Strona 1 z 1

zawory silnika

: 20 mar 2010, 20:58
autor: piotrsolski
jak sprawdzic szczelnosc zaworów silnika opel zafira 2.0 dti


-------------scalone


poniewaz mi klepie jak go odpale na zimnym silniku a czasami nie pali na wszystkie tłoki i faluje tak mi muwił mechanik ze przyczyna jest nieszczelny zawór co mozna z tym problemem zrobic prosze o rady


należy edytować posty a nie pisać jeden pod drugim /Dejna

: 21 mar 2010, 19:31
autor: Harry200
A nie masz może któregoś popychacza hydraulicznego uszkodzonego,bo to też jest często powodem klekotania zaworów na zimnym.??

: 21 mar 2010, 20:42
autor: piotrsolski
po zdjeciu pokrywy zaworów wiem jak wyglądają popychacze tylko jak mam zobaczyc który jest uszkodzony co trzeba zrobic zeby zobaczyc który jest uszkodzony prosze o jakies rady bo mechanik mi powiedział ze zawory sa nieszczelne i dlatego klepia

---------scalone

jak wymienic popychacz hydrauliczny


--------scalone

Czy moze ktos wie lub to robił jak doszliwowuje sie zawory w glowicy i co nalezy jeszcze zrobic po doszlifowaniu prosze o rade lub jakies linki jak to zrobic bo mi mechanik powiedział ze zawory klepia bo tak jest i przez to moze gorzej palic i nie równo pracowac silniki mam pytanie czy wtryski tez sprawdzic mam opla zafire 2.0dti z góry dzieki za odpowiedzi pozdrawiam .

: 21 kwie 2010, 20:32
autor: jacek76
piotrsolski pisze:Czy moze ktos wie lub to robił jak doszliwowuje sie zawory w glowicy i co nalezy jeszcze zrobic po doszlifowaniu prosze o rade lub jakies linki jak to zrobic bo mi mechanik powiedział ze zawory klepia bo tak jest i przez to moze gorzej palic i nie równo pracowac silniki mam pytanie czy wtryski tez sprawdzic mam opla zafire 2.0dti z góry dzieki za odpowiedzi pozdrawiam .
Na początek zmień mechanika.

Zawory klepią bo mają zbyt duży luz , gdyby nie miały luzu to by nie klepały.

Może nic nie trzeba robić tylko wyregulować luz zaworów. Jeśli masz za duży luz to zawory nie otwierają się na całą szerokość, silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza i dzięki temu mogą być problemy.

: 21 kwie 2010, 22:06
autor: rafi
Witam nie chce gdybać , ale może być tak , że ten klekot i nierówna praca silnika to powód zabrudzonych wtrysków ja bym spróbował od wlania do ON preparatu do czyszczenia wtrysków ( STP lub podobny) napewno nie zaszkodzi. A szczelność zaworów nie ma nic do ich klepania tylko do ciśnienia w cylindrach.

: 23 kwie 2010, 20:42
autor: piotrsolski
Ale tych zaworów nie da sie wyregulowac poniewrz sa na popychaczach hydrałlicznych i one same reguluja luz na zaworach a jezeli wiesz jak je wyregulowac to prosze napiszcie silnik 2.0 dti a co do czyszczenia to wlewałem taki srodek do paliwa na cały bak paliwa 500ml tego srodka i nic nie pomogło . kolega powiedział ze jak zawory klepia to sa na nich wrzery i trzeba je doszlifowac prosze o rade co mam zrobic kogo słuchac czy najlepiej zdjąc głowice i sprawdzic te zawory lub dac do sprawdzenia. z góry dzieki za radę pozdrawiam

: 25 kwie 2010, 09:15
autor: rafi
Dobrą metodą na sprawdzenie zaworów jest sprawdzenie ciśnienia na tłokach bo jeśli mają wrzery i wypalone gniazda zaworów to nie powinien trzymać ciśnienia . Może sbróbuj u innego mechanika co powie ja tak robie obieżdze paru i wyciągam wnioski. :)

: 25 kwie 2010, 19:01
autor: piotrsolski
Czy na kompie wykarze jakie jest cisnienie na tłokach czy trzeba to zrobic wykrecając swiece zarowe i w to miejsce wkreca sie zegar pomiarowy a ile pwino miec na tłoku dzieki za odpowiedz pozdrawiam

: 26 kwie 2010, 21:31
autor: rafi
Witam , tego komp nie powie jakie jest ciśnienie na tłokach tak jak piszesz trzeba wykręcić świeczki , a co do ciśnienia to nie wiem. poszukaj kolego na forum lub w necie napewno znajdziesz.

: 26 kwie 2010, 23:10
autor: sebas111
kolego piotrsolski aby dotrzeć zawory to najpierw znajdź warsztat, który zajmuje się regeneracją głowic. trzeba ją zdemontować, sprawdzić gniazda czy nie mają wżerów i czy nie są głęboko osadzone. jeżeli tak to należy je wyfrezować . również potrzeba sprawdzić prowadnice zaworów bo mogą mieć luzy i niestety wymiana. zawory można oszlifować o ile jest co szlifować. na koniec docieranie zaworów w gniazdach i sprawdzenie ich szczelności. a cha warto splanować głowicę, sprawia to że głowica idealnie równa na całej powierzchni.

: 30 kwie 2010, 11:40
autor: piotrsolski
dzieki za udzielenie rady bede musiał zrobic tak jak piszesz to bedzie najlepsze rozwiazanie pozdrawiam i dzieki za rade sebas 111