać do aso, wymiana to 120pln błąd będzie kosztował znacznie więcej. Tam naprawdę trzeba zachować procedurę. Właściwe momenty (duże) i kąty muszą być zachowane.Żadnych kluczy pneumatycznych i takich pomysłów.

Gdzieś na forum na 100% była mowa o tym, trzeba poszukać.

: 10 wrz 2014, 09:07
autor: Jaymzarf
Solidny klucz, siła z głową i upór... Śruba jest na Loctide czerwonym wkręcana fabrycznie... i tak też należy zamontować nową śrubę po wymianie koła...
Moje koło pasowe rozleciało się, ale nie było powodem żadnych drgań, gdyż one po jego wymianie nie ustały... Mówimy o drganiach podczas przyspieszania, u mnie szczególnie odczuwalne w zakresie obrotów 1700 - 2200 rpm...

: 10 wrz 2014, 09:11
autor: Mattai
Zgadza się, po wymianie u mnie również nie ustąpiły drgania, jak masz jakieś wyraźne trzęsienia, sprawdź w pierwszej kolejności w jakim stanie masz mocowania silnika z przodu i tłumik momentu obrotowego ( tylne mocowanie silnika).

: 10 wrz 2014, 23:10
autor: Jaymzarf
Tak poza tematem koła pasowego a w temacie drgań, u mnie ustąpiły jak padł przegub wewnętrzny lewej półosi i został wymieniony komplet (przeguby i półoś)...

: 11 wrz 2014, 06:22
autor: Mattai
Ile płaciłeś za przegub? Regenerowany czy nowy?

: 11 wrz 2014, 09:23
autor: Jaymzarf
Mattai, kupiłem, a raczej mój mechanik, używany komplet za 150zł... akurat kiepski okres z kasą był by na nowe czy regenerowane się rzucić...

: 12 wrz 2014, 06:30
autor: grzegorz74
Witam.Dzięki za zainteresowanie.Moment dokręcania znalazlem-150Nm+45*+15*,był na kartce w opakowaniu koła.Dorobiłem przyrząd do przytrzymania koła ,klucze odpowiednie mam ,nie było problemu.Jednak tak jak piszecie drgania nie zniknęły .Przednia poduszka silnika wymieniona ,tylną wyjmowałem jest dobra ale dla spokojności chyba wymienię.Wydaje mi się że problem może być faktycznie w półosiach,przegubach ,skrzynia przy przegubach suchutka.Podejrzewam jeszcze dwumase choć nie jestem pewien czy ona tam jest .Mam nadzieje że zwykłe sprzęgło :?: :piwo:

: 12 wrz 2014, 09:26
autor: Jaymzarf
grzegorz74, zapodaj w odpowiednim temacie na naszym forum VIN, dowiesz się co siedzi w Twojej Zosi...

: 14 wrz 2014, 19:34
autor: grzegorz74
Już zapodałem VIN-a do rozkodowania.Dzięki.