Mam mały problem z pedałem sprzęgła. Bardzo nisko bierze sprzęgło. Niedawno wymieniłem komplet na LUKa oraz wysprzęglik TRW, sprzęgło odpowietrzone, pompa działa, a pedał nadal bierze nisko. Zacząłem się zastanawiać, czy sam pedał jest ok. bo wiem, że Zosia miała z tej strony przygodę kiedyś.
Czy mógłbym prosić właścicieli Z18XE o sprawdzenie, czy u nich pedał sprzęgła wygląda jak u mnie? Zastanawia mnie różnica wyglądu pomiędzy pedałem hamulca a sprzęgła...
pedał sprzęgła
Moderator: Sebu$
Witam szukałem trochę na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jeżeli taki temat już był a ja go przeoczyłem podczas moich poszukiwań to z góry przepraszam i proszę o wskazówki.Posiadam zośkę 1.8 1999r i od pewnego czasu mam pewien problem a mianowicie pewnego razu podczas szybkiego włączania się do ruch podkręciłem trochę silnik i gwałtownie wcisnąłem sprzęgło aby zmienić bieg z 1 na 2 i w tym momencie szok pedał w podłodze i się nie podnosi a sprzęgła brak( tzn mogłem ruszać lewarkiem w każda stronę i nic czyli tak jakby sprzęgło było ciągle wciśnięte) po kilku minutach i manualnym podnoszeniu i wciskaniu pedała stopą sprzęgło wróciło do normy lecz od tego momentu zaobserwowałem że przy zmianie biegów pedał sprzęgła wraca jakby wolniej tzn gdy go puszcze nie jest od razu na górze lecz wraca wolno za kilka sekund co przy szybszej zmianie biegów powoduje uślizg sprzęgła(przy normalnym ruszaniu i wolnej zmianie biegów wszystko jest ok). Ponadto nie ma żadnych innych objawów jak ten nieszczęsny pedał wróci na swoje miejsce to sprzęgło nie ślizga biegi też wchodzą dobrze. W/z z tym wymieniłem płyn odpowietrzyłem układ i nic, nie zaobserwowałem żadnych wycieków i tu rodzi się pytanie czy to może być wysprzęgnik czy pompa sprzęgła czy coś innego. Będę wdzięczny za pomoc
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
MI to wygląda na pompę sprzęgła- miałem podobne objawy jeszcze w Ładzianeczce- po omacku poszukiwałem przyczyny: wymieniony wysprzęglik nie dał poprawy, wymiana całej pompy dla małolata bez dużego zaplecza warsztatowego była ponad mozliwośc...
Padło na rozebranie pompy w samochodzie (od strony pedałow) i okazało się że z czasem uszczelnienia w pompie sie porozpuszczały i powstała z nich taka maż która następnie pozatykała kanaliki pomiędzy sekcjami w pompie..
Czyszczenie wszystkiego i nowe uszczelki i problem zniknął.
Padło na rozebranie pompy w samochodzie (od strony pedałow) i okazało się że z czasem uszczelnienia w pompie sie porozpuszczały i powstała z nich taka maż która następnie pozatykała kanaliki pomiędzy sekcjami w pompie..
Czyszczenie wszystkiego i nowe uszczelki i problem zniknął.
- RazielBart
- Przeglądacz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
- Imię: Bartosz
- Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Witam i o zdrowie Zafiry pytam.
Ale tak serio drugi, może trzeci raz w dlugich odstepach czasowych mam wrażenie (i tak jest) jakby pedal sprzegla "odklejal sie" od podlogi. Nie wiem jak inaczej opisac to. Zdarza sie to juz ktorys raz i zawsze po kilkugodzinnym postoju auta - czytaj na zimnym silniku. podczas jazdy po jakims czasie ustaje ta przypadlosc i jest normalnie.
- czy może to być wina oleju?
moze jakies inne pomysly??
Ale tak serio drugi, może trzeci raz w dlugich odstepach czasowych mam wrażenie (i tak jest) jakby pedal sprzegla "odklejal sie" od podlogi. Nie wiem jak inaczej opisac to. Zdarza sie to juz ktorys raz i zawsze po kilkugodzinnym postoju auta - czytaj na zimnym silniku. podczas jazdy po jakims czasie ustaje ta przypadlosc i jest normalnie.
- czy może to być wina oleju?
moze jakies inne pomysly??